Oppgradere i lounge eller gate?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 31. aug 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal en svipptur til EWR fra OSL senere denne uken og vurderer å blåse noen poeng på oppgradering til biz ettersom det flys med ny kabin. Tidligere har jeg sett folk oppgradere for poeng ved gaten, men spørsmålet er om det også kan la seg gjøre hos personalet i loungen?

    Er forøvrig prisen 40 000 poeng for GO -> Biz pr. hode?
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har tidligere gjort begge deler med suksess. De i loungen virket litt motvillige, men gjorde det allikevel. Tror de foretrekker at du gjør det i gate
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Jeg har vært litt usikker på hvordan det fungerer på OSL, ettersom jeg tidligere bare har oppgradert (i lounge) motsatt vei (fra EWR). Prøver i loungen først, og hvis de setter seg fullstendig til motverge, så får jeg heller prøve i gate.

    Er det forøvrig mulig å oppgradere reisefølge på annet PNR med mine poeng?
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg også gjort med suksess, i gate. Sa ikke noe til dem det gjaldt. Hyggelig overraskelse
     
    Scandipendler and Travellingalf like this.
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Har blitt spurt uoppfordret i lounge om vi (2 stk) ønsket oppgradering. Ble reklamert med "mange ledige plasser i biz" til EWR den dagen.
     
    Scandipendler and Misterix like this.
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan gjøre det ved innsjekk, lounge og gate :) Har selv brukt alle 3 alternativer, hehe. God tur!
     
    Scandipendler liker dette
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det bare å velge det alternativet som passer deg, @Scandipendler :)
     
    Scandipendler liker dette
  8. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Skal en tur FRA-ICN-FRA med LH i September. Har billett i D og vurderer å oppgradere til F på returen. Er cash eneste mulighet? Lounge eller gate? Noen andre tips eller do's eller don'ts mottas med takk!
     
  9. Lorentz88

    Lorentz88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Har noen av dere spurt om oppgradering fra ECO til BIZ i gate og fått det uten å bruker penger eller poeng?
    Er det realistisk å tro at man kan få det?
    Er det evt longhaul eller europa flighter?

    Gjorde noen forsøk i gatene på denne ruten i går NCE-ZRH-OSL-KSU men måtte betale med poeng eller penger.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du skal være usedvanlig sjarmerende for å få dette til :)
     
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom du vil oppgradere på forhånd så kan du betale med EB poeng, husk da at det må være ledige bonusseter i F på din flight. Frist er 24 timer før avreise. https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/

    På flyplassen kan du kun oppgradere for penger eller M&M poeng. Har selv kun oppgradert ved innsjekk.
     
    FFlyer liker dette
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    huh, skal da være fullt mulig å oppgradere med poeng ved check in ??
     
  13. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa klarer ikke å trekke EB poeng ved innsjekk, lounge eller gate, de har derimot ingen noen problemer med å trekke M&M poeng eller penger :)
     
    FFlyer liker dette
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen partnere kan trekke EB-poeng. Det er det bare SAS som kan, og da må man bestille før man står ved innsjekk :) Penger bruker å være en gangbar valuta for de fleste ja ;)
     
    FFlyer liker dette
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Tidligere så skjedde det - som oftest fordi de var fulle i Eco og uansett måtte flytte noen, og da er det greit å gjøre det med en som står der med blå øyne, en hyggelig familie, og et kort med status

    Det kan jo fortsatt skje - men nå er mulighetene så store til å fylle de plassene (med OT, med points upgrade, med courtesy upgrade.....) at sannsynligheten for at det er noen plasser igjen " til å gi bort" er liten.


    I Loungen på EWR er det alltid veldig behjelpelige med upgrades for poeng ihvertall. Har gjordt det både der og ved sjekkin in EWR.

    Unntaket som bekrefter regelen var i sommerferien i fjor på vei hjem med familien på 4 i Plus. Jeg hadde vært i loungendesken og klaget litt på at United charget for våre eksta kolli og hun beklaget veldig og anbefalte at vi kontaktet sas når vi kom hjem. Så....en 10 minutter før boarding kommhun bort og sa at hun hadde 4 ledige seter i Biz som vi kunne få. Så dette var "coutesy upgrade" på inititiv fra en hyggelig sas lounge leder
     
    sinatra, Lorentz88, AcroN and 5 others like this.

Del denne siden