Jeg skal reise til LAX imorgen. Jeg reiser i Economy på rad 30, med svært god benplass. I morges fikk jeg en epost om at jeg har blitt oppgradert til Plus, et midtsete på rad 20! Jeg vil IKKE ha et midtsete og jeg vil IKKE sitte på rad 20, for liten benplass, umulig å strekke ut bena. Så jeg går inn for å endre setet. Det er ikke mulig. Jeg ringer SAS og får beskjed om at det stemmer. De som blir "oppgradert" blir plassert på rad 20 og det er låst fordi oppgraderingen "ikke er ferdig" (hva nå det betyr). Jeg kan tidligst bytte sete når jeg kommer til flyplassen i morgen. Og da er sikkert de fleste setene opptatt. Jeg klager, men snakker til døve ører. Så ber jeg om å bli flyttet tilbake til 30G. "Beklager, men det kan vi ikke gjøre nå. Du må vente til du er på flyplassen". Siden har jeg prøvd flere ganger å endre sete, men den muligheten eksisterer ikke. Jeg har også ringt 2 ganger til, med samme svar "Vi kan ikke gjøre noe. Vent til du er på flyplassen"! Dette er jo helt håpløst. Jeg kaller det en tvangsoppgradering. Eller heller tvangsnedgradering!
Det er noen blokkerte og ledige seter her og der i plus kabinen, så du får helt sikkert bytta. Hele rad 30 er nå opptatt unntatt 30G som er blokkert Masse ledig i biz, så du får være tidlig ute i servicesenteret på ARN og oppgradere med poeng der
Jeg håper det, men et slikt system er jo helt håpløst! Jo lenger det tar før jeg kan bytte, jo mindre er sjansen for at jeg får et bra sete.
Den hadde jeg faktisk heller ikke blitt helt happy for. 30 er jo knall, spesielt ute på sidene (jeg er en window-person). Midtsete hadde vært en særdeles kjip nedgradering. Resten av plus er ikke nok verdt til å veie opp for det.
Har du reist Plus på IC før? det er mer plass enn i økonomi. Men er forøvrig enig i at midtsete er kjipt.
Det er helt feil. Jeg har reist i Plus mange ganger. Det er mye bedre plass til bena på rad 30 i Economy enn på rad 20 i Plus! Og jeg får fortsatt ikke endre sete. Ser nå på Expertflyer at alle seter ser ut til å være opptatt, så da blir det ingen bytte i morgen. Dette skal jeg gå videre med. Da jeg ringte første gang i morges var det mye ledig i Plus. Hadde de flyttet meg da hadde alt vært i orden.
På rad 20 i Plus er det mye MINDRE plass enn på rad 30 i Economy. Det er ikke mulig å strekke ut bena!
Bare ring sas og be de sette inn en sperre på deg for automatiske oppgraderinger så slipper du noen gang å bli (complementary) oppgradert igjen og heller få det du velger og betaler for selv
Sperre for automatiske oppgraderinger? Dette er den merkeligste tråden jeg har lest på lenge. Det ordner seg helt sikkert på flyplassen imorgen, enten med midtgang eller vindu i Plus (som er mye bedre enn rad 30) eller kanskje – hvis du er heldig – ender du opp i Business. Ikke ta alle sorgene på forskudd