Oppgradering for poeng på award-ticket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av John in The Tower, 04. juni 2014.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Har noen av dere klart å oppgradere for poeng fra Go til Plus/Business ved innsjekk/ved gate på en bonusbillett? (booking class x) Jeg vet at oppgradering ikke er tillatt på bonusbilletter men har hørt at checkin staff eller gatestaff ser litt igjennom fingerene på dette og oppgraderer likevel. Har booket OSL-EWR 17.juni i Go (x-class) og krysser fingerene for å kunne oppgradere...
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg ikke du skal regne med at du får til. HVis du vil fly på poeng og fly i biz må du nok betale de poengene dette koster. Bonusbilletter skal som du selv sier, ikke kunne oppgraderes på poeng. Eneste må være at de endrer billetten din da, og trekker det antall poeng som er mellomlegget fra go til biz i henhold til poengprislisten.
     
  3. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Var det ikke ledig å booke i I-klasse? Det er mye billigere å booke business med poeng med en gang, oppgradering med poeng til SAS Business er 40000, mens prisforskjellen (en vei) er 24000.
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Bonusfeber.no! Du kan alltids ha flaks, men ikke ha store forhåpninger. Som man sier i frequent flyer-verden: YMMV (Your mileage may vary). Dersom du er Gold eller Diamond øker kanskje sannsynligheten for en operational upgrade, men her kjenner jeg ikke SAS sin policy. Jeg ble oppgradert fra Economy til Business på Qantas som BA Gold, på en bonusbillett bestilt med BA Avios.
     
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jammen fikk jeg oppgradering for poeng til Biz! Min booking sto som bookingklasse M så ingen spørsmål eller problemer siden det var en bonusbillett. Da vet jeg det til neste gang :)
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    "M" er kabinen/serviceklasse, og står uavhengig av om man har booket fullpris (Y), tilbudspris (f.eks. O) eller bonusbillett (X). Ofte står bookingklassen rett etterpå, f.eks. "M K" som her: http://2.bp.blogspot.com/-7fC35xsDP...unkyHKkL8/s1600/COPENHAGUEN-NEW+YORK+2012.jpg

    Når det ikke ble oppdaget kan det hende at du får det som skjer ekstremt sjeldent - bonusopptjening på en bonusbillett.
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ja på boardingkortet sto det Mx men på systemet som gatestaff bruker så vises ikke X, kun M såfremt man ikke sjekker det spesifikt.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir vel mye OPUPs med SK907 i disse dager, relativt dårlig belegg i C-klasse, men fullt bak i bussen
     
  9. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    På systemet så står det M(X)... i tillegg så står det FQTR som note, det kommer opp med en gang. Men om man først må oppgradere, så kan man like gjerne ta de som er villig til å betale for det.
     
  10. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    De fleste ganger jeg har reist med bonusbillett med SAS til US/Asia så har jeg fått mulighet til å oppgradere ved gate med poeng. Kun en gang nektet med bonusbillett som årsak.
     
  11. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Vi har flere ganger fått oppgradert Award ticket til Asia ved gaten. Har tom. fått poeng for biz også :)
     
  12. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk oppgradert fra Go til Business ved gate fra Chicago i mars, til tross for at det egentlig ikke skal være mulig. Virket som personen i skranken ikke skjønte hvorfor i all verden jeg ikke skulle få lov til det.
     

Del denne siden