oppgradering hos lufthansa med eurobonus poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AlexanderEkornes, 04. sept 2019.

  1. AlexanderEkornes

    AlexanderEkornes EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    jeg spekulerer i å ta meg en tur til USA i høst, Denver hvis det har noe å si. Da ser jeg at lufthansa sin rute via Frankfurt er å foretrekke kontra Sas sin via New York. Jeg kommer da til å booke economy billetter med ønske om å oppgradere til business ved å bruke oppsparte poeng. Når jeg sjekker på Sas sin hjemmesider om hvordan jeg skal gjøre dette så snakker de om at jeg må booke i booking class B eller Y, men da blir prisen på billettene ganske mye høyere enn jeg egentlig ønsker å betale. så mitt spørsmål er: finnes det en måte å omgå dette booking class greiene? kan jeg evt oppgradere med poeng i gaten hvis jeg ikke kan gjøre dette på forhånd?

    takk for svar!

    -Alexander
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Booke en ren award billett er enkleste løsning.
     
    AlexanderEkornes liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Nope. Det er stort sett de dyreste bookingklassene som kan oppgraderes. Det er nokså kronglete å få til det du ønsker og det er heller ikke noe garanti at du blir oppgradert. Hvis du har nok poeng, er det like greit å booke en awardbillett som allerede er nevnt.

    Meget usikker på om du faktisk kan oppgradere ved gaten med ebp.
     
    AlexanderEkornes liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det jo en sammenheng mellom at billettene dine blir mer fleksible (altså oppgraderbare) og at prisen dermed øker. Det er jo i prinsippet sånn prisdifferensiering av flybilletter fungerer.

    Som andre er inne på her: det beste er nok å booke en bonusbillett
     
    AlexanderEkornes liker dette
  5. AlexanderEkornes

    AlexanderEkornes EBG

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    takk for gode svar folkens :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Billettklasser som kan oppgraders med poeng i *A er som regel så dyre i innkjøp at det faktisk lønner seg å heller kjøpe billetter i målklassen i utgangspunktet. Især i disse tider hvor det er mye priskrig og kampanjer.
    Jeg tror kjernen i dette er at disse reglene ble satt i en tid da biz billetter var kronisk dyre og det ikke var så mange billig klasser i økonomi. *A/Flyselskapene har bevisst eller ubevisst valgt å ikke gjøre noe med dette. Derav mitt tidligere innspill om at det ikke regningssvarende å foreta en slik oppgradering (trass i lavt poeng uttak).
     
    Shyneno, Xflipper and Rscott like this.
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,205
    Likes mottatt:
    5,295
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir vel bare regningssvarende for de som har en regnskapsavdeling som insisterer på at det skal handles økonomibilletter, men ikke bryr seg om hvor mye det betales for økonomibillettene. Da kan herr Hansen på forretningsreise sende reiseregning for dyre økonomibilletter og oppgradere for billige poeng.

    K
     
    Travellingalf, Lillegutt and jgroneng like this.
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel en del avtalepriser som booker inn i Y, herunder staten..
     

Del denne siden