Oppgradering hos Lufthansa med Eurobonus-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av HaraldOslo, 01. okt 2017.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner jeg er skikkelig frustrert nå. Vi planlegger en tur til bl.a. Miami og skal fly via Frankfurt med Lufthansa.

    https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger-star-alliance/ så ser det ut til at dette skal være mulig, men kun fra bookingklasse Y og B.

    Sjekker jeg på lufthansa sine websider kan jeg se bookingklassene for flyet (A380) og de er som følger:
    Economy Basic: K
    Economy Basic Plus: H
    Economy Premium Basic: N

    ..så selv ikke fra den forholdsvis dyrere Economy Premium er det mulighet til å oppgradere til Biz. Hva er da vitsen med å markedsføre muligheten for å oppgradere for poeng hvis ingen av bookingklassene er oppgraderbare?

    Kan man få andre bookingklasser ved noe kreativ booking av reisebyrå?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For at man skal kunne lure seg selv/sitt firma.
    Du må betale veldig mye for billetter som kan oppgraderes og det er tilrettelagt for firma som krever at du flyr økonomi.
    Da kan du booke økonomi, oppgradere med poeng og alle er fornøyd.
    Du får business, selskapet har solgt en dyr billett og din arbeidsgiver ser ikke at du har sløst brutalt med penger fordi reisen er innenfor reglementet..
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit det, men det fantes som sagt ikke en mulighet å booke oppgraderbare billetter i det hele tatt. Ingen billetter å få kjøpt i påkrevd bookingklasse.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan du jo.. Bare å ta kontakt med reisebyrå eller selskapet på telefon.
    Husk dog at disse billettene gjerne koster like mye som business i førsteomgang..
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden