Oppgradering Lufthansa/Air Canada

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av eivindbs, 18. april 2016.

  1. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Prøver igjen:

    Har bestilt t/r Oslo-Toronto gjennom Tripmonster. Har Oslo-London-Toronto med Sas og Air Canada på utreise, og Toronto-Munchen-Frankfurt-Oslo med Lufthansa på hjemreise.

    Hvordan er det best å oppgradere denne reisen til premium economy/business? Kan jeg kjøpe oppgradering på forhånd?

    Har forsøkt å finne informasjon om dette, men er blank så langt.

    Takk for alle innspill! :)
     
    Last edited: 22. april 2016
  2. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
  3. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
  4. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Jeg har nå funnet ut at bookingen er i klasse K, og at man dermed ikke kan oppgradere på forhånd. Jeg tok kontakt med Tripmonster for å endre til Y eller B, men det vil koste 43 000(!!) per person.

    Slik jeg har forstått det, er eneste mulighet å forhøre seg om oppgradering ved innsjekk?

    Er det noen som har erfaringer med dette? Pleier det å være oppgraderinger tilgjengelig, og hva ligger prisene på?

    Ønsker kun å oppgradere London-Toronto med Air Canada, samt Toronto-Munchen med Lufthansa.
     
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa tilbyr vel oppgradering på hjemmesiden?
     
  6. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jo, men jeg får beskjed om at oppgradering ikke er tilgjengelig.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke oppgradert billigste billetter mener jeg.
    Det er vel også billigere å kjøpe seg opp til billig business enn Y/B.
     
  8. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ok. Så man kan heller ikke oppgradere de billigste billettene på flyplassen?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jeg tro du kan.
    Poenget med oppgraderinger av dyre billetter er at forretningsreisende kan "lure" sin bedrift med eco only profil. De kjøper bare svindyre billetter og oppgraderer med poeng på forhånd.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Den der skjønte jeg ikke? Skrivefeil? Du mener vel at man kan "lure" med å kjøpe eco og deretter oppgradere når eco bilaget er vel skaffet til veie?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, eksempelvis jobber du i firma "Alltid billig".
    Alltid billig har et krav om at alle sine ansatte skal sitte i økonomi når de reiser på innkjøpsreise til Asia.
    Du ønsker å reise til Asia og vet at du har litt poeng på konto, og er dritt lei av å fly i økonomi. Du kjøper da en billett i Y/B-klasse, som koster ugg mange tusen og kan oppgraderes lett med poeng, og kjøper en oppgradering for dine poeng til business.
    Du får da fly business, og ingen vil reagere på dette i Alltid billig fordi du har jo en økonomi-billett, ingen varsellampe lyser.
    Om du derimot kjøper en business-billett (selv om den koster mindre) vil bestillingen bli flagget siden du har kjøpt en business billett.

    I et slikt eksempel tjener flyselskapet da de har solgt en svindyr billett og de har fått noen av dine poeng. Du flyr i business og har samtidig fulgt bedriftens regel om kun økonomi. At dette er en økonomisk belastning for bedriften er jo åpenbart, men hele konseptet er laget for å lure arbeidsgiver til å betale for business og få økonomi på kvitteringen.
     
    RoadKing and helged like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Just det. Det var slik jeg valgte å tolke deg til slutt, men det var ikke helt der de første gangene jeg leste "Poenget med oppgradering av dyre billetter", du skjønner jeg tolket dyre=biz, og da hang det ikke helt på greip :).

    Klart det er et stort marked for flyselskapene her. Jeg har selv kjøpt "billig" for etterpå og oppgradere :).
     

Del denne siden