Oppgradering med Optiontown vs oppgradere med eurobonuspoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av H-run44, 28. febr 2015.

  1. H-run44

    H-run44 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Er ny her og har et spørsmål vedr. oppgradering på en flight. Jeg har sendt inn request for oppgradering OSL-EWR med Optiontown. Lønner det seg å oppgradere med eurobonuspoeng også I tilfelle Optiontown ikke går I gjennom?

    Takk for svar.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, dette har jeg også lurt på noen ganger. Jeg har aldri prøvd det selv, men det er mest fordi at jeg har vært redd for hva som skjer viss man får begge deler? Vil man kunne få refundert pengene fra OT eller ev. poengene fra SAS? Jeg er usikker, men det er sikkert noen andre her inne som kan svare bedre på dette.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har lest om noen som har fått gjennomslag for begge deler og det var et strev uten like for å få tilbake noe etterpå.
    Begge sider sier "Hva klager du på, du ble jo oppgradert", vet ikke hvordan det endte opp..
     
  4. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg ville definitivt ikke søkt på begge. Får du avslag på OT kan du jo uansett oppgradere med poeng dersom det er plass. Dessuten kan man jo få PLUS på OT og deretter bruke poeng opp til Business. Som det allerede er nevnt er det dessuten stor risiko for å havne i en knipe med dobbel oppgradering og masse ekstraarbeid.
     
  5. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke hatt problemer med å signe opp på begge, har opplevd at enten har OT gått inn eller så har poeng gått inn, eller såklart ingen....aldri at begge har gått inn.
     
  6. bonusreiser

    bonusreiser Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Oppgrad med Eurobonus poeng kan ikke returneres til konto om du ikke reiser.
     
  7. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Vil ikke anbefale noen å gamble med OT.. det tok meg 6 måneder å få tilbake mine penger da OT oppgraderte meg, men ikke sa ifra til SAS at jeg var blitt oppgradert. Måtte til slutt kreve inn pengene igjennom chargeback på kreditkortet, og selv da nekta OT å samarbeide.. endte med at amex bare tok pengene fra de.
    Vil jeg bruke OT igjen? kanskje om jeg får en bra pris på IC, men jeg ville ikke turt å dobbeltbooke på den måten..
     
  8. H-run44

    H-run44 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for alle tips og svar. Jeg satser kun på OT i første omgang og håper den går i gjennom.
     
  9. shavn

    shavn Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Er også ny her men i samme situasjon som deg.

    Var gutsy(dumdristig?) nok til å både legge inn Optiontown og Eurobonus Upgrade Request fra Go til Business på min kommende reise med SAS - CPH-SFO. Så jeg kan oppdatere om hvordan det gikk!

    Ser på Expertflyer at det i dag ble blokkert fire seter samt ett som gikk fra Occupied til Available - kan det være et godt tegn for min del?
     
  10. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Håper det går bra med oppgraderingen! :)
    Et tips er at OT virker å være veldig uforutsigbar med tanke på ledige seter eller fullbooket. Har selv fått oppgradering til Business i fullbooket kabin og avslag på halvfull kabin. Med andre ord litt vanskelig å beregne på forhånd.
     
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Samboeren min og meg har 30000 poeng hver, har lagt inn upgrade request på en reise til new york.
    Hvordan gjør vi dette på best mulig måte? Kan vi begge søke om oppgradering fra go - pluss begge veier? Også ser vi hva som går gjennom? Eller bør feks jeg søke om hjemreise og hun avreise?
    Vil gjerne reise i pluss begge veier men er ny i longhaul gamet til sas.
    Takker for alle råd og tips..
     
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen som vet?
     
  13. shavn

    shavn Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Min oppgradering med Optiontown gikk gjennom til Business Class - jeg fikk bekreftelse pr epost og i SAS-appen var flygningen endret til Business.

    Jeg hadde også en poengoppgradering pending men denne gikk da ikke gjennom siden jeg allerede var oppgradert med Optiontown og ingen poeng ble trukket fra kontoen min.

    Funket altså strålende for min del - men av det jeg leser rundt omkring virker det som at om noe går galt med Optiontown blir det fort mye styr å ordne opp.
     

Del denne siden