Oppgradering med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chipcampden, 10. juni 2019.

  1. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du får melding fra SAS at oppgraderingen din fra Go til Plus er godkjent, må man da akseptere?
    Jeg tenker f.eks. i tilfeller hvor det kun er midtseter som er ledige.
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg ikke. Regelen sier at du kan trekke et bud på upgrade inntil 48 timer før avgang. Har du gitt et bud som SAS aksepterer så belastes du det du har gitt bud på og oppgradering skjer.
     
    Maraug and chipcampden like this.
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Når oppgraderingen har gått igjennom er den ikke reversibel.
    Følg med på setekartet. Plutselig dukker det opp et vindu eller midtgangsete
     
    tobeornot999 and chipcampden like this.
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor kan jeg kreve pengene tilbake for en oppgradering som aldri fant sted? Da tenker jeg på en oppgradering jeg fikk rett før flyet ble innstilt ifølge med streiken her i våres.

    Er en stund siden men jeg føler at jeg roter meg bort på SAS sinne sider og sist gang fikk jeg heller bare alle poengene jeg hadde brukt på reisen da den var bestilt 50/50 poeng, penger
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/reiseinfo/service-og-tilbakemeldinger/
     
  6. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor kan jeg finne info om poengopptjening ved plusgrade. SAS kundeservice sier nå at man ikke får opptjening til ny klasse ved oppgradering. Dette gjelder også oppgradering av en billett kjøpt for penger og oppgradering også via penger. Har alltid fått poeng for oppgradert klasse tidligere.
     
    Shyneno liker dette
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Mr.FastTrack liker dette
  8. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me burde vel strengt tatt fått betalt:)
     
    Kristian, RoadKing, Misterix and 2 others like this.
  10. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Nytt spørsmål angående upgrade..

    Skal til Miami fra Stavanger i høst med 2 gutter på 15 og 11 år. Fant 2 ledige business seter på aktuell dato på poeng, booket meg og 11 åringen på dem. Gjorde en separat booking på 15 åringen på Plus. Tenkte å forsøke med upgrade for å få han også over sammen med oss.

    Spørsmål: Dersom jeg byr 30k på det, og mot formodning får det innvilget, men så må avbestille på et senere tidspunkt, taper jeg da kun de 30k for upgrade eller taper jeg 30k + opprinnelig sum??
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags billetter har du booket i Plus? Er det bonusbilletter er disse like fleksible som alle bonusbilletter, det vil si at du kan avbestille helt fram til dagen før avreise. Er det betalte billetter så kommer det an på om du har kjøpt fleksible billetter eller ikke.

    Upgrade går ikke gjennom før 48-36 timer før avreise og poengene blir ikke trukket før dette. Du kan slette budet når som helst før 48 timer før avreise og vil da ikke bli trukket poeng.
     
  12. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, takk for svar.
    Alt er bonusbiletter. Men turen er ikke før langt utpå høsten, så blir det vel ingen avklaring før rett før. Får satse på at det slippes flere billetter i business før den tid da.
     
  13. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Da har jeg fått poeng til oppgradert klasse etter litt om og men. Kommer opp som SAS Special Accrual. Takk for hjelp:)
     
    Shyneno and RoadKing like this.
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Åkei. Da kan du vel teknisk sett avbestille billetten etter at upgrade har gått gjennom. Hva som skjer da vet jeg ikke.. men det er jo som sagt uansett rett før avreise så du burde jo vite om det blir eller ikke da.

    Det vil vel også være sånn at hvis du avbestiller billetten så kanselleres upgrade bid automatisk. Du har jo ingen billett å oppgradere lenger...
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Var nok en overivrig agent. De innførte nye regler og trakk de dagen etter. Eller, de publiserte endringene noen måneder for tidlig.
    Bruker du plusgrade fra go til plus får du plus smart (saver)
    Plus til business er business smart (saver) altså laveste poengsum i klassen.
     
    Mr.FastTrack liker dette
  16. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om man har en større sjanse for oppgradering om man byr med kroner og ikke poeng, dvs er SAS mer intr i å dra inn noen ekstra kroner kontra det å bli kvitt eurobonuspoeng fra kunden sin ?
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,300
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig de gjenspeiler det i prisen. Har en reise i plus. På oppgradering er minstebudet 6505,-, eller 25000 EB.
     
  18. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Heisan
    Er det en fastpris på oppgradering i skranken dersom det er ledig? Har 2 ganger tidligere betalt 25000 poeng for å oppgradere fra go til Plus fly oslo til Miami.
    Skal by på Go til Plus fra oslo til EWR og usikker på budet skal ligge på? Gørr å legge 30.000 dersom man får det i skranken til 25'
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Mener 99% at det er dyrere i skranken, og mener også at per nå(en så lenge) gies poeng for ny klasse osgå ved Plusgrade
     
    Maraug liker dette
  20. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom man legger inn bud som blir avvist, har man da muligheten til å legge inn nytt?
     

Del denne siden