Hei! Eg har bl.a. to tur-retur-flighter til USA neste vår. Begge er booka i SAS Go, men eg vurderer å oppgradera mha. EuroBonus-poeng. Må ein opp til Business-klasse for at det skal løna seg, eller vil det gi meining å oppgradera til SAS Plus?
Bedre seter, bedre beinplass og bredere seter (ett sete mindre i bredden). Kabinen er også ganske liten så det føles mer privat.
Heisann! Det jeg pleier å gjøre er å oppgradere til Plus med Optiontown og så til Business med poeng. Da opptjener man jo flere poeng (ny bookingklasse i Plus) og så koster det bare 25000 poeng opp til C.
Jeg og madamen fløy SAS Plus hjem fra New York nå i sommer og det var absolutt verdt kostnaden (oppgraderte via Optiontown).
Bare vær OBS, dersom SAS bruker sin innleide A340 (LN-RKP??) på ruten, så er det akkurat samme seter i Plus som i Go, og kun marginalt bedre benplass! Dog, er du veldig heldig kan det jo hende at du får deg en tur i en maskin med nytt interiør!
Eg veit! Den maskinen har eg allereie blitt advart mot! Men kor tidleg får eg vita kva maskin flighten får? Det er snakk om to turar her: SK0925 (tur) & SK0926 (retur), og SK0907 (tur) & SK0908 (retur).
925/926 flys som regel av OY-KBM, som er en A340 men med 330-konfigurering. (færre C-seter) 907/908 flys som regel av en A330, men jeg vet at det ligger inne noen datoer med 340 i vinter. Hvis du har en dato for disse flyvningene så er det en smal sak for meg å sjekke det opp på Expert Flyer
Bør vel legge tid, ungen garanti for hvilken.. SK må som alle selskap sjonglere litt med hvilket individ som dukker opp...
Er det noen som vet hvilke prosedyrer SAS har ang. bekreftet oppgradering. Hva er avgjørende for hvem som får og ikke får? EB-status? Bookingklasse på billett? Først til mølla?
Helt tilfeldig, tror jeg. SAS har hvertfall uttalt at EB-status ikke er relevant, vet ikke med billettklasse.
Mener å huske at skoposen inneholder tannbørste, shades og ørepropper. Mulig det har endret seg nå, er en stund siden sist trall i Plus. Er forøvrig det amenity kitet jeg har hatt mest bruk for i ettertid da skoposene stadig er med på tur.
Kult. Kan du sjekka opp SK907 28. mai og SK908 1. juni? Har eit lite håp om at det er LN-RKN dei datoane Det er vel kanskje to eller tre fleire A330-ar med ny kabin ute i lufta til den tid? (SAS skulle vel koma med ein oppgradering pr. md. fom. februar.)