Oppgradering på langdistanse

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av erlendaasland, 07. okt 2014.

  1. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Eg har bl.a. to tur-retur-flighter til USA neste vår. Begge er booka i SAS Go, men eg vurderer å oppgradera mha. EuroBonus-poeng. Må ein opp til Business-klasse for at det skal løna seg, eller vil det gi meining å oppgradera til SAS Plus?
     
    tommy777 liker dette
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,077
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er av den oppfatning at 15.000 poeng til Plus er en bedre deal enn 40.000 til Business.
     
    Islending and erlendaasland like this.
  3. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ok. Får ein betre seter enn på Go? Eg tenkjer at dersom eg kan sitja betre er det verdt det :)
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    113
    Bedre seter, bedre beinplass og bredere seter (ett sete mindre i bredden). Kabinen er også ganske liten så det føles mer privat.
     
    erlendaasland liker dette
  5. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Forstår. Då er det eit enkelt val: Det blir 15k poeng for Pluss. Takk!
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,188
    Likes mottatt:
    2,370
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann! Det jeg pleier å gjøre er å oppgradere til Plus med Optiontown og så til Business med poeng. Da opptjener man jo flere poeng (ny bookingklasse i Plus) og så koster det bare 25000 poeng opp til C.
     
    Php7980 liker dette
  7. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Notert :)
     
  8. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Kjenner ikkje til Optiontown. Skal sjekka ut!
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,188
    Likes mottatt:
    2,370
    Bonuspoeng:
    113
    tommy777 and erlendaasland like this.
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,100
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og madamen fløy SAS Plus hjem fra New York nå i sommer og det var absolutt verdt kostnaden (oppgraderte via Optiontown).
     
    tommy777 and erlendaasland like this.
  11. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    tommy777 liker dette
  12. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    232
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Bare vær OBS, dersom SAS bruker sin innleide A340 (LN-RKP??) på ruten, så er det akkurat samme seter i Plus som i Go, og kun marginalt bedre benplass!

    Dog, er du veldig heldig kan det jo hende at du får deg en tur i en maskin med nytt interiør! :)
     
    erlendaasland liker dette
  13. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Eg veit! Den maskinen har eg allereie blitt advart mot! :) Men kor tidleg får eg vita kva maskin flighten får? Det er snakk om to turar her: SK0925 (tur) & SK0926 (retur), og SK0907 (tur) & SK0908 (retur).
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,188
    Likes mottatt:
    2,370
    Bonuspoeng:
    113
    925/926 flys som regel av OY-KBM, som er en A340 men med 330-konfigurering. (færre C-seter)

    907/908 flys som regel av en A330, men jeg vet at det ligger inne noen datoer med 340 i vinter. Hvis du har en dato for disse flyvningene så er det en smal sak for meg å sjekke det opp på Expert Flyer :)
     
  15. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Bør vel legge tid, ungen garanti for hvilken.. SK må som alle selskap sjonglere litt med hvilket individ som dukker opp...;)
     
  16. Felislynx

    Felislynx Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som vet hvilke prosedyrer SAS har ang. bekreftet oppgradering. Hva er avgjørende for hvem som får og ikke får? EB-status? Bookingklasse på billett? Først til mølla?
     
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,704
    Likes mottatt:
    1,983
    Bonuspoeng:
    113
    Helt tilfeldig, tror jeg. SAS har hvertfall uttalt at EB-status ikke er relevant, vet ikke med billettklasse.
     
  18. hifiman

    hifiman Senior Medlem

    Innlegg:
    1,406
    Likes mottatt:
    451
    Bonuspoeng:
    83
    får man noe "amenity kit" i plus eller gjelder det kun biz ?
     
  19. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at skoposen inneholder tannbørste, shades og ørepropper. Mulig det har endret seg nå, er en stund siden sist trall i Plus. Er forøvrig det amenity kitet jeg har hatt mest bruk for i ettertid da skoposene stadig er med på tur.
     
  20. erlendaasland

    erlendaasland Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Kult. Kan du sjekka opp SK907 28. mai og SK908 1. juni? Har eit lite håp om at det er LN-RKN dei datoane :) Det er vel kanskje to eller tre fleire A330-ar med ny kabin ute i lufta til den tid? (SAS skulle vel koma med ein oppgradering pr. md. fom. februar.)
     

Del denne siden