Oppgradering til Businezz Clazz med Diamantstatus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CaptainPoint, 23. febr 2015.

  1. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal til Las Vegas i midten av Mars med Air Canada.
    Men før dette, så har jeg sikret meg at jeg får Diamantstatus hos SAS, med kvalifiserte flygninger før den turen der tar av.

    Heldigvis så er Air Canada med i Star Alliance, så poengtjening, og medlemsbenefits er med meg der.

    Men det jeg lurer på, er det noe sjangs i det heletatt om å bli oppgradert til Business Clazz med litt flaks, enten ved innsjekking på flyplassen, eller ved Gate med ombordstigning?

    Hadde pigede vært magisk å fått en sånn oppgradering med tanke på Diamantstatusen da, og kor egentlig masse cash eg har heve ut fra lommebokå å sparegrisen til hu bestemor for å oppnå den ;)

    Ønsker tilbakemeldinger ved lignendnes tilfeller
     
    tommy777 liker dette
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen er ekstreeeemt liten..

    Husk at AC ikke annerkjenner noe Diamond-status. Du er "kun" Star Gold som EBG/EBD/EBP hos alle andre selskaper og det er kun SAS som egentlig kan skille mellom disse (EBG/EBD-skillet er jo ikke engang på plass i SAS egne systemer enda)..
     
  3. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Det har du faktisk rett i,
    Di er sinnsykt dårlige med å kjenne igjen di så faktisk legger litt penger igjen og har en greie status, har ikke merka så masse mer enn det vanlige med tanke på statusen.

    Så blir spennendnes å se om kanskje en liten " hallo, mulighet for en oppgradering tilgjengelig, og legge kortet fint framfor di på disken der" =) =)
    Har ikke reist med så masse andre selskap enn Sas, lufthansa, Thai, så får kryssa det jeg krysse kan, å se om gullhåra mine ennå gjør susen der bak di ligger
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt er sjansen for en gratis oppgradering helt minimal, ingen oppgraderer med mindre de må og du havner langt bak i køen om de må oppgradere noen. Det beste du kan håpe på er tilbud om en oppgradering mot betaling.

    Tror ikke det blir sett på som så sjarmerende å stikke frem bonuskortet i tide og utide, så det ville jeg nok droppet. Personen i gaten vet du er Star Alliance gullmedlem (og bryr seg ikke om du er Diamant).
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er hvertfall hyggeligere å smile enn å ikke smile :)

    Om du er villig til å betale noen tusenlapper ville jeg spurt om det lar seg gjøre å betale seg opp, det er nok din beste sjanse om du vil sitte foran.
     
  6. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja enten det, eller håpe på at blir overbooka på økonomy ;) ;)
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Og håpe at det ikke er noen med status hos Air Canada eller noen med dyrere billett en deg på flighten ;)
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Som de andre skriver, er nok temmelig liten sjanse for upgrades her. Har en rekke IC flighter med SAS som EBG og EBD uten et snev av mulighet for upgrade uten å betale poeng eller cash til nå. Og det er på SAS som faktisk har en viss mulighet til å gjenkjenne EBD statusen min.
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har vel også uttalt at de oppgraderer helt vilkårlig, forstå det den som kan.
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Faktisk er siste policy, i følge lounge, gate og ombord, at ingen skal oppgraderes uten betaling/poeng med mindre flighten er overbooket. Prøvde som en gud på en tur til tokyo, men neida, null å hente der med EBD og EBG på tur, masse ledige seter i PLUS og BUSINESS.
     
  11. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja hadde bare fler flyselskaper vært medlemmer av Optiontown, så haddde det vært mye greiere.
    Skulle til Beijing fra København i Januar, hadde lagt inn forespørsel om oppgradering av buisness å plus, men fikk ingenting, tross alt av at mangen ledige seter i begge klasser.

    Kjedeligt.com
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig ja. Og det virker veldig tilfeldig også. Jeg og madamen har hatt seks interkontinentale flyvninger med SAS de siste tre årene og har blitt OT oppgradert hver gang. En gang til Plus og resten til Biz.
     
    CaptainPoint liker dette
  13. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Om du er opptatt av poengopptjening ville jeg generelt vært forsiktig med å bruke Air Canada. I business class er det nå kun J-class som gir full opptjening. Selv C-class gir samme opptjening som økonomibilletter. Har selv smertelig erfart dette på min forrige reise til Calgary. Selv om de har en flott business class er det surt å sitte igjen med noen få tusen på en såpass lang reise.
     
    Bdrag68 liker dette
  14. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ja du har rett i det, godt tips!
    Jeg snakket med SAS og forhørte meg om opptjeningen for begge veier, var rundt 9000 poeng totalt t/r innen klassen jeg hadde bestilt i, så var ikke så gale det da =)

    Kvallifiseringen min starter igjen rundt Juli, så har noen måneder å slappe av på nå, bare en liten billigtur på ticket.no for å bli med på en messe i Vegas =)
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville bare spurt i innsjekk jeg. Har gjort det før og da ble jeg satt på suitable for upgrade liste. Var dessverre fullt både til YVR og HNL, men det skader ikke å spørre :)
     
    CaptainPoint liker dette
  16. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fløy nettop Oslo - Frankfurt - Miami t/r med Lufthansa.

    Jeg spurte pent i skranken på OSL om oppgradering, men der virker det ikke som de har noen påvirkning på Lufthansa sine flighter his SAS-skranken, og ba meg sjekke dette ved gaten i FRA
    Da jeg spurte i ved gate mente de at det var for mange ledige plasser på økonomi til å oppgradere uanvhengig det meste. (det var vistnok over 100 ledige økonimi-plasser i en 380 så vi hadde uansett brukbar plass etter å flytte litt rundt.

    Ved innsjekk i Miami på vei tilbake skiftet jeg fra skjorts og t-skjorte til bukse og genser og følte selv jeg så bittelitt mer anstedning ut før vi gikk til business skranken for å sjekke inn (jeg har SAS gullkort) for å få priority taggen på bagasjen min. Spurt på nytt på veldig høflig og ydmyk måte og satte opp de største dådyr-øya jeg klarte om oppgradering til business. Etter en liten tenkepause og konfrontasjon med kollega og 8 tastetrykk så var dette ifølge damen bak skranken - "Our lucky day" Alle tre billettene (som var bestilt på samme ref nummer med økonomibiletter som i utgkt ikke kunne oppgraderes) ble oppgradert - og en deilig natt i andre etasje på deres 380 ble et faktum. :) (og flighten var faktisk ikke overbooka)

    Mitt tips er: Gullkort, dropp t-skjorte og shorts, og spør så ydmykt man bare klarer og vær superblid.. :)
     
    108228, Darkcho, ina_s and 5 others like this.
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    ...eller dra med deg et filmteam fra NRK ;) Da blir det også hvit duk til middagen og god benplass hos Lufthansa.:D:cool:


    (ref. Forbrukerinspektørenes Christian Strand som "ble oppgradert" fra Barcelona til Oslo via Frankfurt :rolleyes:)
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Gratis eller måtte du cashe ut poeng eller peng?
     
  19. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Da er det håp for meg også :rolleyes:
     
  20. 0303ht

    0303ht Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Helt gratis - uten hverken poeng eller penger. :)
     
    Jørgen liker dette

Del denne siden