Oppgradering til "plus" ved innsjekk på grunn av fullt i "go"

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Satyv, 25. sept 2016.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    vi var 7 stk som dro hjem sammen fra Paris i dag. 5 av oss sjekket inn sammen, de 2 andre ca 20 min før oss. Jeg er EBG en er silver og de andre er statusløse. Forundringen min var stor da min bror og hans samboer ble oppgradert til SAS Plus. Mens jeg, min samboer og min kamerat (som er silver) beholdt vår opprinnelige billett. Jeg ble enda mer overrasket når vi etter security traff de 2 siste som også kunne fortelle at de var oppgradert. Jeg synes det er veldig dårlig behandling av en lojal kunde hos SAS. Jeg unner selvfølgelig min bror og de andre en tur i Plus, men synes det er veldig merkelig at jeg ikke fikk oppgradering, men er det slik at SAS ikke tar hensyn til status i slike situasjoner?!
     
    kaijoar liker dette
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde du forhåndsvalgt seter og sjekket inn online? De gangene jeg flyr i GO, jeg vet det kommer til å bli fullt, fjerner jeg setevalgene mine, 99% av gangene blir jeg da oppgradert. Det virker som det er lettere for dem å flytte på de som kommer sist eller ikke har seter.
     
    Last edited: 26. sept 2016
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres ut som en litt dårlig unnskyldning, om det stemmer. De har full oversikt over status i sine systemer, så det burde ikke være et problem å ta hensyn til dette.
     
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    hvorfor det? de som har status eller betalt for å forhåndsvelge sete sitter jo der de selv vil, hvorfor flytte på de? ikke moro å bli oppgradert til mellomsete i plus. ;)
     
    Chrisbgg and kaijoar like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tviler sterkt på at personalet tar seg tid til å finsikte om folk har forhåndsvalgt sete eller ikke. Hvis de gjorde det, ville det vært like naturlig å tatt hensyn til status.
    Nei, jeg tror det er så enkelt som at de rett og slett plukker der og da, når de har behov.

    Jeg reserverer alltid sete, men opplever ofte å bli oppgradert.

    Da vi dro hjem fra Dublin i mai, og hadde valgt sete, til og med hatt inne et bud på oppgradering som ble avslått, så ble vi oppgradert ved gate, fru Roadking og jeg (jeg EBG, fruen EBS. De to andre i reisefølget som ikke ble oppgradert var statusløse). Det var 3 rader med Plus, og jeg slumpet til å se manifestet en gang jeg var på do, da så jeg det var EBD på både rad 4 og 5.

    Så, som jeg sier, jeg tror ikke det er noe system, personalet gjør det som er enklest for dem, hva nå det enn måtte være. I vårt tilfelle var ve de siste som kom til gate, og det var nok utslagsgivende for oss.
     
    Last edited: 26. sept 2016
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ble fortalt av en gateagent på fest for kort tid siden, at beste måte å bli "oppgradert" på shorthaul er å ikke ha valgt sete, og dermed få tildelt i gate. Da flytter de de som ikke får plass forran "gardinen"
    Og forsåvidt enig med tidligere taler, er ebg selv, og gleder meg over å kunne velge sete ved booking.. (dog mye plus i det siste, går for ebd..) men hadde blitt eitrande forbanna om jeg gikk fra deilig nødutgang med vindu til midtsete mellom to pølseselgere fra Tronhjæm... har man valgt, er man fornøyd.. en ramløsa og knekkebrød kompenserer liksom ikke for det..
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det vel ikke uten videre slik at en oppgradering innebærer midtsete, selv om det selvsagt kan være slik. Da er jeg enig i at det er bedre å beholde et gang- eller vindussete i GO. Jeg har f.eks. blitt oppgradert uten at det har betydd midtsete.

    Jeg mener nå fortsatt at de har systemer på plass som kan håndtere oppgradering basert på status, som jeg oppfattet at trådstarter ønsket (og vi er vel alle forskjellige).
     
  8. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Sist jeg reiste fra Paris så takket jeg nei til oppgradering til midtsete i PLUS fra mitt valgte sete ved nødutgang. Jeg reiste sammen med min fru og bare jeg ble flyttet.
    Det sluttet med at gateagent måtte gå ombord for å be vedkommende som fått mitt nødutgangssete å flytte til PLUS, jeg tror han ble positivt overrasket.
     
    yukho liker dette
  9. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Broren min fikk 1F. Så jeg synes for så vidt det er en bra oppgradering. Jeg syntes bare det var rart med prioriteringene til SAS når en gold og en silver ikke blir oppgradert. (Eventuelt forespurt) men som flere av dere nevner så hadde jeg booket sete på forhånd. Det kan jo selvfølgelig ha vært utslaget. :)
     
    travellers4fun liker dette
  10. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en bekjent med EBD som ved et par anledninger har blitt "oppgradert" fra nødutgang til midtsete på rad 3. SMSene jeg får fra ham i slike anledninger er alltid fornøyelig lesing.
     
    yukho and Travellingalf like this.
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har også blitt 'oppgradert' fra minus til midtsete i Plus, typisk nok når flighten er stappfull og jeg selv har blitt ombooket til den aktuelle flighten. Heldigvis har det alltid vært på strekninger som ARN-CPH-OSL, så man overlever, men jeg hadde heller beholdt et bra sete i minus på flyvninger på 2 timer pluss enn midtsete i plus.
     
  12. Gulfstream

    Gulfstream Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    Hvem og hvor mange lå i samme booking? Hvis de to som ble oppgradert lå i en booking og de fem som ikke ble oppgradert lå sammen i en annen booking så er vel det en ganske opplagt forklaring.

    Edit: Ser ut til at jeg laste litt for fort her. Det var altså til sammen fire av følget som ble oppgradert?
     
  13. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, 4 av 7. Det var til sammen 4 bookinger. 3 par og en single. :)
     

Del denne siden