Oppgradering UA på flyplass

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lrg, 17. aug 2015.

  1. lrg

    lrg Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere,

    I april reiste jeg fra LAX via EWR til OSL. EWR-OSL oppgraderte jeg på flyplassens innsjekksautomat i LAX til Economy Premium, jeg ser likevel at jeg kun har fått klasse K poeng for dette leddet. Vet dere hva som er praksis her, blir billettklassen oppgradert når man kjøper oppgraderingen på flyplass? Mulig dette er et dumt spørsmål.
     
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det er lett å bli lurt der. De jeg har erfart med UA er at man ikke oppgraderer klassen, men at man kun oppgraderer til å få lov til å sitte i et premium economi sete. Jeg pleier å betale ca 20-25 USD for dette per flyning. Men jeg gjør dette som regel online så det ikke er tomt for sånne seter når jeg kommer på flyplassen.
     
  3. lrg

    lrg Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Nettopp, ja, jeg fikk nå ihvertfall en seterad for meg selv, så får vel ta til takke med det!
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får du dette så billig som ned i 20-25 USD? Jeg sitter og snuser på oppgradering EWR-LAX nå, men får ikke et Premium economy sete til under 99USD - og jeg lurer veldig på om forskjellen er så stor at det rettferdiggjør 800 kr.
     
  5. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Det har nok mye med distansen å gjøre. Mine turer er bare 1,5-2t som regel ORD-ATL/CLT
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg flyr stort sett bare CRJ900 og lignende. Og da utgjør forskjellen rimelig mye :) men på lengre distanser og større fly vet jeg ikke hva forskjellen er dessverre. Men du ser vel på setekartet om det er stor forskjell. Er i hvertfall betraktelig bedre beinplass på pre eco på dem små
     
    Scandipendler liker dette
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe å lure på når flygningen er såpass lang. Forskjellen på benplass er 2-4 tommer (sjekk seatguru.com for eksakte forskjeller for din flygning) ....men det betyr ganske mye hvis du er "voksen" i størrelsen :)
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Min (begrensede) erfaring med UA er at man får økt fra 1 knapp knyttneve til 3 knyttnever her.
    Det føles i praksis som å sitte på nødutgangrad, men du får ha ting under setet forran :)
    Er nok verd å betale for på litt lengre turer, da UA kan være ganske trangt i kjipeste klasse..
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er begge noen cm under 180 og nokså normalbygde, så jeg vet ikke om de tommene betyr all verden for oss :)
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har kun flydd UA med crj900 og lignende. Men disse er i allefall så fullstappa med seter at Cimber mellom HAM og CPH føles ut som biz. Jeg er 178 og hadde nok gladelig betalt den summen om 737 og lignende er like trange
     
  11. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Har du Gold, eller Diamond, og skal reise på langtur med United, så har jeg erfart at det er best å ikke velge sete med enten kjøp, av bilett, eller forhåndsvelging av sete.
    Hver gang jeg har sjekket inn på flyplassen, så har jeg automatisk fått gratis oppgradering til Economy plus hos United.

    Er veldig lurt å opplyse om at du har Gold, eller Diamond når du sjekker inn, da får du bedre sete med en gang, gratis.

    Har ikke slått feil en eneste gang uansett heller når economy setene har blitt tatt, og ungått å velge ett sete fra begynnelsen av bestillingen.
     
    nickilolk and Misterix like this.
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette forekommer meg å være litt risikosport, for hvis man treffer på den rette personen full av vrangvilje, så er man jo garantert midtsete på bakerste rad uten recline.

    Og om man så skulle ta sjansen, så regner jeg med at det ikke er mulig å få det til dersom man har en lengre UA-flyvning som connecting flight på rute som starter med SAS, og dermed ikke sjekker inn i UA-skranke?
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har reservert seter med UA, men de har vært veldig villige til å sette meg på economy plus uoppfordret flere ganger. Om det skjedde fordi jeg nesten var på gråten og hadde mistet et fly for å besøke verdens beste person, eller om det var fordi jeg hadde bursdag og skulle bruke hele dagen på fly vet jeg ikke, men de fikset biffen. Har glinsekort i *A.
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    For å være helt ærlig så er ikke langdistanse på UA så forferdelig.. Jeg ble pent plassert på 26B her forleden og gruet meg no inni h***** siden jeg kom fra SAS Biz i ny kabin.
    Men det gikk helt greit:)
    Syntes ikke forskjellen på Eco og PreEco var stor så vidt jeg så, men hvis du er sugen så flyr de EWR - LAX med ordentlig 1.class med liggeseter! Det kan man jo vurdere når de for en gangs skyld ikke flyr med jukse first..
    Oppgraderte forøvrig til first med Virgin, det kostet 399$ men det var nødvendig med søvn så det føltes ikke så ille når jeg sov bort 4t av en 4.40t tur:)
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Var dette ved innsjekk eller i gate? Er fristet til å forhøre meg om oppgraderingsmuligheter når jeg ankommer EWR. Må man vifte med statuskortet?
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Glinsekortet mitt er permanent klistret i pannen, så usikker.

    Jeg har fått bedre seter både ved innsjekk og gate. Gate når jeg har hatt andre som tilslutning, innsjekk ellers.
     
    luftbusspassasjer liker dette
  17. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    I dag ble faktisk booking klassa mi endra til Y når jeg sjekka inn. Sto som L i united sine systemer selv om jeg hadde kjøpt permium sete helt frem til sjekka inn. Blir spennende å se om jeg får 300 eller 600 poeng. (Flyvningen er så vidt under 600 miles bare)
     
  18. lrg

    lrg Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvem i SAS kan jeg sjekke dette med? Finnes det en epost for ikke EBG/EBD-ere?
     
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ble du oppgradert også for UA-segmentet?
     
  20. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du sitter i Economy eller Economy Plus, så får du akkurat det samme i poeng. Ingen forskjell der dessverre.
    Hadde du oppgradert til BusinessFirst på flyplassen hadde du også bare fått poeng for Economy.
    Hvis du bestiller på united.com så kan det være at du får et tilbud til oppradere til BusinessFirst. Takker du ja til tilbudet, først da vil du få poeng for det sete du sitter i.
    Håper dette hjelper bitte litt.
     

Del denne siden