Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng. Blir spennende å se hva det blir til
     
  2. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    SHIT!

    Leser nå:
    Vil jeg få bonuspoeng for den nye eller den opprinnelige klassen?
    Du vil få bonuspoeng for den klassen du er oppgradert til hvis du har budt på en oppgradering på forhånd og denne blir godkjent. Det vil si at dersom du oppgraderer fra SAS Go til SAS Business, vil du opptjene poeng for SAS Business. Dog vil du nødvendigvis bli oppgradert til den laveste billettklassen i SAS Business Saver. Oppgraderer du på flyplassen for et fast beløp, vil du motta bonuspoeng for den klassen du opprinnelig har booket.

    Kjøpte en HKG tur på now or never tilbudet forrige uke. Dette var før jeg leste om SAS's bytte fra Optiontown til Plusgrade. Dette er en MR og jeg hadde tenkt å oppgradere til Plus/Business gjennom Optiontown, som ville gitt full poengopptjening i Plus/Business hvis oppgradering hadde gått gjennom.

    Ser nå at oppgradering gjennom det nye systemet gir kun poeng for Plus/Business saver :eek:

    Det gjør jo oppgraderingen litt mindre attraktiv (ihvertfall for oss MR nerder) og i teorien bør da prisen for oppgraderingen være mindre enn den var gjennom Optiontown. Så gjenstår det og se om det blir tilfelle o_O
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel en sannhet med modifikasjoner, da det vel er mange her inne (meg selv inkludert) som bare har fått poeng for Plus/Business Saver etter å ha blitt OT-oppgradert til Business. Nå kunne vi riktignok lese om flere her inne som har hatt suksess med å klage på dette til SAS og har fått etterregistrert poeng, men det er vel mer som unntak.
     
    Are and TOS_EBG like this.
  4. therealstig

    therealstig Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Bittelitt på siden av tråden. Dog, slik jeg forstår mister vi muligheten for oppgradering mot poeng, både ved gate og på forhånd. Om dette er riktig forstått mister EB en svært funksjon for meg.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forstod det slik at vi kunne oppgradere med poeng ved gate, men ikke legge inn request som nå.
    Fra artikkelen her:
    "Kan jeg fremdeles oppgradere for poeng i gaten?
    Ja. Det vil fortsatt være mulig å oppgradere for EuroBonus-poeng i gaten hvis SAS har ledige seter i den ønskede klassen"
     
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm. Da lurer jeg på hva minimumsbudet blir/hvor høyt et bud må være for å bli vurdert. Det kan jo bli vanskelig å oppgradere med poeng hvis enhver som har lagt inn et hvilket som helst bud blir oppgradert først.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg skulle tippe så blir det for dumt om de selger oppgraderinger for mye mindre en vi ser trumf vekslingskursen er. Det vil si pluss til biz 1800kr(25k) og go til pluss 1080kr(15k). Men det er selvfølgelig veldig mange faktorer som kan påvirke. De som får oppgraderin får også flere basic ebpoeng. I påsken hadde de vel tilbud på ca dette 990kr fra go til pluss og 1990 fra pluss til biz.(takk ut fra mitt hode :p ) på oppgradering i gaten. Det var også rundt her prisene på OT oppgradering lå rett før avtalen gikk ut.
     
    Last edited: 22. april 2016
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Benyttet faktisk plusgrade på Iceland Air engang mellom KEF og OSL. Betalte 1500 pr pers (3 pers) fra Eco til Saga Class. Minimums bud var på mellom 1100 og 1200.
     
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle ikke den nye løsningen være klar i dag? Har lest igjennom pressemelding og gått igjennom en rekke sider, men finner ingen info annet at det skal komme den 25. april (idag).
    Også når man går inn via en bestilling og trykker oppgrader så kommer denne siden opp:
    http://www.sas.no/alt-om-reisen/for-reisen/oppgradering/

    Søkte derimot på google med "site:sas.no oppgrader" og da kom denne opp:
    https://www.sas.no/misc/service_links_container/SCUpgradePage/

    Får opp at url parametre mangler,så mulig at det ligger noe her ;-)
     
  10. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant at der på dette link står:

    "Du kan oppgradere her frem til 8 timer før avgang."

    Den nye auktion skulle være 48 timer før afgang....
     
  11. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har spurt på SAS-chatten og siden er ikke oppe ennå. I morges sa de "snart oppe, tekniske problemer".....
    Siden er altså nede før den kom opp, må være ny rekord......
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel problemer med å gå fra testmiljø over i produksjon. Flaut er det, men det er overhode ikke uvanlig, så noen ny rekord vil jeg ikke si at det er. Selv store etablerte giganter med langt bedre systemer opplever dette fra tid til annen.
     
    Jan Fredrik liker dette
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Klassisk IT-problem, men virker som SAS sliter veldig ofte med dette. De burde ta dette som et varsko, skal ikke se bort fra at flere selskaper i fremtiden vil bli felt av lignende saker.

    Må fortsatt sende over sympati til IT-avdelingen som mest sannsynlig bare kan glemme å dra hjem til normal tid i dag.
     
    Xflipper liker dette
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpeg SKIT strikes again :confused:
     
  15. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    D'OH!
    SKIT for dårlig eller pressemelding for tidlig? Begge deler?

    Anyway, da havnet mine Optiontown-lodd SAS+ -> Biz CPH-NRT 29.04. -> 01.05. i limbo.
    On my 5 day mission to boldly be upgraded like no one has ever been upgraded before...
    \\//,
     
    Last edited: 25. april 2016
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Den gjengen der får ingen sympati fra min side. Mulig SAS' ledelse ber dem om å utrette det umulige innenfor rammene av kaoskonsernet, men på meg virker det som om SAS IT feiler selv på lavt nivå.
     
  17. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Nå sporer jeg skikkelig av, men problemet er nok gjensidig. Typiske scenarioet er en ledelse som en gang ikke kan stave IT, kombinert med en IT-avdeling som bryr seg litt for lite om forretningen.

    Sympatien går mer til de som brenner tiden sin i et miljø som roter ting til gang på gang.
     
  18. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    <NerdMode>
    I følge NetCraft og BuiltWith kjører sas.xx og flysas.com på 11 år gammel Microsoft - teknologi (IIS 6.0 og ASP.NET 2.0, release 2005 - som gikk ut av support for lenge siden). Mulig at de i tillegg er tvunget til å fortsette å kjøre den på Windows Server 2003, som gikk ut av support i 2010 og ut av extended support i 2015. Ting tyder også på at hosting ble flyttet fra Stockholm til Los Angeles for noen måneder siden, som ikke nødvendigvis er et problem i seg selv.
    http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.sas.no&refresh=1#history_table
    Jeg har vært i kontakt med noen meget hyggelige folk fra SAS IT for å identifisere og gjenskape en del feil på deres webside (tilstandshåndtering? fragmenterte datakilder?), og hadde inntrykk av at de er veldig engasjert og pliktoppfyllende.
    Jeg gjetter at det er en liten team av helter som prøver å holde ting i live og samtidig bruker SAS IT & Co mesteparten av sine ressurser på å bygge fremtidens IT plattform (som tar lengre tid enn antatt, ser det ut som).
    I en slik scenario er det vanskelig å forutsi effekten av endinger (se "Cynefin framework"), slik at hver produksjonssetting er også litt gambling. Det er faktisk litt imponerende at SAS greier å holde ting såpass stabilt og velfungerende, gitt den tekniske gjelden de trolig sliter med.
    Hva angår forretningssiden: så lenge de er klar over situasjonen og bevisst tar en tradeoff mellom nye features / forretningsutvikling versus risiko (og aksepterer dagens hendelser som en naturlig konsekvens av situasjonen), er det kanskje heller ingen stor grunn for kritikk(?)
    </NerdMode>
     
    Last edited: 25. april 2016
    alexfins, Islending, Shanker and 13 others like this.
  19. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet når man kan forvente å få tilbake innbetalt optiontown-cash?
     
  20. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Innen 5 arbeidsdager etter flighten gjennomføres. Virker som dette gjelder uansett om du skal fly om 1 uke eller 6 mnd. Må du vente lenge, ville jeg tatt det med kortselskapet ditt eller via paypal om du har betalt med dette. Da virker det som om refund kommer ila noen få uker.
     

Del denne siden