Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: HKG-ARN
    Dato: 14.10.2016
    Fra klasse: SAS Plus
    Til klasse: SAS Business
    Bud, 25265 EB poeng, 4 passasjerer
    Eurobonusstatus: EBD
    Gikk oppgradering gjennom: Nope
    Svar kom 36 timer før avgang

    Ble litt skuffet her, sjekket expertflyer fortløpende hvor de rapporterte 8 plasser ledig i business. Men virket som om en haug med svenske forretningsmenn heller ikke hadde blitt oppgradert basert på overhørte samtaler i loungen, så da vil jeg anta at mange hadde søkt. Det var fullt i business, halvfullt i Plus og sikkert ikke mer en 1/3 fullt i GO

    Ser at jeg gjorde en taktisk feil her, la budet rett over oppgraderingspris ved gate og håpet at EBD vektet det opp. Burde i hvertfall lagt inn 3000-3750 poeng ekstra da det er grunnpoeng-gevinsten vi ville fått (1 EBD, 2 EBG, 1 EBS).
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det bare meg som opplever at feltene for å legge inn navn og bookingreferanse på oppgraderingssiden er blitt borte? Jeg må inn på sas.se for å legge inn bud av en eller annen grunn. Har vært slik en måneds tid nå.
     
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Samme med meg, men bare i Chrome.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    SVAR HASTER!

    Kan man oppgradere billetter med Plusgrade som er booket med poeng + penger (beste tilgjengelighet)?
     
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, dette er ordinære billetter som er delbetalt med poeng og skal kunne være tilgjengelig for plusgrade.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @miura
    Snakket med SAS på TLF og dem mente det ikke var mulig. Så jeg gjorde en dummie booking og jeg fikk IKKE oppgradert denne så ringte SAS igjen og dem refunderte alt.
     
    Upsaker liker dette
  7. Kenneth79

    Kenneth79 EBD, FBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Strekning: CPH-EWR
    Dato: 20.10.2016
    Fra klasse: SAS Go
    Til klasse: SAS Business
    Bud, 600€ laveste mulige bud, 2 pax
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: Ja
    Svar kom 48 timer før avgang

    Er laveste mulige bud blitt oppjustert kraftig i høst eller? Dyrt, men uaktuelt å fly coach over dammen. Dessuten har det vært noe mindre reiseaktivitet initiert fra arbeidsgiver i år så de ekstra poengene med SAS upgrade vs CU i gate er verdt det.

    Tar 0600 fra BGO for å innta frokosten i gullstua på CPH.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, i starten var minimumsbudet fra go til biz rundt 400 euro.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: BOO -> OSL
    Dato: 09.10.2016
    Fra klasse: SAS Go
    Til klasse: SAS Plus
    Bud, 50 euro
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: Ja
     
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ingen muligheter for å oppgradere poengreise?
    har en reise booket på salget tidligere jeg kunne tenkt meg å oppgradere om mulig??
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @leeds1979
    Man kan hvert fall ikke benytte Plusgrade på reiser bestilt med kun poeng eller poeng + penger.
     
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Etter min mening så er hele plusgrade bare tull på privatreiser (som jeg har EBD som). Når man er litt fleksibel så klarer man i tilbudsperioder (og NON) som regel å finne billetter i plus som er til samme prisen som individuelle plusgrade minstebud fra GO. På mine reiser ser jeg at plusgrade er ca 20% dyrere enn Optiontown var, noe som betyr at marginen er enda bedre for SAS siden de har kuttet ut et mellomledd.

    Når det er sagt så er dette enkel pris/etterspørsel og med full frihet på SAS sin side til hvem de oppgraderer. Nedsiden for meg som EBD som alltid booker PLUS i utgangspunktet er at jeg aldri får ledig sete ved siden av meg på longhaul og jeg aldri får en courtesy upgrade fordi det som regel alltid er noen som er villig til å betale for upgrade. Og merk her at SAS når som helst kan dynamisk sette minstebudene slik at de alltid fyller Biz. Jeg har Expertflyer og har siden plusgrade kom aldri sett ledig plass i biz like før boarding.

    På jobbreiser hvor en blir tvunget til GO og en trenger basicpoeng så har plusgrade noe for seg etter min mening.
     
  13. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Sender et sent svar til deg på dette: Når jeg så hvem som satt i business, tror jeg at jeg vet grunnen til disse var blokkert. Det var møte i hovedforsamlingen i FN med noen ministre med sine hoff
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er du sikker på at dette gjelder for "Best availability"? Jeg er ganske sikker på at jeg har gjort dette på Plusgrade og jeg er helt sikker på at jeg har gjort det med Optiontown i sin tid.
     
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Unntak er vel muligens Plus Saver til til Business Saver. På neste tur har jeg i utgangspunktet Plus til LAX som jeg ga ~3500,- for. Hvis oppgradering til EUR 420 går gjennom har jeg Business til ~7500 og jeg har i alle fall aldri sett businessbilletter så billig.

    Go til Plus er derimot nesten alltid ulønnsomt.
     
  16. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Muligens litt off-topic:
    Har dere vært opplevd å vært to stykker (f.eks ektefellen) som har blitt oppgradert til Biz og så havnet i hvert sitt enkeltsete (f. eks A+F eller F+F)fordi det ikke har vært noe annet ledig? Litt av poenget er jo den felles opplevelsen biz gir og i så fall blir denne opplevelsen kraftig redusert. Er dette noe SAS tar med i beregningen når de skal vurdere hvem som får oppgradering eller ikke? Eller er det utelukkende status og bud som vektes? Jeg mener nå at hvis det ikke er to ledige midtseter når et par på samme PNR søker om oppgradering, så kan det bare være det samme med hele oppgraderingen. Men hvis den går igjennom og det bare single seter ledige, er man jo i litt av en kattepine:rolleyes: Erfaringer og synspunkter på denne problemstillingen?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Er du opptatt av å sitte sammen må du velge en annen måte.
    Evt forsøke å godsnakke med folk ombord.
     
  18. Navnsen

    Navnsen EBD, HH Diamond

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    5 seter igjen i C.

    ECO > BIZ 35k poeng gikk gjennom.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar. Du er helt sikkert inne på noe her, men jeg syns fortsatt det er merkelig at jeg kunne kjøpt 3 seter i C her.
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Testet senest i går med en dummie booking og når jeg skulle legge inn bud kom det opp at det ikke var mulig. Snakket også med SAS i går og dem sa også at det ikke var mulig.
     

Del denne siden