Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Fingers crossed!
     
    Bernd liker dette
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Minimum 45 EUR pr. leg innenriks synes jeg er litt i overkant, i alle fall om jeg ikke får full uttelling på EB lenger, men skal i alle fall gi det et forsøk.

    Det ser ut som om @Bernd har mulighet til å betale med poeng i skjermdumpen han postet. Hvorfor får ikke jeg det? Var det ikke sånn at dette ikke skulle være mulig med bekreftet oppgradering for poeng?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    €55
     
    KristianSk liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    En ting jeg liker med det nye konseptet er at man ikke blir belastet før man faktisk får noe. Mye redeligere enn opplegget til OT.
     
    Chrisbgg liker dette
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Noen bugs fortsatt ser jeg...
    Har en reise fra Vilnius til oslo som er kansellert (avgangen er fjernet) og booket om via Stockholm. Men jeg får fortsatt by på den kansellerte avgangen og begge legs på den nye.

    Dog, kommer ikke til å by. Fritt etter hukommelsen vill jeg sluppet unna med halvparten av kostnaden om jeg hadde kjøpt Plus opprinnelig. 220 euro for å oppgradere to personer til Plus på en tur fra Vilnius til Oslo er rett og slett for mye.
     
    Chrisbgg liker dette
  6. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet om sjansen for Courtesy upgrade blir mindre om man legger inn bud på oppgradering?
     
    Edvard liker dette
  7. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, så plutselig at man kan bytte valuta oppe i høyre hjørne!
    Nå kan man kombinere oppgraderingsbingo med litt valutaspekulasjon... ;)
     
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Minimum 405 NOK på innenriks vil ikke gjøre det spesielt attraktivt i mine øyne. Kanskje vil jeg benytte det , men sannsynligvis ikke. Usikker på hvilken klasse du havner i, men blir det A-klasse og saver, så gjør ikke det akkurat saken bedre......:(:(
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det var 5euro for hver trinn. Tror dere status vil skille i hvert pris sjikt. F.eks Gul i poor trumfer søv og medlem i poor, men et medlem uten status med fair vil få oppgradering over diamant som legge seg i poor.
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaring her som hos andre for innenriks.. Minstepris er 405 NOK eller 5000 EB-poeng.. Litt for mye spør du meg.. Og da er sjansene bare "Poor" (selv om jeg tror de kanskje er rimelig greie)..

    "Speed through the airport" travelling in PLUS.. Vel.. Trokke dette får meg raskere gjennom EVE :D

    Liker design og løsningen godt, men tror prisene må "justeres" her om det skal bli en suksess for SAS. Og det gledes over at jeg ikke må forholde meg til OptionTown kundeservice ever again.. Det vil si, forholde seg til blir nesten feil, det var mer en enveiskommunikasjon fra meg uten svar..

    Men jeg skulle SVÆRT gjerne visst hva EBS/EBG/EBD/EBP ga av fordeler.. Om det er 5 NOK, så blir det bare for dumt..
     
    Last edited: 27. april 2016
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som man legger seg på en minstepris som ligner eller faktisk ligger over det å kjøpe en Plus-billett innenlands i utgangspunktet.

    Finner hele greia nærmest meningsløs fra et kundeperspektiv. Den eneste oppsiden er kanskje at du kan få en upgrade på nattflighter og har billig-klasse på alt annet. Men nei... er overhodet ikke imponert.
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Helt latterlige priser spør du meg! Burde hvert fall vært forskjell på pris i forhold til hvilken status man har!
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Slik konseptet ble beskrevet vil status gi forrang ved likt beløp.

    Dvs,
    Statusløs byr 405kr, da vinner EBB over denne med samme beløp, EBS vinner over EBB osv.
     
  14. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vurderer å legge inn det laveste budet på poeng for meg og kona. Blir poengene trukket fra begge kontoene eller må jeg ha nok poeng på min for oss begge? Jeg har lagt inn begges EB-numre, men i prosessen kommer bare mitt nummer opp. Jeg har ikke nok poeng for oss begge, så jeg lurer litt hvordan policyen er. Hva er standard prosedyre på dette? Noen som vet? Skulle jo tro at vi ble belastet hver for oss.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Sannelig et godt spørsmål. Ettersom det ikke er noe som peker ut en "hovedreisende" skulle man kunne forvente at det blir trukket av begge? Men hva da hvis bare den ene har poeng, eller man helst vil trekke alt fra en spesifikk? Skal bli interessant å se om de har tenkt på det. Og hva hvis det er en gruppe på samme pnr?
     
  16. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle tro SAS har oppdaget forumet, lest om den harde bruken av OT og sett potensiale for mer penger eller mindre snarveier til status.

    Blir nok ikke Plusgrade til LYR på søndag, så får bare cashe ut prisen for loungen når jeg har tre timer layover på OSL.
     
  17. wf789

    wf789 Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har ikke blitt trukket for poeng (enda?) iallefall. La inn bud for 8 timer siden.
     
    Last edited: 28. april 2016
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom dette er den ruten som er mest interessant for meg personlig sjekket jeg for moro skyld differansen fra Go til Plus fra OSL til LHR på noen tilfeldige datoer, med utreise fra og med imorgen. Jeg gikk utifra at 70EUR var for oppgradering fra "vanlig" Go til Plus og ikke fra Go Light til Plus.

    Pris oppgradering: 647,- (70EUR)
    OSL - LHR 28.04.2016: Snittdifferanse: 320,- / Høyeste: 380,-
    OSL - LHR 05.05.2016: Snittdifferanse: 730,- / Høyeste: 730,-
    OSL - LHR 12.05.2016: Snittdifferanse: 280,- / Høyeste: 280,-
    OSL - LHR 19.05.2016: Snittdifferanse: 320,- / Høyeste: 480,-
    OSL - LHR 13.10.2016: Snittdifferanse: 400,- / Høyeste: 480,-
    OSL - LHR 23.03.2017: Snittdifferanse: 320,- / Høyeste: 480,-

    Så oppgradering på denne ruten virker ikke umiddelbart som en spesielt god idé.

    Når det er sagt synes jeg prisingen for Plus her er utrolig god, hvor mange uten gullkort betaler vel ikke gladelig 300,- for fast track, lounge og mat på flyet? Jeg tror svært mange...
     
    Guden and RoadKing like this.
  19. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Skal fly EWR-OSL 19. mai og har billett booket gjennom sas.no, men jeg får bare opp beskjeden: "We are sorry, we have no space available". Det er ikke feil pnr/etternavn fordi om jeg endrer noen av disse får jeg opp "Please check your reservation number and try again."

    ???
     
  20. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Plusgrade-prisen gjev kanskje betre value på returen? No har eg allereie plus på min neste tur til LHR, so får ikkje sjekka, men returen brukar vel erfaringsmessig å vere betydeleg dyrare. Tykkjer uansett at 70 EUR er i meste laget for minimumsbudet..
     

Del denne siden