Oppgraderinger på auksjon (plusgrade.com)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

1. RoadKing

RoadKing Fastboende

Likes mottatt:
    15,490
    Bonuspoeng:
    293
    Ja da er det vel ingen ledige plasser da

2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    4,413
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket OSL-LHR-OSL en helg i september med avreise fredag ettermiddag og retur søndag ettermiddag, dvs. ingen fakir-flighter. Kjøpe Plus kom på ca. 3500, kjøpe Go (vanlig, ikke light) 2800. Hvis man skal legge inn plusgrade vil totalen bli ca. 4500.
    Konklusjonen er at det vil lønne seg å kjøpe Plus, hvert fall til London. Man kan jo få Plus til LHR enda billigere også hvis man flyr med mellomlanding.
    For oss som er over snittet interessert så fremstår plusgrade til lhr som en dårlig deal, men jeg tror SAS kan tjene ganske bra på dette da menigmann tenker at man fikk jo billettene så billig så da kan jeg unne meg og søke om en oppgradering.
    Hvordan tallene er på andre ruter vet jeg ikke, men mitt førsteinntrykk er at SAS har lagt seg ganske høyt.
    De ønsker vel helst (forståelig nok) at folk skal kjøpe fullpris billett i klassen de vil reise i

KristianSk liker dette
  3. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    1,714
    Bonuspoeng:
    93
    Update fra min "5 day mission to boldly be upgraded like no man has ever been upgraded before", CPH-NRT, 29.04.
    - Optiontown sendte mail at de dessverre ikke kunne gi meg oppdatering. Big deal, siden de ikke har rettighet til det lenger. Men det er tydelig at de vil beholde pengene så lenge de bare kan (status på oppdatering 01.05. er fremdeles "pending"). Og jeg synes at det er frekk at man fremdeles kan kjøpe SAS - oppgraderingslodd hos dem (!). Sjekket ARN-LAX 02.06.
    - I følge mailen jeg fikk av Plusgrade i går skulle jeg få email med beslutning 36-48 timer før avgang. Det er nå ca 30 timer før avgang, jeg venter fremdeles. I det minste kan man se status av sin offer på samme siden.
    upload_2016-4-28_9-33-20.png

Prisene for upgrade (både poeng og penger) ser ut som å være faste. Poengoppgradering for interkont begynner med vanlig poengsum (15.000 minus -> Plus, 25.000 Plus -> Biz osv). Men siden man tjener en del poeng ved oppgradering er "break even" noe høyere.

To be continued...

Last edited: 28. april 2016
    Baldrick and BendikHa like this.
  4. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    2,287
    Bonuspoeng:
    113
    Da er første forsøk lagt inn ARN-HKG, Go->Biz, Bid: 500€

5. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Blir artig å se erfaringene til folk her etterhvert så man får dannet seg et bilde hva en gjennomsnittlig oppgradering vil koste. Umiddelbart ser det jo ut som oppgraderinger kan bli dyrere enn gjennom OT, men kanskje tilgjengeligheten større? Time will show.

6. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser at jeg har muligheten til å søke oppgradering gjennom SAS på flyvningen ARN - LAX og LAX - ARN i slutten av Mai og Starten av Juni. Jeg har allerede søkt OT på strekningen, men enda ikke fått penger igjen.

Er det muligheter for at jeg får oppgradering med OT? Jeg fikk oppgradering med OT på en reise jeg har nå 1/05.
    Kan jeg risikere å måtte betale dobbelt ved å legge inn søknad på reisen både hos SAS Og OT?

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    7,971
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har akkurat samme dilemmaet, bare med avreise 17. juni og retur noen dager senere. Jeg har bedt OT om refund, men som vanlig uten svar og lurer da om jeg skal ta sjansen på å legge inn bud på oppgradering hos SAS eller kanskje håpe på en CU fra Plus til Business.
    Men jeg trenger de ekstra poengene, så OT eller en PlusGrade-oppgradering hadde vært det beste for meg.

8. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Vil tidspunktet for søknaden ha noe å si? (dvs. de som søker tidligere har forrang, dersom alt annet likt?)
    Hvis ikke er det vel mulig og vente litt og se

9. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    1,714
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk litt info fra diamond mail. OT har definitivt ikke lenger lov til å gi oppgraderinger (etter 25.4.), så det er imho safe/nødvendig å bruke Plusgrade i tillegg. Men slik det ser ut får man ikke tilbakebetalt OT-pengene før dato på flyreise pluss maks 5 dager. Har hatt OT for i morgen, den ble ikke godkjent, men min OT for 01.05. viser fremdeles "decision pending". Pengene ligger fortsatt hos OT.
    Synes at det lukter fishy at de tviholder på de pengene når de ikke lenger har lov til å gi tjenesten de fikk pengene for. Enda verre er at man - til skrivende stund -fremdeles kan kjøpe OT - "lodd".

10. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    1,714
    Bonuspoeng:
    93
    Den følelsen :)
    Plusgrade aksepterte min upgrade offer!!! Da blir det Biz til Tokyo i morgen. Brukte 255 Euro (35 mer enn minimum / nødvendig), email kjem ca 29 timer før avgang. Mange ledige seter i C.
    Fasit: Tjenesten fungerer, og er meget brukervennlig. Skal - som mange andre her - ikke bruke særlig mer penger enn minimum, og satse på Courtesy Upgrade som en god plan B.
    Siden CU vanligvis kommer <24 timer før flighten, og Plusgrade beslutningen (i teorien) kommer mellom 36 og 48 timer før, bør det ikke bli konflikt mellom disse.

upload_2016-4-28_12-27-42.png

RemiWM, SASDC8, Baldrick and 13 others like this.
  11. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble oppgradert med OT den 01/05. Ringte SAS og de sa jeg ville få OT. Så det at de ikke har lov å gi OT, kan ikke være korrekt.

12. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    1,714
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info - jeg burde ha lest sas mailen en gang til. De skrev
    "Enligt den information vi har så kommer uppgraderingar man sökt via
    Optiontown som inte blivit godkända innan vi bytte system att nekas per
    autoamtik."
    System ble byttet i går ettermiddag, i følge mailen bør alle OT opsjoner få avslag nå. Spent på om det stemmer...

13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    93
    Men blir det sånn da at du aldri kommer til å få CU ? ......fordi CU får du kun hvis det er en del ledige seter - og hvis det er en del ledige seter så aksepterer de ditt bud....og hvis det er mange høye bud så aksepteres de og ikke ditt......og det blir heller ingen seter igjen til din CU?

14. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    1,714
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom SAS utelukkende satser på penger og det er flere Plusgrade offers enn seter, ja. Men mange av oss har fått en del CU tidligere og OT burde ha hatt samme effekt. Terskelen for Plusgrade er lavere så etterspørselen kommer nok til å være høyere men jeg velger å tro at SAS fremdeles har et CU kontingent til oss diamanter ;-)

15. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Fra Plus til Business, 310 Euro på laveste fair...
    upload_2016-4-28_13-39-42.png

16. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    4,992
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal vel i teorien få glidebryteren enda to hakk lenger til venstre....dvs.rimeligere....??

17. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    4,413
    Bonuspoeng:
    113
    Plusgrade-prisene virker ikke helt uvettige så lenge man holder seg på poor/fair. 310 Euro fra go(?) til biz er jo relativt greit. Da vil en t/r kjøpt på salg komme på ca. 10000 t/r ink. plusgrade. Det er jo halv pris av hva det egentlig koster med SAS til EWR fra Oslo
    Edit: Så nå at det sto fra plus. Da er det ikke så hyggelig

18. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er fra Plus ja...

19. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lov å håpe....selv er jeg begrenset optimist :)

Med OT var det en fast (og til tider høy) sum. Det skremte kanskje vekk en del. Nå er det jo fullt mulig å legge inn "skambud" = laveste bud. Så spørsmålet blir hva gjør SAS når de har 10 business seter ledig. Før hadde de ingen OT til dem, men nå må de velge mellom 10 x 250 Euro ("skambud") eller 10 stk CU :)

Bernd liker dette
  20. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Siden jeg ikke fikk CU på longhaul forrige gang, burde jeg strengt talt egentlig ikke by denne gangen....

Del denne siden