Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    I Norge gidder jeg ikke, men i europa legger jeg inn minstebudet og går det så går det.
    På langdistanse kommer det litt an på hvor desperat jeg er... Tror veldig mange legger minstebud og satser på det, så legger på 15-20% på minstebudet om jeg virkelig vil ha biz.
    Får jeg ikke da får det heller være, da får man heller kjøpe biz med en gang om det er så viktig;)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Gått ned fra 40k til 20k fra Go til Biz? Aldri sett det så lavt før.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Sant det, tenkte ikkje heilt på kva samanlikningsgrunnlaget var. Dette er så klart Plus til Biz
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. 40 var veldig dyrt fra Plus til Biz. Skal selv til LA i april og sist jeg sjekka lå det på rundt 25.
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    No var det 20' på tur og 27,5' på retur som minstebud. Eg reiser 12 til 15 april, på weekendtur med fruen, og litt MR
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg reiser på jobbreiser i SAS GO så legger jeg alltid inn minstebud (i kroner). Dette har så langt fungert veldig bra og for meg som satser på EBD er dette en fin og billig måte å opptjene ekstra grunnpoeng på.

    Når jeg reiser privat, innenlands eller i Europa, så kjøper jeg stort sett Plus Saver i utgangspunktet siden forskjellen ofte er under minstebudet.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde akkurat det samme når jeg pendlet OSL - BOO. Var faste dager jeg skulle reise på så da var det bare å bestille som bare F når det var supre tilbud også legge inn minstebud til Plus. Sånn fikk jeg og beholdt Gull hele tiden. Var for øvrig enda enklere når SAS benyttet Optiontown.
     
    Travellingalf liker dette
  8. WilliamGjersvik

    WilliamGjersvik Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Strekning: LAX- ARN
    Fra: Go
    Til: Business
    Bud: 40 245 poeng
    Status: EBS
    Gikk budet gjennom: Ja, 48t før.
     
  9. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Strekning: ARN-LAX
    Fra: Go
    Til: Plus
    Bud: 1600,- / person, minstebud
    Status: EBD
    Gikk budet gjennom: Nei, 47 timer før

    Strekning: ARN-LAX
    Fra: Go
    Til: Business
    Bud: 4000,- / person, minstebud
    Status: EBD
    Gikk budet gjennom: Ja, 47 timer før.
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg er helt grønn, men hvordan får jeg gitt bud for Plus og Business samtidig?
    Har gitt bud på Plus, men finner ingen måte og også gi bud på Business oppgradering uten å kansellere Plus budet?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du må legge inn bud først på Business også vil du etter det få valget om å legge inn bud på Plus også.

    Ref Plusgrade FAQ:

    Can I place a bid both for Plus & Business?

    Yes you can, in fact this increases your chances of getting Upgraded as we have more seats in Plus than Business. Just bid for Business first and then place a fall back bid in Plus. We will try to upgrade you to Business and if not successful we will try with Plus.

    Edit: PlusGrade FAQ finner du her: Link
     
    SAJblue and Lars J like this.
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Takk!

    Får ta meg tid til å RTFM neste gang :)
     
  13. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Hvordan er dette mtp på forsinkelser.

    Hvis jeg byr på CPH-SFO Go til Biz og får godkjent oppgradering, og da flyet fra Oslo blir så forsinket at jeg ikke rekker CPH-SFO, risikerer man da og få en ny routing i opprinnelig klasse(Økonomi)?
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du får igjen budet ditt hvis du får invol reroute og ikke samme klassen du fikk bekreftet via ditt bud. La meg dog merke til at SAS brukte ordlyd a la "vi valgte å refundere poengene dine", så mulig de har T&C hvor de muligens kan nekte refusjon i slikt tilfelle. I mitt hode ville det vært svindel, men har du betalt med poeng har du neppe særlig sak. Har du betalt med penger, så kjører du bare en chargeback klage til kredittkortselskapet så oppfører nok SAS seg pent igjen. Men som sagt fikk refusjon av poengene mine i en slik sak.
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    En kompis var i lignende situasjon nylig. Trd-Osl-cph-Nrt og kjørte upgrade til biz på cph-nrt. Men grunnet snø/de-ice så rakk han ikke siste legget. Fikk en re-routing via Brussel og Brussel airlines, i midten mellom to røslige karer, så ikke biz på han. Needless to say, litt dårlig humør østover. Men poengene for upgrade kom tilbake, så rent poengmessig ble det ikke så ille.
     
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: OSL-SVG
    Fra: Go
    Til: Pluss
    Bud: 5.050 poeng
    Status: EBG
    Gikk budet gjennom: Ja, 44t før.

    Jeg vet ikke om dette er lønnsomt? 5.050 poeng er vel ca 365 trumfkroner, og det gir meg 625 grunnpoeng mer enn i GO.
     
  17. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke veldig lønnsomt om du allerede er EBG. Selv legger jeg som regel inn minstebudet i cash.
     
    Travellingalf liker dette
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Minstebud i cash var 600 kroner, nå kostet det meg altså 365 kroner. Hvorfor er ikke det lønnsomt? Her er jeg ikke helt med...

    Og EBG skal jo oppnås på nytt også da, det er derfor jeg samler grunnpoeng.
     
    Anton80 liker dette
  19. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gidder aldri innelands, men jeg synes det ikke regnestykket er så ille utenfor Scandinaivia. Poengprisen for oppgradering er fortsatt 5.000, men du får 1250 ekstra grunnpoeng (hvis EBG+). Hvis man tror man trenger de ekstra grunnpoengene for å opprettholde statusen, så er det jo en grei bruk av poeng, synes jeg.
     
  20. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jeg enig, hvis det dreier seg om å oppnå ebg igjen. Men 5000 x-antall ganger i bud, kan brukes på noe mye kulere enn SAS-plus innenlands.
     

Del denne siden