Oppgradert til Australia

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 06. sept 2018.

1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Planlegger Tur til Australia i 2019 med mann og 4 barn. Har MasterCard SAS eurobonus premium og hadde vært greit å fløyet litt mer komfortabelt (iallefall noen - på deler av turen)
    Noen tips om hvordan jeg får til dette? Burde jeg flydd på poeng på Plus (business om mulig) til Asia på premium billett og kjøpt vanlig billett videre til Australia?
    Eller er det en bedre mulighet å kjøpe vanlige billetter på singapor eller andre airlines, og bruke SAS poengene til å potensielt oppgradere billettene?
    Noen erfaringer? Tips?
    Eller må jeg bare kapitulere og betale mer (og reise flott når jeg bare drar med mannen )

2. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Husker jeg ikke feil, var dette diskutert i en annen tråd. Sett at alle barna trenger egen billett, endte man vel opp med at det enkleste er å kjøpe billett til alle mann å bruke poengene på seg selv og mannen ved en senere anledning.

Edit: se følgende tråder.
    https://insideflyer.no/forums/threa...ng-av-bonustur-for-familie.11585/#post-222867

https://insideflyer.no/forums/threads/familiereise-jula-2018-eventuelt-sommer-2019.9858/#post-182688

https://insideflyer.no/forums/threa...til-familie-på-4-til-oz-aus.9437/#post-172835

Maraug liker dette
  3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg skulle berre ha med to born, og kapitulerte i januarsalet til SQ, og hadde i utgangpunktet planlagt tur til alle i Premium eco for rundt 45000 for alle 4, og god opptjening av poeng(og me har to gullkort og ville kommet inn på lounger)
    Historien skal ha det til at det vart ei klasse opp når alt vart gjort opp.

DanH and Maraug like this.
  4. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43

5. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fikk dere det til? Ble dere oppgradert av flyselskap? Eller bøy du?

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Cash
    Det gjorde at eg passerte omsetningskravet til Amex CT i januar.
    Tingen var at når eg fekk surra meg til å bestille, så var det utseld for premium eco til 12000 kr per voksen, og då var det 16-17000 kr for premium eco eller 21 000 for business. Eg synes valet var enkelt

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,137
    Bonuspoeng:
    293
    Helt i starten av min "karriere" her inne fløy jeg samme ruta, som du foreslår i startinnlegget.

Dvs jeg oppgraderte for penger( den gangen før jeg viste å skaffe meg EB poeng) en billig SAS go billett til Hong Kong og hadde et par dager der på ut og hjemreise.
    Har du poeng nok får du jo 4 pers i biz for 240 000 poeng dit. Også satt jeg litt på gjerdet og ventet på en fornuftig pris til Australia som for min del dukket opp med Philipine Airlines.

8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,611
    Bonuspoeng:
    183
    Alt etter hvor gamle ungene er får du jo 50% poengrabatt på sas. Den kan kombineres med premium, så da er det 30k poeng t/r på longhaul pr kid. Det er god utnyttelse av poeng.

Men turen fra Hong Kong eller Kina til Australia kan fort være sammenlignbar i pris som fra Norge, og da er det jo ikke vits å sløse poeng.

Bonusbilletter er jo uansett fullt refunderbare, så det er jo bare å booke hvis du finner .

K

Del denne siden