Oppnå gullkort før 30. April 2020

Tråd i 'Bonushjelp' startet av martinm94, 28. febr 2020.

  1. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Ønsker å oppnå gullkort på Eurobonus før 30 april 2020.

    Manglende poeng 21 800.
    Poeng jeg kan bruke 28 525.
    Ekstrapoeng på vei inn: 10 000 Fjordkraft - 10 000SAS MCP - 4200Amex bruk
    Statuspoeng fra SAS MCP blir vell 1000 i mars og april, spørs litt når de kommer inn bestilte kortet idag.
    Reise til Kjøpenhavn med jobb slutten av mars (tipper sas men usikker)
    Reise til Oslo 20 april med sas.

    Jeg trodde jeg hadde lest meg godt opp men fant nettopp ut at ekstrapoeng ikke er statustellende. Jeg skal nok klare å bikke 60 000 poeng jeg kan bruke på bonusreise eller oppgradering før 30 april da jeg skal bestille en reise NewYork-Phoenix og muligens leieibil/hotell på amex kortet en av de nærmeste dagene. Regner med United er beste valget her.

    Jeg ønsker meg EBG men helst billigst mulig. Neste år blir lett å få det men vil ikke vente ett år :)
    Kan kanskje bruke rundt 4000kr på tilfeldige turer og rundt 50-60 000 poeng før april for å oppnå gullstatus.

    Kan godt sitte 20 timer på fly om det er en måte å trikse dette til på. Kanskje det mest aktuelle er å bruke et par tusen kroner på reiser for så å oppgradere til plus eller business med poeng? Etter det jeg har forstått får jeg poeng fra den nye klassen om man har betalt billetten med penger?

    Et annet alternativ er jo om noen her har et gullkort å gi bort jeg kunne kjøpt for poeng eller noen kroner.

    Reiser må helst være utenom arbeidstid. Har fri hele påsken og bor i Stavanger.

    Er det noen som har noen idèer her? Alle forslag blir satt stor pris på :)
     
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Sas AmEx Elite... Skal gi deg 20.000 statuspoeng umiddelbart. Og da mangler du en flyvning i plus, eller du kan kjøpe de manglende poengene.
     
    martinm94 liker dette
  3. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar du, men de poenga har jeg allerede fått. Har vært litt dårlig med å prioritere sas siste året. Har blitt tur til usa i fjor og det blir senere i år med klm/delta men er nå nettopp jeg har fått blod på tann på denne bonusopptjeningen :)

    Har sett litt på Tap om det gjerne kunne vært mulig å bestilt billigste billettene i economy iløpet av mars/april fra oslo - usa eller noe tur/retur og så by på oppgradering om det er mulig med eurobonuspoeng?
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mulig å by med EB-poeng når du flyr TAP med billige økonomi-billetter. Husk også at du ikke tjener poeng i ny klasse når du byr på oppgraderinger med SAS og betaler med poeng. Det er kun når du betaler med penger at du opptjener poeng for den nye klassen.

    Enkleste måte er nok å kjøpe en tur med TAP i C til BOS eller EWR for ca 11-12k. Da får du rundt 20.000 poeng (om jeg ikke husker feil).
     
    martinm94 liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan enten ta 3-4 dagsturer til Hamburg eller Gdansk. Litt usikker på hvordan det er fra Stavanger. Eller gjør som @mathiasfe sier, fly business til USA med TAP.
     
    drsyk and martinm94 like this.
  6. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Om jeg betaler sas go billett med penger og byr på oppgradering med poeng får jeg vell poeng iforhold til ny klasse? Jeg kan ikke se noe om at oppgraderingen må være betalt med penger på sas sine sider? :) Er ikke dum den business class billetten med TAP til BOS eller EWR men blir muligens litt i dyreste laget bare for å snu på flyplassen. Kan sannsynligvis bo gratis i phoenix så funnet noe der i påsken hadde jo vært en idè.

    Er ganske ny på dette så setter pris på all info og svar jeg får :)
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Eneste måten er vel ut å fly. Om du har fra Amex elite allerede så må du enten noen turer t/r Gdansk / Hamburg eller en business tur med TAP som det blir nevnt her. men hvis du ikke flyr stort hva skal du med EBG? Hvis du flyr en del men har betalt for GO tidligere får du kjøpe pluss fremover så slipper du EBG :)
     
    martinm94 liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke fersk erfaring med oppgradering for poeng og hva det gir av statuspoeng, men uansett er det vanskelig med budsjettet ditt.

    La oss si du kjøper t/r California for ca 4000kr, så har du nesten poeng nok til å oppgradere hele turen til Plus. Selv ikke det vil gi deg nok poeng. Du må oppgradere til business begge veier for å nærme deg. Da snakker vi minimum ca 75-80.000 poeng i tillegg til økonomi-billetten.

    Du bør vurdere å kjøpe Plus t/r og oppgradere den til business med poeng (hvis det fortsatt gir ekstra statuspoeng), men Plus koster 6-7000 t/r.

    Lykke til, håper du finner en løsning.
     
    martinm94 liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    martinm94 liker dette
  10. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, ja satser på jeg finner en løsning :) Hadde en slags forventning av det jeg har lest på nett og hørt av bekjente at en fort kunne få oppgradering til business i mange tilfeller om man bydde rundt 15-20 000 poeng. Gjerne det er viss man kjøper plus til å begynne med?
     
  11. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Eneste forbeholdet jeg kan se på SAS ved oppgradering for poeng er at opprinnelig reise må være betalt med penger for å få bonusopptjening iforhold til ny klasse men det må nok dobbelsjekkes :)
     
  12. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er egentlig bare for å ha det greit på tur :p
    Begynte nettopp i ny jobb så blir vell hvertfall 5-6 tur/retur flygninger i året pluss hvertfall èn årlig reise til USA. Skal nok klare å få CT med Amex kortet så da blir det gjerne en ekstra tur til USA/Asia samt jeg kan få oppgradert litt innimellom :) Er jo egentlig veldig interessert i fly og alt rundt så burde reist mye mer.

    Tenkte egentlig det skulle holde med sølv men begynte så å lese litt og fant ut at gull, det er der fordelene begynner :)
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,710
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt sant:) Hvis du ikke har noen nødvendige turer å ta før 30 april så anbefaler jeg deg heller å bare ta livet med ro og heller seile inn til gull kort i løpet av neste periode ifbm ny jobben som får hjulpet deg litt på vei :) Så kan du heller planlegge en nødvendig ferie tur hvor du kjøper litt rimelige billetter som gir en del poeng enn at du svir av 11-12k nå for å snu i døra :)

    CT og Amex gir dessverre ingen gull status annet enn fine turer i First og Biz :D
     
    martinm94 liker dette
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter @paramberg her. Du sier du reiser i Plus så da har du uansett di samme fordelene som Gull.
     
    drsyk and paramberg like this.
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bød med plusgrade på EWR - OSL i forrige uke. Bud fra minus til Business ble akseptert (ca. 40.000 poeng), og det medførte at det dukket opp 7500 statuspoeng mer på kontoen min, så det er i alle fall ikke innført enda. Bud ved gate derimot skal ikke gi poeng til ny klasse
     
    drsyk, martinm94 and mathiasfe like this.
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Bra at det fortsatt fungerer, men ettersom at det er varslet som endring er det ikke noe jeg tørr å sette min lit til i framtiden.
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Legg også til at du nødvendigvis ikke får oppgraderingen ... Det å gamble/regne med du får en oppgradering, og i tillegg også får poeng for ny klasse ville nok ikke jeg gjort.
     
    drsyk, martinm94 and mathiasfe like this.

Del denne siden