Om de fleste starter påskeferien fra fredag før palmesøndag har jeg ikke statistikk for, men i dagstrådene og reisebrevene her inne kan det jo tyde på det. Er jo gøy å kunne følge dere som krysser land og verdensdelgrenser for gode opplevelser. Det skaper jo litt misunnelse fra min side, da mine tidligere påskeferier ble benyttet til å besøke mine foreldre på mørekysten. Ona fyr kan jo ikke sammenlignes med Bangkok, men for meg var Ona stedet for definisjonen på stillhet. Pga død og fordervelse blant opphavet, ble siste påsken tilbrakt der i 23. Så sliter litt med å finne nye tradisjoner, og det er litt vrient med en konemor som liker seg best innenlands eller på Madeira (som vi skal tilbake til senere i år) Ferdig med memory, sympati lane nå! Nok avsporing nå ift tittel på tråden. Det er jo delvis selvvalgt fra min side å jobbe man-torsdag i påskeuken, men greit for å hente inn litt av etterslepet etter skulderbruddet. Fikk besøkt 16 rom på Quality Hotel™ Hasle Linie for utbedring av sprekker i veggene, begynner å bli dritt lei det hotellet som ikke klarer å stå i ro etter 5 år. Fortsatt 30% igjen til jeg er fullt oppe å går igjen i følge manuell terapauten, trodde egentlig at alt skulle være normalt etter at bruddet hadde grodd i slutten av januar. Men den gang ei, opptrening og atter opptrening. Kan sies at 49 år gamle kjeeli er i betydelig bedre form enn jeg var i 20-30 årene og begynnelsen av 40 årene. Aldri satt mine bein på et treningsenter før 15.des 2025, og per dags dato har jeg vært der 45 ganger, jepp dette er selvskryt Men jeg må følge MT sitt program for å komme i full drift. Kanskje på tide med oppsummering på påskeuken Mandag: 3,3 km rundt i andre etasje på Hasle Linie Tirsdag : 3,6 km rundt i andre etasje på Hasle Linie, 5 km løping og styrketrening på EVO Onsdag: 3,1 km rundt i tredje og andre etasje på Hasle Linie Skjærtorsdag: 4,1 km rundt i tredje og andre etasje på Hasle Linie, 5 km løping og styrketrening på EVO Langfredag: 15 km stolpejakt Hamar Påskeaften: 4 km stolpejakt Stange 1.Påskedag 10 km løping på EVO og styrketrening + tog til Drammen for 51 års dagen til min bror. Jepp folkens, mye skryt av egne prestasjoner i denne posten. Men selvskryt funker for at jeg ikke går i kjelleren! Samtidig ble dette en rar røre av en dagspost som dere antakelig ikke har sett tidligere, men unnsett deilig å lufte hjerte litt! Nyt denne mandagen med å bestille halvpris påske marsipan på Meny.
God ettermidag fra Seoul der vi har sett kirsebærblomstring. Noen som vet om sas innsjekk er bemannet 4 t før avgang, eller må en vente til 3 timer før på Icn?
God formiddag fra Porsgrunn. Tidlig oppe i dag igjen, selv om jeg ikke skal på jobb før kl 15. Etter i dag så har jeg samlet 40 "røde" timer i påska, som skal avspaseres til sommeren. Fant noen billetter til OLB i juni/juli. Noen som kan si noe om klimaet på Sardinia sommerstid? Har vært i Roma på den tiden, og ikke igjen. Det var så varmt at skosålene smelta Antar det er litt mer luftig på Sardinia/strand enn i trange Romagater, selv om forventet temp viser 30+
God morgen! Mandag er topp når det fortsatt er ferie. Snøen som falt i helgen er nesten borte igjen. Og kanskje ser vi solen i dag? Neste uke er det meldt 15 grader! (Da drar vi til Færøyene, hvor det er meldt 5 grader. ) I dag skal jeg booke litt hoteller, og et par flybilletter. Og spise sjokoladepåskeharen som jeg fikk hos opphavet i går. Ha en fin en!
God morgen fra ZRH. Her nytes en enkel frokost, i den svært så rolige og behagelige Alpine Lounge. Om ikke lenge blir det et siste hopp for denne påskeferien, til OSL. Mulig klokken sier at det er litt tidlig for bobler i glasset ombord, men heldigvis (?) er kroppen fremdeles på Bangkoktid, og da går det nok greit. God mandag!
Oppbrudd dag! Hytten tømmes og vi gamle må sette igang med å vaske og rydde og bytte sengetøy.. Godt det er helg
God formiddag fra MBT. En god tur i skogen før det blir SK til CPH og nattjobb på flyplassen der; I går fikk jeg vel de ultimate bevisene på at jeg har blitt gammel ila påska. Aspik og rullekake;
God kveld fra CPH! Kom akkurat inn fra FRA, 90+ minutter forsinket. Kan vel skylde på Dave for denne vinden de sliter med her i dag. Heldigvis er flyet videre til OSL tilsvarende forsinket så da er det vårruller i lounge. De klarer ikke helt å bestemme seg for gate ser jeg, så her må man følge godt med: I tillegg, en liten avsporing. Vi vet alle hvordan en 4-hjuling blir trillet. I dag så jeg et nytt nivå av "feiltrilling". Hjelpes.. det var vondt å se på
Jeg triller ofte sånn. Den tar mindre plass, og på underlag som ikke er optimale triller den bedre enn på alle fire. Du burde prøve det en gang.
Go’ættmiddag fra Maryse Condé Airport! Straks boarding på AF771 der 8:45 i eco venter i en B777-300ER. Godt med litt kontraster for kidsa, man må lære å være takknemlig de gangene de får fly biz
Jeg så deg parkere på flyplassen i går.. forklarer alt Jeg skal vurdere å prøve å dra kofferten sidelengs neste gang jeg er på MIA og må gå på de helvetes rullebåndene bort til MIA Mover som føles som hengemyr. Men foreløpig putter jeg folk som kjører en firehjuling på to hjul i samme bås som de som gikk med buksene bak-frem kriss kross style. Jeg kan kanskje skjønne at man tipper kofferten på den brede siden og sleper den etter seg på to hjul (har også sett noen tippe den på feil bred side..) men kortsiden? Da er vi tilbake til min Samsonite Oyster med to hjul som har nesten null sidestabilitet når man sleper den etter seg. For ikke å snakke om det faktumet at de små roterende hjulene ikke er designet med sidelengs belastning i tankene, så man ødelegger også hjulene ved å ikke bruke de som tiltenkt.
Feil vei på langside er strengt ulovlig. Blir kofferten din ødelagt av å trille på kortsiden ville jeg påstått at den i utgangspunktet ikke er veldig god Det føles litt funky, men jeg har gjort det iblant når det er trangt og det funker som bare rakkern. Har du satsekoffert sier produsenten selv at det er innafor.
Da er jeg korrigert, og kommer heretter bare til å dømme kofferttrillere i mitt stille sinn (Skal prøve å ikke himle for mye med øynene)