Oppstartshjelp

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Oohbigbrain, 07. nov 2018.

  1. Oohbigbrain

    Oohbigbrain Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, er ny med denne formen for extreme-opptjeningsiver, selv om jeg har vært eurobonusmedlem altfor lenge. Har lest en god del på forumet, men sliter litt med å lande på hvilket kort eller hvilke kort jeg skal gå for.
    Litt kort om meg om min reisesituasjon:
    - Reiser ikke utpreget mye, ca 2 jobbreiser innenriks i året, noen reiser ut over det i privat regi.
    - 3 relativt små barn-> CT til eksotisk destinasjon ikke aktuelt før om 5+ år uansett.
    - Ikke spesielt opptatt av status (EBG/EBD), da jeg ikke reiser så ofte uansett, men er jo ingen ulempe.
    - Ønsker å generere bonuspoeng via forbruk og regningsbetaling.
    - ser for meg at bruk vil generere 100000+ bonuspoeng via kortbruk

    Planlegger å betale regninger via Payr (ikke lastet ned enda) og Vipps.
    Ellers daglig forbruk og kjøp av varer via kredittkort, for så å betale ved forfall.

    Har foreløpig bestilt Shell MasterCard.
    Vurderer å bestille SAS MasterCard Premium. (Og point earner til kona)

    Slik jeg ser det er det ikke nødvendig enda med AMEX elite, da jeg ikke er imponert over antall brukersteder (mulig det har blitt bedre?), samt at jeg tenker at det er tilstrekkelig med å skaffe eurobonus via MC.

    Er min konklusjon om Shell MasterCard og sas MC premium grei? Beklager hvis dette er diskutert ihjel, men fant ingen innlegg som representerte min situasjon. #blamepoorgoogleskillz
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Hva vil du bruke poengene til? Så lenge du ikke er EBD så varer ikke poengene mer enn 5 år og da er det jo "bortkastet" hvis du ikke har tenkt å dra på langtur..?
    Eller ser du for deg å bruke MC premium-rabatten til Sydenturer etc?
    Det burde vel være mulig å få barnevakt slik at du kan dra en uke på CT-tur med kona? ;)
    Sånn ellers så tror jeg du er ganske på sporet.. :p
     
    drsyk and democomputer like this.
  3. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Basert på det du skriver ville jeg sagt du tenker riktig angående kort. Hvis ikke det er mye reising på deg så er jo bonuspoengene greie til reiser innenlands eller destinajsoner i Europa som passer deg/ og fruen / familien. Gratis billetter (+ skatter og avgifter) er jo uansett bedre enn å betale cold, hard earned cash.

    Kjør på!
     
    democomputer liker dette
  4. Oohbigbrain

    Oohbigbrain Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Supert. Takk for svar.
    Ja i første omgang flere reiser på bonus i Europa kontra lengre på first. Kvantitet foran kvalitet;)
    Kan man bruke SAS MC, og så betale regninga via Payr (Shell mastercard) for ekstra poeng? (Var vel en beløpsgrense på PAyr?)
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ubekreftet info sier at man snart ikke vil få trumf poeng ved bruk av Shell MC hos Payr.
     
  6. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Er omtrent i samme situasjon som trådstarter. Ville også vurdert SAS Amex Classic, som er gratis og som gir CT med SAS/WF i Europa etter omsetning på 100 000. Det gir kun 10 poeng/100 kr, så du taper 5000 poeng sammenlignet med de andre kortene på en omsetning på 100 000 kr., men du kan spare opptil 50 000 poeng (CT Europareise i SAS Plus). At det gir 30 poeng/100 kr ved kjøp av SAS-billetter er heller ingen ulempe.
     
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ubekreftet er årets understatement (eller blir det overstatement). Det er INGEN signaler om dette i det hele tatt. Ta det rolig til det skjer noe som faktisk betyr noe.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke helt riktig.
    Er jo nylig oppdatert i reglene at payr ikke gir opptjening. Før stod det kun Vipps (noe som riktignok ikke var korrekt).
    Men når det er sagt så er det ingen grunn til å spekulere mer i det før vi vet noe.
     

Del denne siden