Hei, Reiste med SAS/Singapore Airlines i starten av november T/R OSL-CPH - SIN. Ingen poeng registrert automatisk på strekningen CPH-SIN-CPH, mens poengene for OSL-CPH-OSL er kommet for lengst. Hadde gjennomgående billett, så litt merkelig at poengene ikke har dukket opp. Noen med tips/erfaringer/lignende hendelser?
Hva som står på boardingkortet stemmer ikke alltid med hvilken klasse som er bestilt. Y klasse er ofte en felles betegnelse på economy (kan og være economy+/ premium/) Her må du nesten se hva som står i bookingen, evt. kan det stå på billetten. F.eks N- klasse med SQ gir vel ikke poeng.
For å få de manglende poengene inn på konto, registrer de her: https://www.sas.no/profile/retroregistration/ Da jeg fløy med SQ sist tok det bare en ukes tid før poengene var på plass. Hender titt og ofte at poeng ikke blir registrert selv om man har lagt inn EB nummer.
Det interessante er at jeg har gjennomgående billett t/r Oslo med SAS som tilslutning, men at Singapore Airlines mener at de ikke kan finne mitt navn på reisen CPH-SIN-CPH. Det hører med til historien at jeg allerede har fått bonuspoeng på SAS-delen av reisen...