Opptjening status gull/diamant post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ChristianE, 19. april 2022.

  1. ChristianE

    ChristianE Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Nå som pandemien har roet seg så er det vel ingen tvil om at antall forretningsreiser vil være på et lavere nivå enn før hos flyselskapene.

    Hva tror dere om status-opptjening fremover, vil disse fremdeles ha like høye krav som før (45/90 flights) hos for eksempel SAS eller tror dere det vil reduseres?
    Selv høstet jeg godt av julekampanjen til SAS hvor hver reise tilsvarte 4 gangeren og jeg klarte diamant for første gang.
     
    jonss liker dette
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Tviler på at de kravene vil reduseres. Nå har det vært masse kampanjer med både forlengelse av status, 4x poeng +++ Nå går det et år eller to før alle som flyr mindre mister statusen sin, så får vi se hva de gjør da.

    Tror nok ikke kvalifiseringskravene endres da, men mulig de endrer litt på opptjeningen på en del flighter.
     
  3. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tviler ihvertfall på at de vil gjøre det vanskeligere å oppnå status fremover.
    Det er nok heller om å gjøre å beholde eksisterende kunder og forsøke å lokke til seg noen nye.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,502
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler veldig på at SK reduserer kravene, om det blir noen endring går det vel heller i motsatt retning og kanskje også revenuebasert. Nå har jo tom Jr som reiser OSL-BOO innimellom SK*G for 2 år, kostet vel godt under 10k i ungdomsbilletter. Er nok ikke det forretningsfolk er ute etter, de vil vel heller at tilgang er litt mer eksklusivt enn at guttegjengen på 18år belmer øl og saltstenger?
     
  5. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Selskspene har dimensjonert for et visst antall folk med status, samt komersielle planer som inkluderer vekst osv.. tipper de trenger et år eller to for å "right size", se på kostnader osv før de finner den rette formen.

    Om jeg skal se i krystallkulen vil jeg tro at de vil segmentere mer for å imøtekomme at en større andel av trafikken er fritidsreisende. Det blir nok som i kabinen: business og first smelter sammen, en bedre og større premium economy også no-frills bulk produkt bakerst.

    Skal jeg utdype?
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, gjerne (ikke ironi). Setter pris på utledninger og tanker rundt hvordan selskapene skrur på butikken sin:)
     
    The_Dude liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    SAS nye sjef har jo uttalt at selskapet skal satse på fritidsreisende. Da er vel ikke incentivene til stede for et klassisk FFP.
     
    The_Dude liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har et uttalt mål om å ha like mange statuskunder på alle nivåer når pandemien er slutt (når er det over i flyindustrien?), som de hadde ved årsskiftet 2019/2020.
    Dette betyr vel i praksis at de tar en opptelling i 2025/-26 og ser hva de da gjør.
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    De fortsetter i hvert fall praksis med å booste folks statusopptjening:

    5A006654-E57A-4CF8-A9BA-EC82FFC6157E.jpeg

    Fint for meg som manglet 5000 poeng på EBD.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Men på den annen side, hvis man skal vinne over fritidsreisende så er vel et FFP et sterkt insentiv?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, vil ikke fritidsreisende alltid reise billigst mulig? Ergo sum no frills airline reisende?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg reiser bare på fritiden, og ønsker ikke å reise med Ryanair eller easyJet. ;)
     
    Earl, RoadKing, kaiarne and 2 others like this.
  13. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Fritidsreisende er jo ikke en gruppe, eller nødvendigvis like hele tiden. På turer under 3 timer og med familie flyr jeg gjerne LCC til halve prisen.

    Alene, som par eller med kompiser liker jeg lounge, FT, priority osv
     
    RoadKing liker dette
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Så familien får ikke være med på «lounge, FT, priority osv» (på turer under 3 timer)?

    Sikkert grei prioritering det.
     
  15. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke når det koster det dobbelte og en må stå utenfor (vi er seks) :)

    Og nei, syntes ikke det var spesielt hyggelig for meg og de andre å ha med minsten i loungen sist vi var på tur.
     
    Last edited: 19. mai 2022
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og, stort sett. Har bittelitt jobbreiser men ikke noe som monner lengre. Og er forøvrig enig med deg. Men jeg tror ikke volumet deler vår oppfatning av en god reise, evt tar seg råd til det :)
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,538
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, "folk flest" vil til Granca på billigste måte, og flyr en til to ganger i året.
     
    tobeornot999, The_Dude and RoadKing like this.
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Helt sant!

    Minner meg forøvrig om KLM-sketsjen:

    "Folk flest? Nei, folk flest bor i Kina" :D
     
    Sjefen1234 and jonss like this.

Del denne siden