opptjeningsperiode ++

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mmd, 25. jan 2020.

1. mmd

mmd Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Blir endelig EBG om et par uker. Dette er et par måneder før ny opptjeningsperioden starter, men regner med jeg får ny opptjeningsdato?
    Skal bestille flere billetter utover våren, men lurer på om det på noe vis lønner seg å vente til jeg har fått ny status? Eller spiller det ingen rolle?

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Opptjeningsperioden din endres aldri. Den er fast uavhengig av status.
    Når du bestiller billettene har ingenting å si, men bestiller du de før du rykker opp til gull må du bare sjekke at ny status kommer med på de nye billettene etter du har blitt gull. Skal gjøres automatisk, men hender det feiler

Alfred liker dette
  3. mmd

mmd Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for svar. Jeg trodde kanskje opptjeningsperiode ble endret. Så, mine flyreiser i februar og mars i år vil ikke telle med i ny periode? (I grunnen dumt, jeg skal reise ganske mye da).

4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Men som EBG får du (vel?) en noe høyere bonuspoenginntjening for flygingene du gjør. Det er m.a.o. bryet verd å virkelig sjekke at din nye status blir registrert i denne perioden.

5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,632
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer jo an på når kvalifiseringsperioden går ut. Om det er siste januar som er siste dag så går jo det fint

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg har lett for å svare litt kort og tro alle skjønner;) Prøver litt nøyere nå.

Hva er din opptjeningsperiode? Står på profilen din i appen.
    La oss si du har 1/3-28/2, da er alle status/basicpoeng du drar inn innenfor de månedene. Dvs statuspoeng frakredittkort som Amex Elite, Saga MC og SAS MC og basicpoeng for flygninger med Star Alliance.
    Denne opptjeningsperioden kan ikke endres. I det øyeblikket du bikker 45.000 poeng rykker du opp til gull og denne statusen varer da ut den perioden du tjente den i, neste periode og 3 mnd inn i neste periode der igjen.

Etter du har blitt EBG vil du tjene 25% mer poeng på å fly med SAS. Dette har da ikke noe å si med når du booket, men du må ha statusen når du flyr. Derfor er det viktig å gå inn å sjekke at status er oppdatert på bookinger gjort før du blir EBG

ChrisTW, drsyk, Eddie47 and 2 others like this.
  7. mmd

mmd Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    OK, da ble jeg litt klokere. (Opptjeningsperiode 1.4, blir EBG ca 1.2, pga antall flygninger.)
    Regner med status endres så snart den siste flygningen er registrert.

Eddie47 and Tore like this.

Del denne siden