Opptjerner man segmenter med Widerøe Norge rundt billett?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhermano, 08. mai 2016.

1. mrhermano

mrhermano Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ser at man får et visst antall eurobonuspoeng med norge rundt billetten uavhengig av hvor mye man flyr, men kan ikke se noe om man opptjener segmenter eller ikke. Er det noen som vet noe om dette?

2. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ingen annen opptjening enn et fast poengsum
    http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten/planlegg-turen

3. paboee

paboee Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Ble litt mye mediadekning og oppmerksomhet på denne ifjor ja...

P.

4. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Er litt klønete formulert av WF med "gis ikke poeng per flystrekning". Regner jo med de mener ingen kvalifiserende segmenter, men de skriver altså poeng. En optimist kan jo tolke et stort håp i nni en slik formulering... Eventuelt kan du jo kjøpe 20 Norge rundt-billetter og møte opp kun på hver billets første flight så har du EBD på grunnpoeng innen få dager ;)

5. Kristian

Kristian Senior Medlem

Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Som eit russisk ordtak seier: Håpet dør som sistemann.
    – Trur nok det er Widerøe som er litt klønete i språket, ja.

6. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart. Lurer på om de som var på forsiden av alle aviser i fjor har reflektert over at dette nok betyr kroken på døra for "snarveien" til gullkort.

7. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner ikke hvor stort problem det kunne ha vært, man skulle jo fly alle legs man trengte også. Dette er jo ikke for alle, kanskje EB selv satte ned foten.

8. Are

Are EBD InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke nødvendigvis noe stort problem, men etter alle avisoppslag i fjor kan det jo være de ville unngå inflasjon av kort. Samtidig må vel Widerøe betale for poengene, så det ligger jo også en økonomisk side her.

9. view

view Senior Medlem

Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du har nok rett. De ga vel C poeng om jeg husker riktig, det kunne vel blitt justert ned til vanlig eco hvertfall. jaja, det viser bare at man må lese her for å få med seg ting før de kommer i VG og forsvinner ;)

10. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Det var et lite fåtall som fikk C og D klasse. Vi kosta rundt på en 70/30-blanding av V og M. 250 og 500 poeng.

11. Neguah

Neguah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det som er dumt er at du ikke får et eneste segment registrert. Litt poeng får du, men overhodet ingen segmenter. Normalt ville du vel fått 2-4 segmenter ved å betale prisen det koster for en Norge rundt-billett til full pris - selvsagt avhengig av hvilken billett du kjøper. Jeg kan gjerne tenke meg å fly Norge rundt, men når jeg ikke får et eneste segment registrert, så flyr jeg med litt bitterhet...

12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Joda, man hadde fått noen segmenter på ordinære billetter til den prisen. Dog får man med Norge Rundt-billetten grunnpoeng tilsvarende prisen og det er jo rimelig mye sett oppimot f.eks. hva en normal, passelig dyr t/r OSL-TOS billett koster... Gratis kaffe, 2/4 segmenter, 500/1000 poeng og et tupp i r*ven.

13. Neguah

Neguah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det er sant, poengene er gode, men for min egen del og sikker en del andre også så når jeg nytt nivå med segmenter før grunnpoeng.

14. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Ser den. For min/vår del fremover kommer vi til å benytte oss av SAS' longhaultilbud til Asia (12500 grunnpoeng t/r fra KRS i Go) med billigste bud til høyere klasser for å rekvalifisere til EBG/EBD. Hun orker nok ikke noe nytt EBD-kjør og kommer til å være fornøyd med gull, mens jeg tipper jeg tar noen back-to-back billetter med SAS så jeg får mange longhaul på kort tid. Det blir jo ikke aktuelt før i 2017 for vår del.

Fredrik81 liker dette
  15. Neguah

Neguah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Her var det noen uttrykk jeg ikke helt forsto. Back-to-back billett? Billigste bud? Mulig jeg er korttenkt...
    Tenkte å prøve meg på gull, men spørs om det er mulig i år. Men kan fly noen turer TOS-ARL eller TOS-CPH. Tidvis er det rimelige billetter. Da får jeg fire strekninger i en fei.
    Hva koster longhaul til Asia fra KRS?

16. infinityandbeyond

infinityandbeyond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hva har jeg gått glipp av her? Det var en ganske solid opptjening i Go :)

Har forsøkt å sjekke selv men nettsiden til SAS ser ut til å ha noen issues ikveld mtp. poengregning:
    upload_2016-5-10_23-10-19.png

17. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Han hadde kjøpt Go + lagt inn bud (nye oppgraderingstjenesten til SAS) på Businessbilletter slik jeg tolket det. Da blir det endel poeng, men koster også mer enn Go.. ;)

18. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Han får vel den summen i GO om han regner med +25% EBG/D bonus?

19. infinityandbeyond

infinityandbeyond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ah da forstår jeg, har ikke fått sjekket ut SAS Upgrade enda selv, men now it makes more sense ;)

20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD

Likes mottatt:
    319
    Bonuspoeng:
    63
    Jo det stemmer muligens.. La ikke merke til at det sto t/r.. Tenkte det var hver vei! ;)

Del denne siden