OSL-CPH-GDN-CPH-OSL på under 10 timer -en liten trip report

Tråd i 'Reisebrev' startet av jvsandem, 17. juni 2018.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket en del turer under F&F-salget i mai, deriblandt denne MR'en til Gdansk. Pris ca 2300 kroner, noe som betyr godt over 2 grunnpoeng pr. krone, totalt 5.624 av dem.
    Avreise nå 14.15 med hjemkomst 00.05, altså en tur på 9 timer og 50 minutter.

    Det jeg IKKE tenkte på da jeg bestilte denne var at jeg er avhengig av bil når jeg kommer hjem, og derfor blir det ikke noe alkohol på denne turen, men det skal jeg vel overleve.

    Første leg går fra et grått og vått OSL på 6D på SK1471, en A320.

    Resized_20180617_142445.jpeg
     
    DanH, Kristian, Supersergei and 13 others like this.
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    God tur:) En viktig regel å huske på når man tar en MR er å ikke kjøre til flyplassen som du sier:D Alternativet er jo å ligge over på SAS hotellet ved ankomst.
     
    Kristian and Supersergei like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er korrekt, men nå er jeg for en gangs skyld avhengig av å kjøre i forbindelse med jobben klokka 3 i natt, noe jeg visste da jeg bestillte men rett og slett glemte.

    Shit happens. Og nå er vi 25 min forsinket ut fra OSL. Godt jeg har god tid på CPH.
     
    Kristian and TravelManBiz like this.
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
    Viss du er på SK758 frå GDN so snakkast vi der! Eg har bil ståande på BGO so er vel i same situasjon.
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er den jeg skal ha ja. Vi er 30 min forsinket ut fra CPH. Hadde det ikke vært samme fly tilbake hadde jeg vel blitt litt strssa av den meldingen, men det lan jo ikke gå galt. :)
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Forøvrig må jeg si meg enig med de som mener at gullstua på CPH ikke er noen høydare, men karrisuppa var god da.
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så er jeg for første gang i "karrierern" ombord i en Bombardier CRJ 1000. Air Nostrum er selskapet, og det er jo en smule mindre enn det man er vant til, men det ser slett ikke ille ut.

    Har inntatt plass 2C, på returen blir det 1D.

    Resized_20180617_181435.jpeg
     
    SAJblue, DanH, Kristian and 8 others like this.
  8. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Tikka inn melding om forsinkelse her. Ny estimert avgangstid er 19.45.

    So du er grunnen til at eg mista det ledige nabosetet, ja. :D Då får vi satsecpå eit lite toppmøte på vegen over til CPH. Ser uansett at heile Pluskabinen er full.
     
    Eddie47 liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    I GDN er det egentlig veldig enkelt. Ut av flyet, opp en trapp, 40 meter til venstre og så til venste igjen så er det klart for å boarde igjen. Var vel "i land" i totalt 20 minutter. Der traff jeg @afirm som hadde 1F, så da ble det hyggelig reisefølge tilbake til CPH.

    Resized_20180617_201125.jpeg
     
    DanH, Travellingalf, Gullars and 18 others like this.
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ser ut som en hyggelig tur :). Hvordan var serveringen, tok du noen bilder under turen?
     
  11. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Tok ikke flere bilder enn de som ligger her. Serveringen var vel som den pleier på SAS i Europa, Polarrull...

    Som en MR er denne turen helt ok. Og den kan faktisk kombineres med en morgen/formiddagstur OSL-CPH-HAM-CPH-OSL, prisen blir da totalt i overkant av 5.000 kroner og gir 11.250 grunnpoeng på en dag.
     
    Gullars, jgroneng and Kristian like this.

Del denne siden