OSL-DOH-BKK Qatar Airways B787/A380 C

Tråd i 'Reisebrev' startet av Herlov, 25. april 2015.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, endelig var dagen kommet. Etter den tidlige "julegaven" fra SAS i slutten av november, besluttet jeg å finne meg en ny foretrukket allianse. Valget falt på Oneworld. Fnate solgte BA som om det var det heiteste siden farge-TV. Strategien ble innmelding i British Airways Executive Club, med BA mot vest og Qatar mot øst Ettersom jeg på dette tidspunktet allerede hadde booket flere reiser et stykke fram i tid med Star Alliance, har det tatt noe tid før valget har fått reelle konsekvenser. Som startskudd for paradigmeskiftet valgte jeg Bangkok i business-klasse. Med jomfrutur i B787, jomfrutur i A380 og 560 Tier points var valget enkelt. Et godt, gammeldags røverkjøp til 11 000 NOK.

    Hektiske tider på kontoret medførte at jeg måtte legge inn en (tilnærmet) full arbeidsdag før helg kunne tas. Oppmøte 0600 på kontoret i Fredrikstad, buss inn til vår Oslo-filial for noen timers arbeid. Klokken 1340 stod jeg klar på Helsfyr og ventet på SAS Flybussen, som skulle ta meg til Gardermoen. 10 minutter forsinket ankom vi Gardermoen, og jeg gikk rett til innsjekk, hvor jeg møtte dagens crew, som okkuperte business-innsjekk. Jeg ble derfor vinket over til skranken ved siden av, hvor jeg ble ønsket velkommen av en ung, hyggelig mann. To separate boarding-pass, ble utdelt, ett for OSL-DOH og ett for DOH-BKK. Selv om Qatar benytter SGS som ground handler, ble det benyttet Qatar-profilerte boarding-pass. Det første ble lagt rett i passet, mens nummer to fikk et lite futeral.

    pass.JPG

    Veien gikk videre, via fast track, til OSL-loungen, hvor jeg var nummer 4 i kø ved ankomst. Etter litt ventetid ble jeg ønsket velkommen. Etter å ha frekventert SAS-loungene i noen år, var OSL-loungen et nytt bekjentskap. Mens SAS-loungene har lagt til grunn et rent, minimalistisk, skandinavisk design, har OSL-loungen gått en litt annen vei, med et noe mer internasjonalt uttrykk. Jeg liker begge godt, men møblene i sistnevnte er vel noen hakk mer komfortable. OSL-loungen er også mer luftig og har utsyn mot deler av tarmac. I buffeten ble det tilbudt diverse kalde salater, grønnsaker, roastbiff, laks, mm. Jeg var relativt sulten, men ville nødig fylle opp magen før flighten. En liten baguette med roastbiff, potetsalat og paprika ble redningen. Dagens dessert var gulrotkake, som er behørig omtalt og analysert på forumet tidligere. Ingen rødbeter eller sylteagurker i sikte. Mulig de var tomme etter dagens to første BA-fligheter. Etter et relativt kort opphold, ble det over høyttaleranlegget annonsert boarding for QR176. "Hmm, dette var tidlig", tenkte jeg og tittet på klokka. Over en time til avgangstid. Av erfaring regnet jeg med at dette var en strategi for å skremme folk til gaten, for så å la folk stå og blomstre i 20 minutter før boarding, så jeg lente meg tilbake en stund til. Ca. 10 minutter senere var det "final call", og jeg bestemte meg for å adlyde. Det er jo tross alt litt kos å lene seg tilbake i setet med et glass champagne før avgang.

    Qatar Airways 176
    Oslo Gardermoen (OSL) – Doha Hamad International Airport (DOH)
    Fredag 24. april
    Avgang (rute): 1605
    Ankomst (rute): 2330
    Flytid (rute): 6:25
    Flytype: Boeing 787-800
    Sete: 4K (business)


    Jeg ankom gate 51 etter passkontrollen, hvor boarding var i full gang, ca. 50 minutter før avgangstid. Jeg havnet et stykke bak i køen. Ved ombordstigning ble jeg tatt imot av en hyggelig, ung dame, som ønsket meg velkommen og viste meg til sete 4K. Så kom "min" flyvertinne for dagen, en søt jente fra østre Asia. Hun informerte om at dagens flytid ville bli 6:11, og tok min drikke-bestilling. Til sammen var det 4 flyvertinner som serverte i fremre kabin, samt 1 eller 2 med kjøkkentjeneste. Av champagne kunne jeg velge mellom rosé og brut og valget falt på førstnevnte. Ettersom jeg akkurat hadde vasket hendene, takket jeg høflig nei til varm eller kald klut. Ingen peanøtter eller annen snacks ble tilbudt.

    Champ.JPG

    I stolen lå pute, teppe og amenity kit fra Giorgio Armani. Mens jeg nøt dagens første glass med champagne, tok flyvertinnene matbestillingene. Menyen var svært fristende. Valget falt på arabisk mezze til forrett, kylling til hovedrett og is til dessert.

    meny1.JPG

    Meny2.JPG
    Meny3.JPG

    Samtidig som matbestillingene ble registrert, ønsket cabin service director (purser) Betsy statuskundene spesielt velkomne med litt "small talk". Dessverre er jeg ikke blant disse enda, men Emerald-kortet dupper nok ned i postkassa i september. Business-kabinen var tilnærmet full, mens økonomi-kabinen sannsynligvis lå rundt 50 %. Qatar sin 787-kabin er vakker, noe Qatar sin mørke-lilla og lysegrå profil bidrar sterkt til. Herlig, synes jeg og en stor kontrast til den glorete, trashy stilen til Emirates (no offense). Som mange kjenner til, benytter Qatar generøse 4 seter i bredden på sin 787, med "reverse hering-bone" lie-flat seter. Rikelig med stolplass, lagringsplass. Generelt en svært luftig og behagelig opplevelse.

    kabin.JPG

    Avgang ble 15 minutter forsinket, men foran gardina var det ingen som led noen nød. Qatar praktiserer servering "on demand", men de fleste valgte å spise rett etter avgang.

    Smaksprøve.JPG

    forrett.JPG

    hovedrett.JPG

    dessert.JPG

    Nydelig mat. God smak, flott presentasjon og passende porsjoner. Jeg takket nei til ostetallerken. Sammen med desserten fikk jeg også servert en kopp te og en liten boks Godiva-sjokolade. Etter avslutning av måltidet, var det bare å slå ut senga og lene seg tilbake med Qatar sitt kurante underholdningssystem ved navnet "Oryx". I bakre del av business-kabinen finnes det på 787 et slags "lounge-område", hvor det satt fram frukt, sjokolade og champagne for selvbetjening. Ca. 2 timer før landing fikk vi spørsmål om det var ønskelig med noe mer fra menyen, hvor to "light options" var presentert. Jeg takket først nei, men gikk så i tenkeboksen. Jeg var bekymret for å gå glipp av noe og ba derfor om et biffsmørbrød. Senere skulle det vise seg at jeg fint kunne stått over, da det virkelig ikke var noe å skrive hjem om. Men jeg nevner det likevel. Rett før landing kom cabin service director Betsy en liten tur innom, for å spørre om jeg var fornøyd med turen. Hun fikk tommel opp.

    Ved ankomst ble vi henvist til fjernparkering, sammen med flere andre 787'ere. Til sammen var det mobilisert 3 busser, hvor business-passasjerene ble loset inn i den første. Baktroppen måtte pent stå og vente på de 2 neste. I kjent arabisk stil, var det litt klabb og babb før vi fikk kjøre inn til terminalbygget. Alt i alt en meget fornøyelig første etappe, hvor Qatar svarer til forventningene på mye. Det eneste jeg hadde å bemerke, var en noe svak service når det gjaldt påfyll av drikke og generelle tilbud om "noe mer". Flyvertinne nummer 2 på min midtgang knakk ikke antydning til et smil i løpet av 6+ timer. Jeg mistenker sterkt at hun var crewets arabiske alibi. Etter min oppfatning er det også litt tidlig å slå av kabinlyset før klokka knapt har passert 1900. Det er jo ingen vesentlig tidsforskjell mellom Oslo og Doha å snakke om. Men som jeg sa til Betsy ... Tommel opp!

    Fortsettelse følger.
     
    Last edited: 27. april 2015
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kanonsolid! QR ny Biz er alltid morro.

    Måtte dere busse langt? Den gangen jeg fløy QR måtte vi busse en strekning tilsvarende Oslo-Drammen, ikke særlig fett. Men det var på det gamle flyplassen.
     
    Last edited: 25. april 2015
    Herlov liker dette
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Knallbra! Ser frem til fortsettelsen. Frister ikke noe mindre å prøve QR i biz nå.
     
    Herlov liker dette
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott rapport, hadde samme tur ifjor sommer, men videre til Singapore. Sitter å teller på fingrene om jeg skal slå til på 2 for 1 tilbudet som er nå til Bangkok og ta med fruen på blåtur (fylle opp bonuspoeng-kontoen på hjemmefronten).
     
    Herlov liker dette
  5. Travelmate

    Travelmate Guest

    Takk for fin rapport. Kjenner meg igjen med god mat og gode seter, og at crewet ikke helt greide å følge opp underveis. Som jeg har skrevet før her har flyvertinnene jeg har møtt vært unge og tilsynelandtende ikke veldig erfarne, og servicen har virket litt innøvd slik at ikke alle hyggelige ting de gjorde virket like naturlig.
     
    Herlov liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig rapport så langt! Qatars nye businessklasse ser jo veldig bra ut. God tur videre.
     
    Herlov liker dette
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Al Mourjan business lounge, Hamad International Airport, Doha

    Sikkerhetskontroll for transittpassasjerer fulgte etter den korte bussturen, hvor vi ble gjetet gjennom som en gjeng sauer ut på vårbeite. Etter å ha hørt lovsang om Qatar sin business lounge siden åpningen av den nye flyplassen i Doha, så jeg virkelig fram til et besøk. Med transitt-tid på litt over 2 timer, skulle det i alle fall bli tid til å presse i seg enda litt mer mat og drikke. ETA MER, som vi sier der jeg er fra. Et bilde sier mer enn tusen ord, som det heter.

    Man må nesten være der for å forstå størrelsen, utvalget og atmosfæren. Intet mindre enn imponerende. Bildene viser naturligvis kun deler av området. I følge Lucky (onemileatatime) er denne loungen den eneste som tilbyr Krug champagne til businessklasse-passasjerer. Loungen er en av svært få i Oneworld-alliansen som kun er åpen for selskapets egne kunder. Ingen Emerald- eller Sapphire-medlemmer reisende i økonomi eller business hos allianse-partnere har adgang. Likevel var det relativt travelt når jeg ankom i 2330-tiden (lokal tid). Få ledige bord i den delen hvor jeg befant meg. Bildene er tatt på vei ut, når det hadde roet seg betraktelig og gir ikke det rette uttrykket. Loungen er lokalisert i 2. og 3. etasje over avgangsnivå, med egen rulletrapp og manuell adgangskontroll før rulletrapp. Resepsjonsområdet er lyst og åpent, som resten av fasilitetene.

    resepsjon.JPG

    lounge.JPG

    bar.JPG

    buffet.JPG

    Jeg var relativt sliten etter å ha stått opp 0500 og valgte å finne meg en komfortabel stol framfor å utforske høyt og lavt. Jeg skal få nok sjanser til å bli kjent med denne loungen i tiden framover med ytterligere 2 turer (Cape Town og Singapore) booket de neste månedene. Jeg falt ned i en diger skinnstol, som gjorde susen. Sulten hadde ikke rukket å melde seg, men jeg følge likevel behov for å prøvesmake både middags- og dessertbuffeten, dog ingen vesentlige mengder. Jeg har vansker med å passere buffeter uten å forsyne meg. Vi sliter alle med vårt. Treningsskoene var bagasjen, så jeg lot det stå til igjen. Mamosa, arabisk kylling og arabisk (?) potet- og soppball var ikke noe å kimse av. Ingen gourmet-mat, naturligvis, men deilig. Det skal visstnok også være en a la carte-meny, men denne får jeg prøve senere. En av de hyggelige vertinnene tok min drikkebestilling, som denne gangen begrenset seg til Diet Coke. Cola Zero har dessverre ikke nådd Midtøsten enda. Generelt står det ikke på bemanning i Al Mourjan, verken når det gjelder bartendere, kokker, vertinner, ryddegutter, toalettbetjenter eller annet servicepersonell.

    mat.JPG

    dessert.JPG

    Ca. en time før avgang til Bangkok satte jeg mot gate C12, hvor innsjekk var påbegynt. På C12 var det separate atkomst- og venteområder for økonomi- og premiumpassasjerer. Ingen kø i sikte, og jeg gikk opp en etasje og smatt ombord via bru rett inn i andre etasje.

    Fortsettelse følger.
     
    Last edited: 25. april 2015
    Ruby, Baldrick, Robert H and 9 others like this.
  8. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Utrolig bra! :) Kjenner til selv med jomfrutur med 788 .. Blir BA på meg da i business class :) God tur videre!
     
    Herlov liker dette
  9. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det her så jo helt nydelig ut :)
     
    Herlov liker dette
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar Airways 836
    Doha Hamad International Airport (DOH) – Bangkok Suvarnabhumi International Airport (BKK)
    Lørdag 25. april
    Avgang (rute): 0215
    Ankomst (rute): 1240
    Flytid (rute): 6:25
    Flytype: Airbus A380-800
    Sete: 11K (business)


    Hvalen er et imponerende syn. Etter å ha beundret den på avstand på diverse flyplasser, var det endelig min tur til å få førstehåndskjennskap. Dessverre var arkitekturen/bygningsteknikk slik at det var umulig å få dokumentert den ved gate på en ordentlig måte. Når jeg trådte inn, ble jeg hilset velkommen av en av mange i dagens crew. På Qatar sin A380 er hele 2. etasje avsatt til første- og businessklasse. Setene og setestrukturen er tilsvarende som i 787, som er mer enn bra nok for en enkel gutt fra nord. Det er imidlertid definitivt stor forskjell på den intime 787-kabinen og den gigantiske 380-kabinen. De fleste foretrekker vel førstnevnte, hvor det vanligvis er anledning til å gi noe bedre og personlig service. Også på denne flighten var business-kabinen relativt full, mens jeg var uvitende om hvordan forholdene var i "kjelleren". I motsetning til tidligere på dagen, hvor jeg ble vist til setet, ble jeg denne gang kun fortalt hvor setet befant seg ("Welcome, sir. So nice to see you again. Straight ahead and to the right, sir.") Jeg rakk å pakke bort kofferten og ryggsekken før Houda fra Marokko, min oppvarter for turen, presenterte seg og bød på både drikke og klut, som skikken er. Det ble nok et glass champagne, og denne gangen takket jeg også ja til den varme kluten, som ble presentert på en liten, svart plate av uviss materiale. Nok et amenity kit fra Giorgio Armani lå og ventet på meg. Senere kom Houda også med min Qatar-pysj, siden dette var en nattflight. Det varte og rakk før vi var klare for avgang, men vi koste oss med det som var tilgjengelig av drikke og nøt arabisk heis-musikk. Når vi endelig ble pushet, viste det seg også at vi måtte taxe praktisk talt rundt hele flyplassen for å komme i posisjon for avgang. Minimum 20 minutter, da hvalen beveger seg relativt sakte. Tour av nye Hamad International Airport var en bonus.

    champagne.JPG

    Når "fest setebeltet"-lyset var slukket valgte mange å gå rett i seng, men jeg måtte naturligvis forsyne meg av menyen. Denne gangen ble ikke menyen presentert i den lekre lærmappen fra 787. Både drikke- og matbladene lå løst i setets magasinhylle. Houda og hennes kollegaer viste så virkelig hva de var gode for. Min 3-retters ble servert og ryddet i løpet ca. av en time etter avgang. Imponerende. Jeg valgte suppe til forrett, ravioli til hovedrett og fransk bakverk til dessert. Dessverre må jeg si at jeg bommet litt med mine valg. Det var fullt spiselig, men ikke på høyde med dagens første tur. Jeg tror det rett og slett kan ha vært personlige preferanser som var årsaken. Suppen hadde en litt småekkel konsistens og lite smak. Raviolien var heller ikke veldig vellykket, etter min mening, selv om det er vanskelig å sette fingeren på det eksakte. Presentasjonen var imidlertid innen det ypperste, som vanlig. Sjokolade fra Valhrona var tilgjengelig til kaffen. Etter måltidet slo jeg ut senga, ble pakket inn av en nydelig frøken og fikk 2,5 timer på øret. Det var helt kurant, ettersom jeg synes det er for galt å sove bort slike reiseopplevelser fullstendig. På det tidspunktet hvor jeg gikk til sengs, var det god stemning i loungen, men jeg trengte hvile. Enkelte trivdes faktisk tydeligvis så godt i loungen om bord at de ikke følte behov for verken sko eller sokker. Ugh.

    meny1.JPG

    meny2.JPG

    amouse.JPG

    forrett.JPG

    middag.JPG

    dessert.JPG

    Etter oppvåkningen gikk jeg på toalettet og frisket meg litt opp. I loungen var det nå blitt stille som i graven, og jeg benyttet anledningen til å slå av en prat med bartenderen Irina fra Ukraina, nærmere bestemt Odessa. Hun hadde jobbet i Qatar i 3,5 år og frekventerte både B777 og A380. Vi pratet om løst og fast, og jeg spurte naturligvis litt rundt hennes arbeid. Hun trivdes veldig godt i Qatar og bodde i en leilighet sammen med venninner, som var sørget for av firmaet. Hun var lite i Doha, rundt 10 dager i måneden. Arbeidstid var 100 timer ren flytid i måneden. Denne turen skulle hun ha 2 dagers layover i Bangkok. Jeg spurte hvor ofte hun besøkte familien hjemme i Ukraina, og det var 2 ganger i året. En uåpnet flaske Krug champagne skulet på meg fra isbøtta på enden av bardisken, men jeg hadde ikke samvittighet til å be henne sprette korken for en liten smaksprøve klokken 0600 lørdag morgen. Etter hvert kom det noen flere til i loungen, hvor de tok en kaffe eller te. Loungen på A380 er fantastisk lekker og mange hakk over Emirates sin tilsvarende, etter min mening. I praksis fungerer det som en bar med 3 forskjellige sofaer, og de har også noe sjokolade, muffins, frukt og annen småsnacks tilgjengelig.

    lounge1.JPG

    lounge2.JPG

    drømmer.JPG

    Etter min prat med Irina, trakk jeg tilbake til setet mitt, ettersom det nærmet seg 1 time til landing, og jeg skulle teste frokostserveringen før jeg takket for meg. Jeg valgte den varme, vestlige varianten med eggerøre, stekt sopp og tomat, biff, mm. Til dette ble det naturligvis servert rundstykker, croissant og muffins med syltetøy og honning. I tillegg ba jeg om frukttallerken, samt en kopp te. Alt lekkert presentert og velsmakende.

    frokost1.JPG

    frokost2.JPG

    Frokosten var deilig, og den alltid hyggelige og oppmerksomme Houda fikk knapt ryddet bort før det var klart for å feste setebeltet og gjøre seg klar for landing. Immigrasjonspapirene, som hadde blitt delt ut tidligere på turen måtte fylles ut. Heldigvis hadde Houda en kulepenn parat når jeg griset blekket i min røde penn utover begge hendene. Bah.

    Alt i alt en kort, men trivelig tur, som var strøken når det gjelder produkt, men som ikke gir den "personlige" følelsen av å bli spesielt tatt vare på, når man sitter i en så stor kabin. Jeg foretrekker av den grunn egentlig å reise med mindre fly. Noe trekk for mat denne gangen, og noe trekk for dårlig renhold på toalett. Allerede når jeg kom inn i flyet og måtte lette på trykket, lå det et par svarte hår i vasken, når det egentlig burde vært nyvasket. For spesielt interesserte kan det nevnes at amenity kit hos Qatar inneholder sokker, sovemaske, ørepropper i etui, Aqua di Gio After shave balm (svær), Aqua di Gio After shave og lip balm. Barbersaker og tannbørste med tannkrem er tilgjengelig på toalettene.

    amenity+pj.JPG

    Etter ankomst med en problemfri og rask immigrasjonsprosess og uttak av cash, gikk turen til Park Plaza Soi 18 i Sukhumvit-området i det sentrale Bangkok. Airport Express til Makkasan stasjon, videre med T-bane til Sukhumvit stasjon, og den siste biten til fots. Jeg fryktet jeg kom til å gå rett i kjelleren (bokstavelig talt) pga. temperaturen, men heldigvis hadde den stabilisert seg rundt 30 grader, etter å ha vært nærmere 40 i ukene før. Takk. Dog forhindret ikke det svetten å sile når jeg kom inn i resepsjonen. *Beklager dårlige bilder pga. manglende lys.*
     
    Last edited: 25. april 2015
  11. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Super rapport! Skal ha samme turen til Bangkok et par ganger til høsten, en gang med Turkish og en gang med Qatar, så det skal bli interressant å sammenligne opplevelsen.
     
    SASDC8 and Herlov like this.
  12. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk rapport! Fresht produkt Qatar kjører. Setter snuten i samme retning i morgen i trashy EK ;) Skal nok overleve, satser på at Skywards Gold kortet kan trylle..
     
    Herlov liker dette
  13. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Flott rapport! Gleder meg enda mer til det blir min tur i juli. Men de deler ikke ut pysjamas på OSL-DOH, men skrur av lyset i kabinen?
     
    Herlov liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for rapport! Har aldri prøvd QR selv, men må si det frister etter denne og lignende reisebrev!
     
    Herlov liker dette
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, har prøvd 4 legs i rom-julen.
    3 nye venter i juli med slutt destinasjon KUL (for videre deployering til BKI) !

    Takk for fin rapport. Så litt "glissent" ut i bar området.
     
    Herlov liker dette
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!

    Nei, ikke langt. Det var vel noen få minutter. Noen hundre meter, kanskje?

    Takk!

    Takk! Go for it. Med Qatar sine kampanjepriser, får man svært mye for pengene. Jeg har booket 3 turer per nå, etter min overgang til Oneworld.

    Selv takk! Din beskrivelse av servicen er veldig god og presis. Det varierer helt sikkert blant de ulike crewene, men servicen var veldig formell og virket litt "innøvd", som du sier. Lite rom for småprat og "tøys", som jeg setter pris på.

    Takk for det, Cecilie!

    Takk. Wow, spennende! Jeg håper du skriver noen ord her på forumet?

    Takk, to flotte opplevelser i lufta.

    Takk! Yes, det blir to interessante sammenligner. Skriv gjerne en liten sammenligningsrapport, hvis du har tid. God tur!

    Takk! He-he-he. Jeg la inn den kommentaren for å kontrollere at du var våken ... Velkommen skal du være. Vi sees!

    Takk så mye! Det er korrekt at de slår av lyset tidlig mellom Oslo og Doha, og at det ikke utdeles pysjamas.

    Takk! Det er bare å kjøre på, hvis økonomien tillater det. Som jeg skrev tidligere, vanvittig mye valuta for pengene.

    Takk! Ah, du kan bare glede deg til juli. Det ble vel litt CX på deg, også? De skal jeg prøve så snart jeg fått nok Avios på kontoen Det var god trøkk i baren/loungen etter avgang, men når jeg våknet etter min lur ca. 05-06 Doha-tid) var det stille, som bildene viser. Irina holdt fortet. Hun nevnte at det pleide å være hæla i taket på kveldsturen på returen fra BKK til DOH.

    Turen går hjem tirsdag kveld. Jeg har fått innvilget complimentary transittovernatting på Oryx Rotana i Doha ettersom korteste transfer er litt over 8 timer og satser på å legge ut en liten ekstra oppdatering fra dette, hvis det er noe interesse. Nå venter en rask frokost, før utforsking og svetting i Bangkoks varme gater står på planen!
     
    Last edited: 26. april 2015
    John in The Tower and KristianSk like this.
  17. Travelmate

    Travelmate Guest

    Takk for ny fin og gjennkjennbar rapport.
    Flyr selv til Bangkok på torsdag, med Air France til SGN og videre derfra med Vietnam Airlines. Gleder meg, og håper at Shangri La er så bra som folk skal ha det til.
     
    Herlov liker dette
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for en meget velskrevet rapport :) Ser ut som jeg må en tur i star vs 1world tenkeboksen igjen. Qatar er jo rett og slett grisebillig, med de salgene de kjører!

    Gleder med til å lese om returen :)
     
    Herlov liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Økonomien tillater nok ett sprell eller to med Qatar og det er veldig fristende å benytte seg av 2-for-1 tilbudet de har nå. Tid til å reise har jeg også. Min utfordring er å finne noen å reise sammen med da jeg synes slike opplevelser alltid er best når man er to (eller flere). Men madamen har en vanlig jobb og begrenset med fri og mine venner er stort sett alle sammen alltid opptatt med jobb, familie osv. Og skal de bruke noen feriedager så er det sjelden på hurratur sammen med meg lengre. Og det er tross alt ikke alle som synes at rundt 10 000,- per person er grisebillig heller :)

    Og jatakk, vil gjerne høre om erfaringen med Oryx Rotana siden jeg regner med at det fort kan bli aktuelt for meg og/eller andre her inne også!
     
    Herlov liker dette
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det er her inne du finner likesinnede "idioter" :D
     

Del denne siden