OSL lounge domestic - noen testet den?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Mra056, 16. des 2023.

1. Mra056

Mra056 Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

Ut fra Avinor sine nettsider så ser det ut som om OSL lounge domestic er åpnet. 350 kr per pers, men de som har Amex Centurion, Platinum og Business Platinum som har tilgang. Noen som har fått testet loungen? Noe håp om at Loungekey/Priority Pass får avtaler med denne loungen etter hvert?

https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/plan-your-trip/lounge/

Wiolenze liker dette
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om Lounge-on-the-go forsvinner på OSL nå.

3. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    430
    Bonuspoeng:
    63
    Ser ikke sånn ut IMG_0137.png

4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter nå på den nye loungen. Veldig ny og fresh, lukter nye møbler og tepper. Foreløpig bare påsmurt mat, men dragen fortalte at de venter flere kjøledisker og da skal det bli oppgradering.
    Loungen er ganske ekslusiv. Vi er de eneste som er inne her nå, og dragen avviser alle unntatt de med Amex Plat virker det som. Det garanterer god plass fremover...
    OBS: Man MÅ ha aktivert Amex Experiences app siden access består i å scanne en QR-kode ved inngangen.
    Edit: snakket litt mer med vokteren på vei ut. Det stemmer at det foreløpig bare er de to Centurion kortene som gir adgang, samt cash. Hun håpet at dette skal endre seg over nyttår hvor flere flyselskap skal kjøpe seg inn. Ellers blir dette i overkant eksklusivt, jeg har ikke behov for 200 kvadratmeter lounge helt for meg selv. Eller jo kanskje. Hmm…

Last edited: 21. des 2023
  5. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    Litt urelevant, men finner ikke svar. Noen som vet om det går an å kombinere SAGA & Platinum i lag for å slippe inn 3 personer uten å betale? Loungekey og Priority pass altså.

6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,291
    Bonuspoeng:
    183
    Testa loungen forrige veke, det var no suppe også på plass. Så litt meire utvalg. Veldig lite folk, så mykje meir behagelig enn innenriks stua til SAS.

Kristian and jgroneng like this.
  7. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det skulle jeg også gjerne visst! Får prøve det ut i sommer i hvert fall, om DNB ikke finner på nye krav for Saga innen det :p

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    Foreløpig er ikke den nye loungen i Mastercard Airport Experiences eller hva den appen nå heter, så du kommer ikke inn med Saga.

9. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    Hva med OSL lounge? Tenker bare generelt om det er mulig å bruke DNB for 1 persone også Amex for 2 eller motsatt?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    OSL Lounge på utland er i appen.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,723
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis begge krever at du sjekkes inn som en av de besøkende så blir det kanskje litt problematisk.. Spesielt siden det blir litt umoralsk av loungepersonalet å ta betalt for deg to ganger. Men godt mulig det går for alt jeg vet.. tror eneste mulighet blir å spørre.

Du vet forresten at du kan bestille et Platinum ekstrakort til feks samboer og dermed ha med fire pers så lenge ekstrakorteier er med?

Last edited: 29. jan 2024
  12. Squanchy

Squanchy Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for svar. Fant ut av det gikk an å ta med 2 gjester med Amex, så det blir nok ikke noe problem. Skal spør dem om det hypotetisk hadde gått om vi var 4 personer :)

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    kaiarne and paramberg like this.
  14. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet når OSL Lounge Domestic åpner på lørdager? Har en LH flight f.k lørdag 06.20 og SAS loungen er ikke åpen. OSL lounge utland åpner 05.15 men hvis OSL lounge Domestic åpner tidligere drar jeg heller dit.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,723
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde blitt veldig overrasket om den åpner tidligere enn utland med tanke på at første innenlandsfly på lørdager har avgang et par timer senere enn første fly ut av landet

16. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Tråden er gammel, men tar meg friheten med en bump. Jeg har testet loungen og jevnt over positiv opplevelse.

Loungen hadde godt med plass og maten gjør det greit. Soppsuppe og chili con carne sto på menyen, samt noen påsmurte rundstykker. Grunnleggende drikkeutvalg med øl, vin og noen typer brus. Tror jeg ser noen sitter her med et lite Nøgne Ø-glass.

Forskjellige typer stoler, skrivebord og en jeg kunne lene meg i var ikke vanskelig å oppdrive. Støy fra resten av terminalen høres godt.

Loungen er fin den, men jeg er usikker på hvor mye jeg trenger tilbudet. OSL er normalt en flyplass jeg minimerer tid på innenraks. Denne gangen hadde jeg flaks og loungen lå rett over gate.

Kristian and RoadKing like this.
  17. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Testet loungen i dag, da det ble Norwegian grunnet streik og lang transfer.

DNB Saga har fått adgang via Loungekey, så greit å få testet ut tilbudet.
    Velsmakende rundstykker, bagels og wraps med kylling og laks.
    Varmat med chili con carne.
    Rignes på tap, og rødvin/hvitvin på tap.
    I tillegg til diverse brus fra Pepsi.
    I søtsakavdelingen, var det vafler, croissant, kjeks og chips man kunne friste med.

Synes generelt maten holder et høyere nivå enn SAS domestic lounge.

God plass, men litt støyende.

Flymunda, Kalsnes, Spielhaug and 2 others like this.

Del denne siden