Hei, i OSL-loungen har de en egen premium del til høyre rett etter inngangen. Noen som vet spesifikt hvilke krav de har for å komme inn der? (flyselskap, klasse osv.)?
Dnb Private Banking. Amex det nye metall kortet,Centurion Biz billetter diverse flyselskaper som Quatar,Emirates osv.. Når du står ved registrering står det et lite skilt med de avtalene som gir tilgang. Flere husker jeg ikke
BA business gir òg tilgang til preimumdelen av OSL-lounge. EDIT Og business med Finnair gir òg tilgang, meiner eg å hugse.
Både TAP og Ethiopian i C klasse gir tilgang til denne premiumdelen. Litt rart kanskje siden det er *A selskap. Har ikke vært der, men flyr Ethiopian til mandag så blir en avveksling fra gullstua.
Noen som har besøkt denne delen og opplevd at de serverer en annen varmrett enn chili con carne? Eller er det bare meg som har fått fem på rad ved en tilfeldighet?
Jeg var her for litt over en uke siden og da serverte de en soppsuppe. En av de større forskjellene på loungene er at premium har sprit. Utenom dette virket det ut som at resten var så og si likt...
Har vært der en gang pga. åpningstiden, kanskje litt mer rolig enn i hoveddelen men stort sett det samme utvalget (synes det kanskje var litt mer utvalg i hoveddelen hvis du skal ha noe å spise). Du kan selvfølgelig velge hvor du vil sitte hvis det blir "trangt". Merk at premium- delen åpner ikke før 09, har du flygning før det blir du tvunget å sitte med plebeierne slik jeg har gjort et par- tre ganger. Men ingenting er som å drikke musserende til frokost. Eneste minus jeg kommer på er vel at man kun har mineralvann på dispenser, liker best glassflaske. Men for samboers del var det tipp topp, gav vel også et par stjerner i boka i tillegg.
Jeg lurer på hvor strengt osl lounge er mtp stengetid , skal fly sent og rekker å komme inn før den stenger, men kan man sitte litt etter stengetid eller er det ut presis når kl er 20.30?
Min erfaring er at de stenger sharp 20:30. De ansatte vil vel bli ferdige med arbeidsdagen de også ...
Ja, den har vært åpen de to siste turene jeg har tatt nå, både i slutten av august og fredag som var (9.9). Det eneste som ikke har vært der har vært juice hvor det står skilt på maskinen at man må hente dette i den andre delen, ellers så er både mat og drikke tilbake, og det har vært mer plass og roligere der enn i den "vanlige" delen
De var åpne da jeg var innom idag ja. Men pleide også før covid å være stengt på lørdag og søndag, så det vil jeg tro gjelder fortsatt.
Hvilke selskaper er det egentlig som bruker/betaler for Premium-delen? Vet at AmEx har kjøpt tilgang for Platinum, ser at Gold-card kun har OSL Lounge.
Dnb sponser sine private banking kunder med opptil 8 besøk årlig. https://www.dnb.no/kundeprogram/fordeler/flyplass-lounge
De fleste gir bare vanlig inngang, og som regel noen få innganger i året. Til den vanlige avdelingen. Selv dnb private banking gir bare 8 i året. Men til premium. Så om man tar med 3 andre, har man bare muligheten til å gjøre det 2 ganger pr år. Etter det er prisen 300 ish kr pr person. Og det er det samme som det koster med walk-ups uten noen avtaler. Men uten avtaler går man bare inn i vanlig del, ikke premium.