OSL - MEL med CT og SG rundt påsketider 2020

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av IndianaJonas, 17. nov 2019.

1. IndianaJonas

IndianaJonas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Alle Reiseguruer der ute!

Nå har jeg brukt alt for lang tid på å forske, søke, lete, premium service på expertflyer, osv. osv., så nå tyr jeg til dere, som tross alt sannsynligvis sitter på svaret!

Min søster skal gifte seg 28. mars 20, og jeg er visst ønsket tilstede! Og jeg har tenkt å ta med meg min 8 år gamle datter, og et søskenbarn.

Jeg har foreløpig til rådighet: 3 x CT (1 utløper 15.1.20, 2 x 31.12.20) og ca 280 000 EB.

Det første jeg la merke til da jeg begynte å søke var at StarAlliance har satt opp poeng-prisen på business ift. sist gang jeg reiste (i fjor i juni/juli)... Skuffende, men jeg overlever det vel.

Det neste jeg legger merke til er at det er mulig å finne business billetter nedover, men det virker å være klin umulig å finne business oppover. Jeg har forsøkt (bare for moro skyld) å lete mellom 5.2.20 og 5.5.20 og funnet hele to business billetter, 13.2. og 8.4. Noen som aner hvorfor? Er det sannsynlig at SG (eller TG for den del, TG er best på tid, flyr tross alt direkte BKK - OSL) legger ut flere etter hvert?

Jeg søker direkte på sas.no når jeg skal booke, burde jeg gjøre dette på en annen måte?

Takknemlig for alle innspill!

snus_mumrikken liker dette
  2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,289
    Bonuspoeng:
    183
    Her er eit tips:
    Søk leg for leg.
    Eg fant rute 7.April, 6seter MEL-SIN, 2seter SIN-LHR.
    Eg syns Awardfares er eit fantastisk verktøy.
    Men ein må ha gold versjon for og søke meir enn 3mnd fram i tid.

IndianaJonas liker dette
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,289
    Bonuspoeng:
    183
  4. IndianaJonas

IndianaJonas Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, tusen takk for tipset! AwardFares er skuffende enkelt å bruke, hvorfor prøvde jeg ikke det før jeg hoppet på ExpertFlyer:(

Men så var det tilbake til hvordan jeg gjør dette i praksis? Nå klarte jeg også å finne dem (retur 14.4.20, x 2 bare, men da får jeg i hvert fall brukt opp den CT'en som går ut), men hvordan skal jeg klare å booke dem? Må jeg ringe CT Tallinn?

Er det noen som aner noe om SG sin strategi når det kommer til slipp av biz?

Takk igjen!

snus_mumrikken liker dette
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    For booking av reiser med CT må du ringe Tallinn, ja. Ha gjerne flere alternativer klare i tilfellet setene du har funnet på alternativ 1 ikke er ledige likevel. Det skjer dessverre innimellom.

Lykke til og god tur!

IndianaJonas liker dette

Del denne siden