En grå uke i mars 2017 gikk turen til Panama City, Panama. Mellom-Amerikas Dubai. Min jomfrutur til denne litt uglesette tarmen mellom Nord- og Sør-Amerika. Opprinnelig skulle turen gå OSL-ZRH-MIA-PTY med Swiss sin nye B777, men en liten forsinkelse fra SAS’ side sørget for en forbindelse under minimumstid i Zurich og ombooking til SAS’ egen OSL-MIA, som gikk 30 minutter tidligere enn ZRH-flyet. Kort fortalt var turen en test av hvor langt man kan komme for 110 000 Eurobonus-poeng og totalt bestod turen av følgende: OSL-MIA, SAS, A330 Ramada Miami Springs, Miami Avianca VIP Lounge, Miami International Airport MIA-PTY, Copa Airlines, B737 Hyatt Place Downtown, Panama City Copa Club, Tocumen International Airport PTY-BOS, Swiss, A330 Lufthansa Business Lounge, Boston Logan Airport BOS-ZRH, Swiss, A330 ZRH-OSL, SAS, B737 For en gangs skyld hadde jeg en kompis med meg på tur, så det ble ikke tid til prioritering av et ordinært, Herlovsk reisebrev, men ettersom Panama City er en relativt sjeldent omtalt destinasjon her på bjerget legger jeg ut noen stemningsbilder fra turen i en liten bilderapport!
Skal si du får luftet deg Om ikke annet for variasjonens skyld er det hyggelig med reisebrev fra destinasjoner vestover.
Blir gøy å lese om en tur til Panama, det kan jeg ikke huske å ha sett før. Var det slikt at SAS ombooket dere på i god tid på forhånd eller ble dere flyttet over til SAS på flyplassen? Litt nedtur du ikke fikk testet Swiss, men SAS sin oppgradert business er jo heller ikke feil
Hehe, ja, lufting er det ikke noe problem! Vi får håpe dere tåler litt variasjon fra Tokyo og Bangkok. Det blir mest bilder, ikke så mye tekst denne gang! Jeg skriver jo vanligvis mens jeg reiser (når jeg reiser alene), men jeg måtte prioritere sosialt samvær denne gang. Mens vi stod i skranken hos SAS for å sjekke inn på ZRH-flyet tikket det inn en oppdatering fra CheckMyTrip, som varslet 25 minutter forsinkelse. Vi hadde 65 minutter forbindelse i Zurich, og med 25 minutter forsinkelse var vi nede i 40 minutter, som er nøyaktig minimum forbindelsestid fra A/B- til E-gates. I skranken ved siden av oss sjekket de inn folk til Miami-flyet til SAS ... Jeg orket ikke tanken på masse styr med ombooking i Zurich og Miami, så jeg gjorde henne oppmerksom på forsinkelsen og spurte pent om det kunne være aktuelt å flytte oss over på MIA-flyet. Hun ringte booking-kontoret og ba oss vente mens de sjekket litt rundt. Etter ca. fem minutter informerte hun om at det var i orden og vi ankom MIA ca. tre timer før rutetid. Kjipt ikke å få teste Swiss sin B777, men meget bra service fra SAS alt i alt ... Tommel opp!
Scandinavian Airlines 955 Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) – Miami International Airport (MIA) Onsdag 15. mars Avgang (rute): 0925 Ankomst (rute): 1455 Flytid (rute): 10:30 Flytype: Airbus A330-300 Sete: 4D (business) Vurdering av SK955 Interiør: 4+/6 Service: 3/6 Mat: 4/6
Miami International Airport Copa Airlines 491 Miami International Airport (MIA) - Tocumen International Airport (PTY) Torsdag 16. mars Avgang (rute): 0805 Ankomst: 1010 Flytid (rute): 2:05 Flytype: Boeing 737-800 Sete: 4A (business) Vurdering CM491 Interiør: 4/6 Service: 2/6 Mat: 2/6
Takk for fabelaktige bilder, Herlov! San Blas-øyene ser jo konge ut, og det første bildet i posten er bare top notch. Det er aller gøyest med bilder hvor man ser mennesker i sin daglige rutine, og ingenting er tilgjort.
Ser ut som en magisk tur! Er Panama City å anbefale? Føler det snart er tid for en tur gjennom kanalen der borte..
Fine bilder! Spørsmål ang terningkastene dine: Hva ville terningkast 6 vært? F? Eller optimalt ift forutsetningene? Dvs at t.o.m. en tur i økonomiklasse kunne oppnådd en sekser?
Bare hyggelig! Det bildet er en av mine absolutte favoritter også. Det var et indianerreservat og absolutt ikke noe luksusresort ala Seychellene eller Maldivene. Turen var meget bra! Panama City kan virkelig anbefales. Jeg fryktet på forhånd at det ville være slik Thailand-/Malaysia-varme med 28 grader og høy luftfuktighet, men jeg ble positivt overrasket. Det var riktignok ca. 28 grader, men delvis skyet stort sett alle dager og lavere luftfuktighet, slik at man faktisk kunne fungere godt der borte. På kveld/natt sank temperaturen til ca. 23-24 grader. Perfekt. Det er jo en del å se, men det er ikke akkurat New York, så en 3-4 dager burde holde der. Det er imidlertid mye forurensning fra båter til/fra Panama-kanalen, så det finnes ikke noen strender inne i selve byen. Takk! Tusen takk! Takk så mye og bare hyggelig! Takk! Takk! Jeg vurderer relativt mot den klassen jeg reiser i, dvs. en tur i businessklasse kan få full score 6/6. -- Jeg legger ut de siste bildene i ettermiddag.
Copa Airlines 311 Tocumen International Airport (PTY) – Boston Logan Airport (BOS) Tirsdag 21. mars Avgang (rute): 1234 Ankomst (rute): 1915 Flytid (rute): 5:19 Flytype: Boeing 737-800 Sete: 2C
Swiss 53 Boston Logan Airport (BOS) - Zurich Kloten Airport (ZRH) Tirsdag 21. mars Avgang (rute): 2245 Ankomst (rute): 1100 Flytid (rute): 7:45 Flytype: Airbus A330-300 Sete: 5A (business) Fortsettelse følger pga. stort antall bilder ...