Oslo-Atlanta

Tråd i 'Reisemål' startet av pttt, 20. juli 2018.

  1. pttt

    pttt Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Skall en kort jobbtur alene til Atlanta i oktober. Vad hade dere valt i C? Swiss, Air Canada, Lufthansa eller Turkish? Bra opptjening med EB-poeng hade vart ekstra fint.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Swiss eller Tyrkera.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss, men det «viktigste» er vel å holde seg unna Air Canada.
     
  4. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Noen spesiell grunn ?
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig erfaring med de
     
  6. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    395
    Likes mottatt:
    1,206
    Bonuspoeng:
    93
    Har du lyst til å utdype litt mer om de dårlige erfaringene? Har jo selv hatt noen hårreisende reiser (pun intended, dessverre) med sas, som alle her inne sikkert har, men fortsetter jo fly med dem. Noen ganger tipp topp, noen ganger rævva, men som oftest helt i vater
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Går på dårlig service, skuffende mat og drikke, jeg har fått 767 hver gang.

    Greit at du velger å fortsette å fly med ett selskap etter dårlige eller verre opplevelser, men jeg prøver å la være å bruke samme selskap når det er opplagte muligheter for det.
     
  8. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var godt fornøyd med Air Canada sine fly og seter .. og mat.
    Tre av fire flygninger var servicen helt på topp.

    Da vi fikk en ufrivillig overnatting i Toronto, var alt på stell da vi landet, bare å sette seg i bussen til hotellet.

    Negativt:
    En koffert sto igjen på CPH
    Måtte bruke AirHelp for å få kompensasjon for 14 timers forsinkelse.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    I dag er det vel mest Air Canada Rouge som flyr 767 og vi hadde topp service der i vår.
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansa og Turkish flyr deg direkte inn til Atlanta, det kan jo være mer behagelig i mine øyne. Turkish er vel ikke utpreget typisk rute pga 4 timer til IST og så delvis tilbake igjen 12t45min til Atlanta.

    Selv synes jeg alle disse er bra produkter, men Lufthansa og Turkish gir deg mulighet for setekammerat i 2-2-2 konfig, Swiss er det sjangs for solo sete (men ikke garantert) og med Air Canada er du sikret 1-2-1.

    Mat synes jeg er best på Turkish, etterfulgt av Lufthansa, Swiss og AC.

    Hva med poengopptjening, selv ville jeg vurdert det kriteriet også. Stor sjangs for å kun få 100% EB opptjening (hvis du sokner til EB) på tilbudsbilletter hos alle 4 selskaper, Lufthansa Z gir deg 150% og Lufthansa/Swiss D sikret deg 200%. Det er tøffere (dyrere) å få 200% opptjening på Turkish og AC etter min erfaring.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Da skal du virkelig være god til å navigere systemet da de kun gir 150 % på Cc ..
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Auda, blitt skikkelig vanskelig nå ja skjønner jeg :p

    Bruker bare Turkish til awards jeg for har bare funnet 100% opptjening til brukbare priser som regel.
     
  14. pttt

    pttt Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Det ble TK, 2k billigere en annet. Så meg blind på å velge a330 widebody-avgangen fra OSL (ettermiddagsflighten er narrow uten lie-flat). Det resulterer nok i at jeg ikke får transit hotell på utreise siden det finnes en senere avgang fra OSL (uansett om begge transit er over 7 timer). Savnet helt plutslig SAS 24h gratis avbooking...

    men 3:45h i widebody kanskje er verdt det? :)
     
    Last edited: 21. juli 2018
    Eddie47 liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    TK er en fin løsning.
    Bruker de ofte når vi skal til Asia og må kjøpe billett.

    Er alltid gøy med 330 intra-Europa :)
    Tok denne selv TXL-IST for 2 år siden, da var det kun 1 person utenom meg og kona i C :D
     
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Ville valgt widebody any day.
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Har nettopp gjennomført 2 flighter med Air Canada (773 og 788) og 2 to med Air Canada Express, alle i Biz og det var helt greit.
    Har også flydd LH til ATL i Biz for et drøyt år siden, noe bedre opplevelse der, tiltross for 2+2+2 config.
    Jeg hadde valgt den mest raskest og mest behagelige ruten, og da er nok LH en god kandidat.
    Men SQ fra FRA til NYC og videre derfra til ATL med United kan gjerne være det mest luksuriøse alternativet
     
    Eddie47 liker dette
  18. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113

    Da må du bytte flyplass (JFK-Newark) og det kan være en prøvelse. Da er det bedre å satse på Delta eller jetBlue på siste strekket ..

    Skal du ha one-stop er det jo kun LH, SAS eller Turkish som er aktuelt hvis du skal fly Star. SAS/UA via Newark er jo sammen med LH det i særklasse enkleste. Med Turkish må du jo fly i 4+4 timer før du passerer Kristiansand .. ;)
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Alle som flyr til eller fra USA er pålagt iflg. DOT-reglement tilby enten 24 timer gratis kansellering eller at man kan holde reservasjonen i 24 timer.
    Turkish gjør sistnevnte, men merk at om du velger å betale nå frasier du deg denne rettigheten.

    Lengre artikkel med en fin TL;DR.
    All commercial airlines doing business in the U.S. must offer a 24-hour window for most travelers to back out of their reservation.
    Airlines can choose to either allow travelers to cancel their tickets within 24 hours, or choose to place a 24-hour hold on a reservation.
    Most airlines only offer the cancellation option. Some offer both. American Airlines & Turkish Air are two of very few who only allow the hold option.
    To take advantage of the hold, you have to actively opt into it. Paying for your ticket when you book means you no longer have the choice to back out of the reservation.


    https://consumerist.com/2016/02/04/...-get-stuck-paying-for-a-flight-you-cant-take/
     
    helged and jgroneng like this.

Del denne siden