Oslo Mexico med Lufthansa First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Westlife, 03. aug 2018.

  1. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    OSL-MUC-MEX-MUC-OSL
    Turen start med et kjent produkt, LH business fra Oslo til München
    IMG_2080.JPG

    Hadde søk på OSL-FRA, men det dukket ikke noen award-tickets opp så vi slo oss til ro med MUC. I München hadde vi reservert Porsche Erlebnis og bilen var klar hos AVIS Preferred

    IMG_2086.JPG
    Bilen ble nøye gjennomgått i parkeringshuset og den hadde allerede noen småskader. Det var umulig å finne turene som er anbefalt i navigasjonssystemet. Vi la inn første tettsted på ruten og kjørte dit før vi la inn nytt sted. Fungerte greit, men i og med at turene som er anbefalt er opp mot 150 km bør man ikke kjøre feil.. Porsche er en grom bil som er artig å kjøre. Da vi ankom Mexico fikk jeg mail fra AVIS om at de hadde funnet merke etter steinsprut på panseret og med opplysning om at de vil belaste meg for 1250 €. Har skrevet at jeg ikke aksepterer kravet. Saken er ikke avklart enda. Ødelegger hele opplevelsen med Porsche! Har lest at de spekulerer i å oppdage småskader for å belaste kundene for dette.

    IMG_2112.JPG
    Den nye loungen i München er på høyde med FCT i Frankfurt

    IMG_2117.JPG
    Søt badeand i bronse som passer fint inn i samlingen

    IMG_2119.JPG
    Med 28 grader ute var det fint og nyte tiden på uteterrassen

    IMG_2122.JPG
    Vel ombord på A340-600!
    Take-off ble en time forsinket på grunn av mye trafikk over Frankrike, men vi klager ikke over å få en time ekstra i First. Så allerede før take-off hadde vi hoppet inn i de nye pyjamasene fra Van Laack. De kom med et passende skjerf. Flyet var overbooket og det førte til at flyet var helt fullt, også first class. Siden de ikke hadde nok mat i first så fikk vi ikke førstevalget vi hadde ønsket oss, men måtte ta til takke med en tørr kylling. Ikke verdt å ta bilde av eller skrive mer om.

    IMG_2251.JPG
    Mexico city er en fantastisk flott by og overgikk alle forventninger. Mye historie, flotte bygg, god mat og hyggelige folk. Var litt redd for sikkerheten, men i selve byen er det mye politi, rent og pent og byen opplevdes som hvilken som helst annen storby med tanke på sikkerhet.

    IMG_2253.JPG
    Et tips er restauranten Balcon de Zocalo som ligger ved Plaza del constitucion. Flott takterrasse med fin utsikt over plassen.

    IMG_2289.JPG
    Pujol er rangert som verdens 13. beste restaurant og vi hadde Taco Omakase. Fantastiske smaker!



    IMG_2177.JPG
    Quintonil er ranger som verdens 11. beste restaurant og var en fantastisk opplevelse!


    IMG_1461.jpg
    Etter tre dager i Mexico City tok vi fly, Viva Aerobus som er et lavprisselskap, til Cancun. Viva Aerobus har nye fly, men anbefaler å betale litt ekstra for å slippe kø samt få med baggasje. Var over 2 timer ventetid på innsjekk for de med "vanlige" billetter. Bildet er fra Chichen Itza som regnes for å være ett av de syv nye underverkene. Imponerende!!

    fullsizeoutput_13f9.jpeg
    Bading i Cenote

    fullsizeoutput_13df.jpeg
    Cancun er vel USA sitt svar på Gran Canaria. Mange brautende amerikanere. Vi bodde på Secrets de vine, et all inclusive resort med flott beliggenhet ved stranden, god og variert mat og gode drinker.

    fullsizeoutput_13e1.jpeg
    På vei hjem gikk LH tom for Grand Siecle etter en time ombord på flyet. Vi ble tilbudt champagne fra business class.. Dette bør vel ikke skje på LH- First?? Brødet var tørt og lammekjøttet var så tørt at jeg lurer faktisk på om det lammet noen sinne har vært levende.. Skrev en mail til LH om dette da jeg kom hjem og de kunne forsikre meg om at jeg kom til å like maten på neste flytur.. Snakk om kundebehandling.. ja, ja.. i-landsproblemer.

    IMG_2429.JPG IMG_2430.JPG IMG_2431.JPG


    IMG_2445.JPG
    Anbefaler å bestille weisswurst i München! Her måtte den nytes med en alkoholfri weissbier da bilen stod parkert på Gardermoen..

    Oppsummert så er MUC-MEX i LH First vel verdt poengene (150000 poeng med CT t/r for to). Tror jeg dropper Porsche-opplevelsen neste gang. Blir fortsatt kvalm når jeg ser AVIS-skiltet. Lufthansa er desidert best på bakken. Mexico er en fantastisk by og et matmekka! Fant aldri den norske fredagstacoen...
     
    Last edited: 07. aug 2018
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,153
    Bonuspoeng:
    183
    Tom for Champagne altså... Tsk tsk tsk.
    Normalen er kanskje at det går mer tequila i First fra Mexico... ;) At Lufthansa leverer dårlig når det gjelder mat i First er dessverre noe jeg også har erfart i det siste.

    Trist at dere også opplever trøbbel med AVIS og Porsche-utleie.
     
    Westlife liker dette
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    jeg får ikkke opp noen av bildene :( jeg er veldig interessert i anden i bronse?
     
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Googlet litt om leiebilselskapene på MUC før jeg skulle leie der for halvannen uke i sommer. Avis framstår som på grensen til en kriminell operasjon der nede, så ikke overrasket over det du opplevde. Egentlig merkelig at Lufthansa bruker noen med så dårlig rykte når de selv skal levere et premiumprodukt....
     
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Det virker litt frustrerende med det denne LH Porsche Avis opplevelsen.

    Jeg har bestilt Porsche i okt på FRA. Der forstår jeg at man kan levere bilen utenfor FCT til Sixt Valet, men at problemet oppstår når Avis får Porschen av dem og hevder at noe er galt.

    Når jeg leverer bil på «vanlig måte» i MUC/FRA venter jeg alltid ved bilen til det kommer en mottaker som sjekker bilen og sier at ting er OK. Før fikk man kvittering på papir i en bu der man leverte bilen. Nå kommer den på e-post etter et par minutter.

    Kan man levere Porschen i den «vanlige» innleveringskøen og få aksept og kvittering umiddelbart? Mister jo litt av opplevelsen ved å feie inn foran FCT, men kanskje verdt det?
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er interessert i "Porsche-opplevelsen", dropp hele det 3-timers tullet i FRA og MUC, og nyt heller FCT/FCL.

    Porsche-opplevelsen får du på en skikkelig "track day", ikke på trafikkerte veier.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har konkret erfaring med trackday og steder du anbefaler så skriv gjerne om det. Så kan vi andre få bedre alternativet en Avis......
     
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har booket Porsche uten First class billett og det var null problem. Så nr jeg først flyr first så sløser jeg ikke bort 3 timer her. Book heller bil en annen gang.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Dette har ingenting med First Class å gjøre bortsett fra at du kan levere den ved FCT. Kjør heller Porsche når du må vente på et forsinket SAS-fly.
     
    Last edited: 04. aug 2018
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk ut:
    https://www.trackday.no/kjoreopplevelser.html

    Har sjølv kjørt på Rudskogen med egen bil og på TrackDay med M3/M4.
    Det kan verkeleg anbefalast.
    Ellers finn ein og mykje i England.
     
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Faktisk kan du booke den i 4t ikke 3.
     
  12. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Lastet inn bildene på nytt! Beklager at de ikke dukket opp
     
    Gullars, SAJblue and Kvalvaag like this.
  13. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hva synes du om setene i F på A340-600? Vi skal reise med samme til BOG i November og har reservert 1D og 1G. Sist jeg sjekket var det kun en til booket så vi kan endre setene enda om det er noe forskjell. Reiser som par.
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Rad nummer to i midten er beste setene for par.

    Sitter man på rad 1 i midten føler man litt av crew henger over deg hele tiden pga det er et bord over TVene lengst fremme hvor de henter drikke og greier fra titt og ofte. Samt toalettene på begge sider rett ved setene....

    Reiste i mai 2018 MUC MEX.

    Bedre enn Asiana F og Thai F etter min smak.
     
    flexitravel and jgroneng like this.
  15. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips. Endra til 2D og 2G nå :)
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende. Du vil merke at du gjorde er bra valg når du kommer ombord. God tur og nyt det :):)
     
    flexitravel liker dette
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke som om dere hadde hatt problemer på 1D/G heller. Sitter der as we write, og dette er ingen problem. A346.
     
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    LH F er aldri et problem :) god tur!
     
    flexitravel liker dette

Del denne siden