Jeg har fått mail om mitt fly er overbooket, og SAS tilbyr 200 euro i kompensasjon for å bytte avgang. Noen som har bedt om kompensasjon i poeng? Hvor mange poeng bør man da få?
Den svenske SAS-mannen var klar på at det kun var 200 euro som var alternativet. Ikke oppgradering av den nye billetten og ingen mulighet for poeng i stedet for penger. Men bruker jeg 200 euro på fakturagebyrer på Payr så er det vel fort 30.000 poeng det også da...
Spurte om bonuspoeng på nytt i mailen jeg sendte med bank-opplysningene for å få de 200 euroene. Da fikk jeg tilbud om 20.000 poeng. De dukket opp på EB-kontoen en time senere.
Nå viser det seg at disse poengene IKKE teller i Fly Premium-sammenheng. Merkelig spør du meg. Her er mailen fra SEB Kort; «Da fikk jeg nettopp beskjed fra SAS Eurobonus at «Goodwill-poeng» dessverre ikke er poeng som legger seg som en del av Fly Premiumsaldoen. Det er SAS Eurobonus som bestemmer hvilke poeng som teller med i Fly Premium»
Det har de sagt om andre poeng også uten at det har blitt ekskludert. Merke gjerne tilbake om det er tilfelle i praksis ..
Tror ikke de teller. Jeg fikk nettopp inn 100k fra SAS pga kanselleringer og de ligger ikke i Flypremiumnivået så vidt jeg kan se. Om de ikke bruker flere dager på å oppdatere Flypremium da? Rettelse: De ligger ikke i Flypremiumnivået pt. Men om det tar tid før de oppdaterer så kommer de kanskje?