Overgang EBS-EDG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 02. mai 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har hørt folk her inne si at det gjerne har tatt ei uke fra dem har tatt sin EBG kvalifiserende flyvning til dem har fått statusen.
    Jeg skal etter dem flyvningene jeg har booka kvalifisere til EBG den 28.mai Men skal ut å fly over havet den 1. juni og vil veldig gjerne ha både tilgang til lounge og få mine 25% poeng på en 8600 poeng tur (8000 som vil gi 25%)
    Noen som vet om jeg vil få disse 25% selv jeg ikke har fått statusen registrert ennå. Og om det er noen mulighet for å klare å bevise til innsjekk at jeg har blitt EBG med å vise "konto" utskrift og mitt boarding kort som ikke har blitt registrert ennå og få lounges på denne turen? Har både OSL, ARN og ORD lounge på turen som jeg veldig gjerne vil titte innom på turen og få litt mer avslappende transfers på.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får 25% fra dagen du har har fått registrert EBG.

    Jeg mener jeg gikk glipp av mine 25 % på par flights men jeg gjorde ikke noe nummer ut av det da det var lite poeng uansett..
    Det samme med lounge, det er ikke lett å komme seg inn før alt er registrert, det er mulig det finnes noen untak.

    Jeg ville lagt opp til en ekstra tur før dette for å være sikker, men du har vel ikke så mye tid til overs mellom alle andre MR :D
     
  3. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis de svarer på tlf 29/5 og de ser flighten din fra 28/5, fixer de det så appen er oppdatert...Men du skal ha griseflaks! Longe OSL og ARN: Kan få kokt skinke, gulost og hardkokte egg hos meg ;-) Krysser fingrene, men regn med at det går til h****, da blir turen over dammen så mye hyggeligere!

    Så vidt jeg husker med fruen, fikk hun beskjed om oppdatering av EB-info når hun puttet kortet i innsjekkingsautomaten, billett bestilt med EBS når hun gikk over til EBG.
     
    Last edited: 02. mai 2015
    Hamburgersmauet liker dette
  4. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bare dumt å prøve å registrere deg som EBG før du er det i hos Eurobonus, det betyr bare at du blir liggende inne med uverifisert kortnummer, og i sjekkinnsystemet ser du da ut som statusløs.
     
  5. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ansetter deg som tekstforfatter i reklamebyrået mitt prompte.
     
    Larata liker dette
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Snakker ikke å registrere meg som EBG før jeg er det. Snakker om å bare prøvd å få det i appen eller få vouchers/ billett som gir meg lounge tilgang. Ikke planer om å registrere noe som helst selv.

    Jeg regner jo egentlig med at det ikke blir noe som helst lounge på meg før på turen hjem igjen. For oppdaterer det seg ikke på en 16 dagers tur blir jeg skuffa over hvor trege dem er. Hehe.

    Kanskje jeg bare skal kaste meg på en MR tidligere, så jeg får statusen tidligere. Hehe.
    Ikke at jeg føler at det er så krise uten lounge, hadde bare vært litt mer kos å sitte i en lounge kl 7 om morgenen enn i en hard flyplass stol
     
  7. Lobby

    Lobby Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ble nettopp EBG på en søndag , på tirsdagskvelden var det oppdatert i appen med riktig status.
     
    Larata liker dette
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får krysse fingrene for at mitt går like fort.
    SAS kundeservice sa at jeg kunne ringe inn og få dem til å oppgradere appen til EBG selv om poengene ikke registrert ennå. Så tok en mail av denne samtalen, siden jeg tviler sterkt på at dette faktisk vil skje når jeg ringer. Hehe.

    Men som sølv gikk dette på 3 dager. Så jeg får bare vente og se hvordan det går. Eventuelt ta OT på en flyvning tidligere for å få det før :p
     
    Larata liker dette
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det EBG på legs eller poeng du sikter på @blystan ?
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får det på poeng. Sikter på EBD innen perioden min er over. 6 turer over havet så er det bedre å gå for poeng og ikke for legs
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo betale deg inn i SAS loungen (eller OSL Loungen som er bedre) ved utreise og på returen har du sikkert blitt EBG (vet ikke om de strengeste dragene godtar app jeg?). Det blir hvertfall rimeligere enn et MR, dersom du ikke trenger det uansett.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tar gjerne noen dager før alle systemer er oppdatert med ny status, så kan bli litt krøll de første dagene etter statusskifte..
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt redd for dette. Men så lenge jeg klarer å få det lurt til det punktet at jeg får nytt kort i appen så er jeg happy. For da får jeg fast track, lounge, pre boarding osv ;)
     
  14. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Beregningen av poeng basert på status (de 25%) baseres på det tidspunkt du kvalifiserer (altså ved gjennomført flyvning), ikke den tid dette registreres på konto. Det kan jo i teorien skje lenge etter, men vanligvis er min erfaring med SAS og EB at det går inn rundt tre virkedager etter flyvning. Alt som ikke skule gå automatisk kan jo også etterregistreres.
     
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i dette, OSL var ganske bra, langt bedre enn SAS, men de har lagt på prisen til 275,- nå. Vet ikke om det er noen som har fri tilgang til den, eller om det er basert på at man må betale seg inn?
     
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Folk med business/first billetter og status i andre flyselskap (enn SAS/STAR) har fri tilgang der
     
    Last edited: 04. mai 2015

Del denne siden