Hei,
Ikke sikker på hvor denne posten passer, admin/moderator bes flytte dersom den ikke passer her.
Jeg er ikke fryktelig glad i å fly, men jeg er glad i å reise og oppleve nye steder.
Jeg har stort sett reist i økonomi klasse (der det er billigst), men med økende alder så ønsker jeg mer behangelig reise. Etter å ha lest forumet i flere dager, ser jeg at det er mulig å bli oppgradert til høyere status (Gold/Diamond hos f.eks. SAS) hos flyselskaper og høyere klasser Business/First Class på fly ved å planlegge reiser og bruke kredittkort, være trofast mot en allianse, benytte seg av tilbud og oppgraderinger.
Jeg leser at noen har flydd for flere titusener kroner for å sanke poeng til Gold/Diamond status (mileage run).
Jeg kan ikke tenke meg å reise for bare å sanke poeng (enda), men kan kombinere bonusfeberen med reisefeber, og være noen dager på de stedene jeg reiser til.
En stor utgift når man reiser mye som privatperson er overnatting.
For eksempel hvis det er salg på SAS til New York og jeg har tid til en helgetur dit, så er det som hindrer meg til å reise ofte utgifter til hotell som koster mer enn flybilletten. Dersom det hadde vært en service hvor man kan exchange rom, hvor jeg kan bo et par dager gratis mot at jeg tilbyr at noen å bo gratis hos meg når de er i Oslo. Det blir litt som Airbnb men gratis, der formålet er ikke å tjene penger men å kunne reise og oppleve steder med mindre utgifter til overnatting. Finnes det?
Last edited: 12. aug 2018