Oversikt over Eurobonus poeng hos Star Alliance på PDF

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ursa, 15. mars 2016.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei hei

    Som en del andre her på forumet, har jeg irritert meg over SAS sine hjemmesider når det gjelder å lage et oversiktlig system når man skal handle billetter hos *A partnere. Alle partnerselskaper har sin egen nettside, og det er vanskelig å måle disse opp mot hverandre.

    Jeg laget derfor et enkelt regneark som viser bonusopptjening på en enkel skala knyttet til bookingklasse. Alle selskaper opererer med miles, hvor man kan tjene alt fra 0-400% av antall miles som man reiser med selskapet. Disse poengene kan man altså etter en reise med et partnerselskap kreve ført til sin Eurobonus-konto.

    Noen vil nok være uenig i klassifisering og slikt, men jeg tror dette er et godt verktøy for mange "bonusnisser" som meg selv :) du kan også se litt bort fra områdedekninga hos selskapene da jeg ikke har gjort noen grundig research på disse. Mest bare for å lære å kjenne selskapene på et overfladisk nivå.

    For å gjøre det ekstremt enkelt for deg å velge selskap i economy, så har Singapore Airlines, Avianca og Copa Airlines alle 100% poengopptjening på alle sine billigbilletter (i mars 2016 i hvert fall). De to sistnevnte er Sør-Amerikanske selskaper med begrensede flights til Europa, men Singapore Airlines har mange relevante ruter både for pleasure og business.

    Eks:
    Avianca - London-Lima T/R economy ~ 6000 kr april (6301 miles x 100% x 2) = 12800 EB basispoeng
    Lufthansa - London-Lima T/R economy ~8000 kr april (6301 miles x 25% x 2) = 3200 EB basispoeng

    med andre ord: ingenting gærent med Lufthansa, elsker dem, men bare pass på at billige billetter varierer vanvittig når det er snakk om å tjene poeng til et Eurobonus Gold-kort :)

    Skjema er på engelsk. Oppdateringer vil komme etterhvert. Legg gjerne til endringer og korreksjoner i tråden, så kan vi sammen lage det beste dokumentet (som SAS burde laget selv for lenge siden ;)

    Anbefaler i farta også å finne billetter via ITA Matrix eller Expedia siden det er to av få flysøk-sider som viser deg bookingklassen.
     

    Attached Files:

    Stig-Roger, da9l9ls1, Rune and 17 others like this.
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Linken?
     
  3. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei jeg måtte redigere kjapt noen småting, så det er mulig den var nede et øyeblikk. Filen er vedlagt første post.
     
  4. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Flott oversikt. Takk for at du tar deg tid :)
     
    Last edited: 15. mars 2016
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra! Takk for innsatsen!
     
  7. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Supert tiltak!

    Men er det ikke noen selskap som har bookingklasser uten EB-opptjening? Trodde Singapore Airlines var en av dem,samme med Thai. Og så vet jeg at en kollega av meg fikk 0 poeng med å fly med Turkish for snaue to år siden..
     
  8. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Fabelaktige greier, takk for at du deler dette! tomel opp fra meg :D
     
  9. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra initiativ. Takker og bukker .
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk... takk skal du ha
     
  11. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle og takk for skryt :) håper det kan komme noen til gode :)

    Hmmm jeg mener også å ha sett noen billetter via tredjepartssider (Expedia) som jeg ikke fant på Singapore Airlines sin EB-oversikt. Men jeg husker ikke hvordan jeg fant de. Mulig at tredjepartssøk finner billetter som faktisk havner helt utenom EB-opptjeninga. Jeg tar gjerne imot tips på det, så skal jeg oppdatere dokumentet fortløpende.
     
    Fredrik81 liker dette
  12. flamme

    flamme Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kunne ikke vært bedre!
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Our partner has confirmed that your booking class on TK 1430 18aug15 OSLIST is not valid for accrual of EuroBonus points.

    Turkish Airlines økonomi klasse W gjev ikkje Eurobonus. Kampanjeprisar OSL-IST kan fort vere i denne klassen, men det er vanskelig å få med seg ved bestilling på Turkish sine sider synest eg.

    EDIT: Må sjølvsagt ta forbehold om at dette kan ha endra seg, eg har ikkje sjekka opp igjen dette, men slik var det i alle fall i fjor sommar.
     
    Last edited: 16. mars 2016
    Ursa liker dette
  14. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Same gjeld klasse P som eg har fått nokon gongar. Denne gav dog 100% opptening i Turkish sitt program (trur det er endra til 25- eller 50% no).
     
    Ursa liker dette
  15. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Er det kun The Residence som bookes i P hos Etihad? :oops:
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mange klasser som ikke gir poeng hos de forskjellige.
    Eneste måten å finne de er vel å sjekke noen tilfeldige flights og tilgjengelighet for å sammenlikne dette med hva som gir poeng.
    Det som ikke står på lista gir ingenting.
     
    Ursa liker dette

Del denne siden