Som Amex- bruker har man kanskje vært i en situasjon der virksomheten ikke godtar Amex. BankAxept? Hva er det. I ren inspirasjon fra businessclass.se og uttalt ønske om å få flere brukersteder tenker jeg det kan være behov for en slik tråd. Den er også ment til å hjelpe uerfarent Amex- brukere til å styre unna, i det minste pusse støv av BankAxept-kortet, steder som ikke godtar disse kortene. For å starte : IKEA, Biltema, Jula, Rema 1000, NSB app (kun automat ), G- sport og XXL.
Jeg er 99% sikker på at Rema 1000 Sørenga tar amex, så tror ikke du kan skrive kjedenavn som absolutt. Hos Narvesen derimot, har jeg aldri fått betale med amex noen steder i landet.
Prøvd Jessheim, Brekstad, Orkanger og Bodø de siste 10 dagene, no-go på betaling. Har ikke peil på hvordan butikkoppsettet der er organisert
Liten oppdatering: XXL på Storo tok Amex idag ihvertfall, vet ikke om dette gjelder XXL generelt også?
Er dette den mest meningsløse tråden her inne? Vel, vel.. Mitt bidrag: Kantina i Norges bank(!) tar ikke Amex. Eller kredittkort overhodet. Måtte lete frem, og børste støv av, Visa-kortet fra bakerst, nederst, innerst lommeboka i dag