Overvintre i varmere strøk under pandemien.

Tråd i 'Off-topic' startet av Kaffen, 25. sept 2020.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Som vi vet så har det vært sine utfordringer med å reise i det siste på grunn av stengte grenser, karantener og det som mer er, så i dette innlegget så skal jeg gå igjennom min plan B for vinteren om jeg ikke får kommet meg til India etter nyttår :)

Så det som jeg allerede har gjort er å sikre meg den riktige reiseforsikingen, og for meg er det Frende Reiseforsikring, som har 75 dagers dekning, og dekker som normalt selv i røde land, så fremt hendelsen som utgiftene er, ikke heftes på Covid-19, så det vil vare fra ca 15 Januar til 1 April, og med det så trenger jeg bare å vite hvilkne land som har åpne grenser og den mest oppdaterte infoen jeg finner er på Kayak først, også går jeg inn på landets egne sider og dobbeltsjekker + at jeg sjekker youtube, for å se hvordan tiltakene blir praktisert. Jeg tar også en ekstra sikkerhetssjekk i forhold til hva de reele smittetallene er, og selv om Worldofmeters viser den beste offisielle smittesituasjonen i ett land, så er det ikke den reele, så det kreves å gå de ekstra mila i forhold til hvordan det står til på destinasjon ved å se på videoer fra andre som er der før avgjørelsen tas.

Så nå er introen tatt, og alt klart så får jeg nevne de tre beste kandidatene jeg ser pr dags dato:

1. Playa Del Carmen Mexico, her har grensa aldri vært stengt noen gang i pandemien, og i følge Worldofmeters, så er landet over det verste og i følge avisen Bloomberg så var over 50% av befolkingen smittet i Juli, så gi dette stedet 3-4 mnd til så vil flokkimmuniteten være en trygg skjerm å leve under mens kaoset herjer i Europa i vinter :cool:

2. Illa Grande Brazil, en kan mene hva en vil om Presidentens avgjørelse i Brazil, uansett en kan jo ikke gjøre noe med han, men det en kan gjøre er å gi dem penger i kassa i form av å reise dit. Samme som i Mexico så er en under en skjerm av flokkimmunitet på nyåret, dermed er landet trygt i forhold til virus, så da er det bare å nyte sola på Illa De grande. Måten en kommer hit på er å fly til Rio De Janeiro, og ta båten ut :cool:

3. Zanzibar, Tanzania i følge presidenten der så hadde han mer kraft enn Kenneth Copeland hadde i å drive ut viruset i Jesu navn, så med det så ble Tanzania åpnet for turisme, og det ironiske er at om du får Covid-19 så finnes ikke den sykdommen og da vil jo ironisk nok forsikringen dekke der, det som også er godt å vite er at viruset da har rast igjennom landet da, og reist videre for en godt hint på dette er å se på nabolandene med Worldofmeters, og jeg har sjekket om de lavene tallene stemmer og i følge Dr Cambell, som har en hel kanal dedikert til Covid-19 forsking så siterer han troverdige kilder fra eksterne NGO's om at tallene derfra er overraskende troverdige når det gjelder viruset i den dem av verden. Tar jeg feil, så får den lokale heksedoktoren fikse det problemet som vanlige leger ikke kan fikse ;)

Felles for alle disse tre destinasjonene er at du ikke trenger visum for å reise dit, eller at du får visa on arrival og du får 90 dager i det du stempler inn i landet her. Den sisste anbefalingen jeg har er å bruke tiden godt, en bør bruke 2 mnd der og lengre om forsikringen tillater det, sånn som jeg har tenkt, også blir det soning av karantene på ei hytte på fjellet når jeg kommer hjem, og forhåpentligvis er vaksinene klar for å settes når jeg kommer hjem til Norge igjen :cool:

Last edited: 25. sept 2020
    Edvard and Lars J like this.
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Legg denne over på Reisemål Laffen, det er så absolutt on-topic.

Del denne siden