Hva tenker folket om denne? Skal ut på CT tur søndag 8 juli og har pr nå Asiana til Seoul ut fra Frankfurt. Jeg får endel timer i Frankfurt, men siden jeg ikke får noen F tilgang i noen av loungene der må jeg ta til takke med Senator. Jeg ser på Expertflyer at det er ledige billetter i F med LH både den 7 og den 9. (men på grunn av videre fly og hotellbookinger så kan jeg ikke flekse på dagene) Hvis det skulle åpne seg F den 8, hva bør prioriteres? Jeg har flydd LH F i A340 før (MUC-HND) og jeg elsket FCT. I lufta var det også bra. Det skal etter sigende Asiana være også, men de har jeg som dere kanskje skjønner aldri flydd med.
Alene, eller sammen med en annen? Skal du drikke og kanskje sosialisere, eller foretrekker du å bure deg inne i en suite for å se film/sove? Hvor viktig er FCT-tid, og å bli kjørt til flyet? Viktig å få testet mange F-produkter? Svar på disse er viktig å være ærlig med seg selv på. Jeg hadde tatt LH any day.
Med utreise fra FRA og mange timer å vente hadde jeg nok valgt LH. OZ er hakket bedre i lufta etter min opplevelse, men ingen av delene er kjipe
Kan legge til at du får champagne (ekte vare) i den bemannede baren i Senator loungen ved B43 og har utsikt til tarmac, er du sulten er det greit matutvalg i AC loungen like ved. Så du lider ingen nød av å vente på OZ F på FRA heller.
Jeg reiser sammen med dama, så jeg bør vel sosialisere meg noe. Jeg synes FCT er helt rått, så det er i så fall den som trekker. Jeg har jo veldig lyst til å prøve OZ. Men det er et dilemma, så det er nesten så jeg håper LH ikke slipper 2 billetter i F, da har jeg ikke noe valg. Med OZ blir det 7,5 timer i Frankfurt og med LH blir det eventuelt drøye 6 timer.
Har prøvd Asiana, men ikke Lufthansa. Asiana har ikke champagne før avgang, så bare der er de ute og sykle. Hvis man først skal vente ville jeg startet i Senatorloungen og bedt om Ca'del Bosco før ferden går videre at AC-loungen. Jeg erindrer at det var en del folk i AC-loungen, men at disse forsvant da AC-flighene dro. Med litt planlegging kan dere nok optimalisere dette.
Enig med @CrotchRocket og @Are LH over OZ, men sistnevnte ikke et dårlig valg. LH har bedre bakkeservice på innsjekk, lounger og transport til fly. Den 8.juli på LH FRA-ICN er det fortsatt 5 av 8 plasser ledig, så er sannsynlig at de slipper 1-2 awardseter førstkommende søndag. LH har intervallene 14 dager og 7 dager før for endel flighter, mens SIN/HKG ofte bare slippes 1-3 dager før. Har monitorert endel flighter de siste 40 dagene.
Det eneste er at man må opp i andre etasje blant de uvaskede masser for å få tilgang på disse. OZ kjører F-kabin nede. Ikke noe stort problem da man kan sosialisere seg i trappa på vei opp. Og, når man først snakker om sosialisering, så har OZ et «social area» også oppe i 2 etg. Der kan det være god gang hvis man treffer likesinnede. * Pro-tips delivered by:
Med så mye tid i FRA hadde jeg valgt LH pga tilgang til FCT/FCL. Men i luften leverer OZ varene på linje med LH i min optikk.
Da blir det uansett ikke noe av. Jeg ringte Tallinn og de kunne fortelle at hvis jeg skulle gjøre noen forandringer så trådde de nye reglene i kraft. Nå har jeg rute: OSL-FRA-ICN-SIN-CGK med retur KUL-BKK-MUC Hvis jeg gjør NOEN forandringer vil jeg måtte skippe et av stoppene i Asia på vei bort også blir min rute regnet som 2 x open jaw siden jeg stopper i München. Det er lov med maksimum 1 open jaw.
Utvalget i IF hos OZ er jo begredelig. Da hjelper det liksom ikke med 32» skjerm hvis det ikke er HDMI inngang og du har med kabel samt underholdning selv. Liker du champis går de tomt for det før flyet har forlatt tysk luftrom. Liker du store toaletter må du ‘snike’ deg opp trappa til 2 etg for i 1 etg der hvor F pax sitter er det kun et lite. Men hvis du liker å sitte aleine inni suiten din å nyte ensomheten så er OZ F noe for deg. Edit: det var leit å høre @Satyv
Jeg har nettopp tatt LH first FRA-ICN og OZ First retur. LH har selvsagt noe snadder som First terminalen og bil til fly. Terminalen er et godt argument hvis man har lang tid, men bil/eller gå på egne bein til fly spiller ingen rolle for meg. NB! OZ First loungen i ICN på returen var meget bra. Bakkeservice var relativt likt. I luften var LH bedre på internettilgang og velkomst champagne. Helhetsopplevelsen i luften var derimot uten tvil til fordel for OZ. Det gjaldt service, komfort, og ikke minst maten. Spennende koreansk mat som var tilberedet på en utmerket måte opp mot meget god, menn akk litt kjedelig og forutsigbar tysk mat. Kaviar fikk jeg begge steder.
En liten avsporing og hijack: Flyr SQ FRA-SIN i C om litt over to uker. Har fire timer å slå ihjel på FRA. Hvilken lounge? Edit: Har *G.
Avsporing og feil sted. Legg det ut på korrekt tråd og du vil få svar!(eventuelt på star alliance lounge finder)
Nå var vel lounger i FRA diskutert her også, men hvis du mener at det er bedre å svar slik så ok. Star Alliance lounge finder forteller meg ikke hvilken lounge som er best. Takk for hjelpen.