Var på Cuba i 2015 og ante nada om dette før jeg leste tråden (vel og merke før ditt innlegg), og slo rett og slett fra meg tanken om USA i overskuelig fremtid rett og slett grunnet innsatsen som måtte legges ned, men da lar det seg kanskje besøke likevel. Jeg skjønner NK, Syria og Iran - men det her var litt søkt.
Når det kommer til TS: På Cuba har man vel 3 steder å lande litt avhengig av hva du søker etter. Vi fløy CDG-HAV og hadde det som utgangspunkt og klarte etter mye om og men å leie en bil for 3 uker (det har sikkert blitt lettere nå). Vi bodde stort sett på hostel/casa particular, så YMMV. Anbefaler varmt Viñales nordvest for Havana om ikke annet for en natt, området rundt er kjempevakkert. Cienfuegos er en by jeg også likte veldig veldig godt om man ender lenger øst. Både Cayo Coco og Varadero (som vel er de to andre internasjonale lufthavnene) er utrolig turistifiserte steder og langt unna det ekte Cuba, men er fint om du vil ha all inclusive med 5 cubanske stjerner (de har lagt på et par...) på flotte strender med fin dykking.
Last edited: 19. mars 2023