Hei, er det flere som sliter med å kommer inn på Pandion side? Er det noen nytt fordeler? Har kun mottatt brev og pandion kort, burde det kommer noen gaver også?
Årets gave er en DB Hugger 25l, med den nye SAS-profilen. Må bestilles inne på Pandion-siden. Innlogging uproblematisk. Ingen nye benefits ift. ‘24 så langt jeg har rukket å se.
Mottok DB Hugger 25L i dag som årets gave. Fin sak og et «step up» fra fjorårets lille skinnmappe til passet.
Sendt mail til Pandion mail og fikk svar og ikke betaler det men det går jo ut på meg hvis det går på inkasso.
Betalte de 266 kronene til Postnord, skulle bare mangle. Mener også å huske at det stod noe om dette i T&C når man bestilte/ aksepterte å motta sekken. Tidligere har gavene bare blitt tilsendt uten noe samtykke, og da ville det ha sett feil ut.
Er ikke gaver unntatt toll/mva-behandling? Men det blir kanskje annerledes når det er et firma som gir gaven :/
Postnord skulle ha 432,50 for min, hvorav 130kr var toll. Null informasjon overhodet fra postnord så langt jeg så om at denne var sendt DAP (toll betales av mottaker) og ikke DDP (toll betales av avsender). Sendte med en gang e-post til,postnord for å bestride kravet og be om 30 dagers utsatt forfall. Deretter kommunikasjon med pandion-mailen som sa at DAP var feil og at jeg ikke skulle betale, men at SAS holder på med å få ryddet opp og vil påta seg kravet. Litt interessant var det for øvrig at verdien var satt til 50 dollar, mens prisen på db er ca 200 dollar. Hvilket gir et inntrykk av at den rabatten til nettsiden som db tilbydde sammen med sekken fortsatt gir dem en fin margin.
Melding fra PostNord i går: Dette var feilfakturert til meg. Kreditering er sendt og jeg kunne se bort fra kravet.
Kom hjem til samme brev i går og sendte da til Pandion mailen. Tror du man også burde ta kontakt med Postnord for å være sikker?
Absolutt! Skriv e-post dit om at du bestrider kravet og at dette er en feil fra avsender som du forventer å få bekreftet fra avsender snarest. Be også om at forfall endres tretti dager frem i tid sånn at du får tid til å oppklare feilen. I mitt tilfelle hørte jeg aldri noe som helst fra postnord om fortolling før kravet bare kom i posten. Jeg bestred derfor, ut over det jeg skrev over, at de hadde anledning til å innføre denne på mine vegne uten å forhøre seg i det hele tatt med meg før leveranse. Det var heller ingen fortollingspapirer med forsendelsen da jeg mottok den.