Papiravis på vei vekk fra SAS-lounger?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 28. febr 2017.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    I beste "forbedring"-stil:

    DIGITAL LESNING I LOUNGENE VÅRE
    Nå blir vi enda mer digitale og tilbyr alle som har adgang til SAS lounger muligheten til å laste ned og ta med seg digitale aviser, bøker, magasiner og podcasts om bord i flyet.

    For å gjøre det lettere for passasjerene våre å lese magasiner eller følge nyhetene via aviser, har vi valgt å utvikle en digital plattform som inneholder nettopp dette. Via SAS-appen får du tilgang til et stort utvalg aviser, magasiner, bøker og podcasts som du så kan laste ned på mobilen.

    I det digitale utvalget finner du blant annet norske, svenske og danske morgen- og dagsaviser. Det finnes også internasjonale aviser, som The New York Times International Edition og Global Times, samt inspirerende bøker, som Become the leader you are, Creative Problem Solving og Successful Time Management. Hvis du foretrekker å slappe av med sudoku er også det tilgjengelig.

    Kilde: http://www.sas.no/bedriftsprogram/corporate-news/

    Som om ikke loungebrukere har hatt tilgang til digitale aviser fra før... I praksis betyr vel dette at aviser i app heretter ikke vil tilbys reisende uten loungetilgang, mens papiraviser forsvinner fra lounger til fordel for digitale aviser. Pakket inn som "enda mer digitale", "lettere for passasjerene våre", etc.

    Hvem tror idiotene på Frøsundavik egentlig at de lurer?
     
    Last edited: 28. febr 2017
    Jan Fredrik, kiev, Petter B-C and 3 others like this.
  2. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da en pessimistisk tone.
     
    jayeff liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Tja... trenden er jo der da.
     
  4. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting slår misforstått digitalisering, forbedring kan dette ikke kalles. Jeg har fortsatt en forkjærlighet for tekst trykket på døde trær, mobilskjermen er alt annet enn en behagelig leseopplevelse.

    SAS, på tide å snu. Det er detaljene som skaper det gode inntrykket, vær selskapet som gir detaljene til forretningskundene deres. Alternativt bare si at dere forsøker å bli en LCC, akkurat som hos Kjos hvor du nettopp kjøper alle detaljene selv.
     
    tmolvik liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Skal jeg lese, det være seg bok, avis eller magasin, så foretrekker jeg papirformatet.
     
    Wiolenze, Jan Fredrik and NoLimit like this.
  6. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Tragisk nedgradering av service. Det er kjekt å kunne lese morgendagens dn, Aftenposten på iPad kvelden før. Skal en virkelig kose seg med god drikke som en ofte gjør i en lounge er det herlig å kunne lese på papir. Bøker er også definitivt best på gamle måten. Det føles også mindre anstrengende for øyene enn å lese på skjerm som de fleste gjør nok av i andre sammenhenger.
     
  7. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Da kom det mail fra SAS, som bekrefter at de kutter ut papiraviser:

    upload_2017-2-28_14-31-18.png
     
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    og så med én hel dags varsel.....
     
    Mbj, NoLimit and RoadKing like this.
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende!
     
    NoLimit and phileas like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig er dette ikke så viktig for meg, men de skal ha for å være ute i god tid.. Hvorfor kan de ikke skrive at det gjelder plus, gull og diamant?

    For å pirke enda mer, rekk opp hånda alle som "har besøkt SAS lounger via SAS-appen".
     
    kaijoar and RoadKing like this.
  11. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Uff, meget irriterende. Pleier alltid å ta med meg papiravisene når jeg er ute og reiser.
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Helt uproblematisk for meg. Kunne selvsagt spart seg svada om miljø, men stakkars PR-folk må få lov til å rettferdiggjøre sin tvilsomme kompetanse av og til.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på hva du leser på. Jeg har den originale kindle (sort på hvit bakgrunn) den er helt utrolig. Har vært med på alle mine reiser rundt omkring i verden siden det ble lansert. Jeg kan ikke si at jeg opplever det som mer slitsomt enn papir.
    Det jeg savner er muligheten til å lage eselører :)
     
  14. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    kindle er bra :)
     
    Stuttfeiten and RoadKing like this.
  15. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok en glipp i påvente av neste mail: "SAS går heldigitalt! Etter suksessen med å fjerne tilgang til tredjepartslounger fjerner vi nå alle våre egne lounger. Alle reisende i Plus og innehavere av gull- og diamantkort kan besøke loungen via appen som nå viser et fint 360-bilde av cityloungen i Stockholm. Velkommen!"

    Spøk til side: aviser på papir blir neppe et stort savn og hvis det gjør billettene bittelitt billigere så for all del.
     
    Last edited: 28. febr 2017
    Mbj, Bolle, Adrian E and 8 others like this.
  16. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er jo at billetterne ikke bliver billigere. Det er jo for "spare" miljøet...
    Uden at kende priserne for SAS, så har jeg svært ved at tro at de ikke betaler for aviserne. Uanset om den er i papir eller digital. Dog kommer de til at spare penge og ressourcer ved at fjerne papir udgaven.
    Set fra SAS forstår jeg fint dette skridt, også selvom nogle af hulkorts eksperterne bliver sure. :cool:
     
    Henrik liker dette
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    For all del - jeg forstår at valget gjøres, og jeg har ikke forsynt meg med en papiravis fra SAS på flere år.

    Det jeg reagerer på, er hvordan dette presenteres. Hvorfor bare ikke si det som det er, i stedet for å presentere det som om man finner opp hjulet på nytt og totalrevolusjonerer reiseopplevelsen?

    I helvete er det en egen brennende sal reservert spesielt for kommunikasjonsarbeidere. Den ligger merkelig nok rett ved siden av byråkratenes like brennende valhall. Så kan de jo gå på gjensidige besøk og skryte til hverandre av hvor samfunnsnyttige de har vært.
     
    Mbj, Jan Fredrik, Stuttfeiten and 7 others like this.
  18. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nå alltid et hyggelig adjektiv på lager, @Ida...
    Enig med @Scandipendler. Er måten de legger frem ting på som er hårreisende, ikke alltid hva de underliggende formidler.
    Å presentere det som en forbedring at man kutter digitalaviser for alle uten status/Plus/Biz-billett er frekt og undervurderer leserne av slike "nyheter".
     
    Last edited: 28. febr 2017
    Robert H and Jan Fredrik like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Blir utvalget bedre enn før da... ?
     
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Det er også interessant at denne "forbedringen" kommer samtidig med at SAS stopper support av iPad-appen.
    Så man skal altså lese avisen på en 3,5" skjerm nå?
    (Jada, vet at iPhone også kommer i større størrelser opptil vel fem tommer. Men fortsatt ikke akseptablet til avis, og heller ikke til å ha i lommen)
     

Del denne siden