.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 22. des 2013.

  1. ,
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Send meg en PM med datoer, budsjett og ønsket location, så kan jeg sjekke muligheter.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellet du nevner ligger meget godt til, midt i ett shoppingområde, 5 minutter spasertur til Louvre, 10 til Seinen, 15-20 til Chance Elysee. Jeg bor alltid i dette området. Nærmeste tbanestasjon er Pyramides. Ta flytoget til Gare Du Nord og bytt gratis til banen der.

    Hva man skal finne på? 3 severdigheter allerede nevnt. eiffeltårnet har ikke mye kø tidlig på dagen. Er år siden jeg dro opp, men observerte i september at det ikke var super busy. Notre Dame er hyggelig, men koster nå penger. Sacre ceur er spektakulært på kvelden og vi kombinerer alltid det med en middag på en av restaurantene rett bak.

    Cruise på elven er bra, synes personlig Paris Tunnel Cruise var litt mer spennende. Du får se en del av Paris de fleste misser

    Macarons på Laduree midt på Chance Elysee er ett must.

    Mye annet, men for en langweekend er dette mer enn nok.
     
    Thomas, SASlovah4evah and Fnate like this.
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Eiffeltårnet er helt klart enklest å komme opp i tidlig på dagen, og vær der gjerne når de åpner. Sist vi var de ventet vi max 5 minutter i kø (ikke høysesong).

    Ellers så vil jeg anbefale å kombinere Notre Dame med lunsj på Ze Kitchen Gallerie, som er en av mine (og Øyvind Hellstrøm sine) favoritt fusjonrestauranter i Paris.

    God tur!
     

Del denne siden