Hei, noen tips til parkering på Oslo lufthavn for en ukes tid? Planen er å ankomme Oslo lufthavn 05:00 fredag 13. januar og komme tilbake en uke senere. Er p4 og p6 greie plasser?
Parkerte på P6 tilbake i september og sto en uke for 715. Kjørte samboer og bagasje til terminalen før jeg parkerte bilen. Går en shuttlebuss til terminalen, men tar meg ti minutter å gå. Helt grei utendørsparkering, bilen står på grus.
Brukte denne tråden da den har riktig overskrift i forhold til spørsmål, tenker jeg. Har for noen år siden benyttet park and go, da var det en "sluse" rett ved der man stopper maks fem minutter for å slippe av noen. Har de flyttet det inn i P10? Se vedlagt når jeg forsøker booke parkering:
Ser ut som Onepark har endret vilkår for parkering på Gardermoen. Skulle inn å endre en booking men får opp melding You're no longer able to change or cancel this product Onepark has changed its terms of service relating to cancellations and amends of bookings. If you need to do any changes, please contact them directly by phone: +47 64 81 19 80. I terms & Conditions oppdatert Juni står det nå You can change or cancel your reservation.This must be done no later than 24 hours after the booking was completed. If the product you have purchased can only be booked until 2 hours before entry, the same also applies for change/cancellation. I ordrebekreftelsen når jeg booket 13. Juni står det You can modify and cancel your booking without any extra cost. This is done at the same website where you booked: avinor.no/en/. Time limit: All types of changes has the same time limit: they need to be done 2 hours before the confirmed entry time. Remember to do your changes well in advance. Så dette er en ny begrensning som akkurat er kommet. Får prøve ringe inn.. regner med at vilkårene som gjaldt når jeg bestilte gjelder. Men viktig å være OBS på spesielt for oss bonusjegere, da avreise og retur gjerne endrer seg flere ganger..
Jeg regner også med det. Noe annet vil være rart, all den tid de ikke har opplyst om at noe har endret seg. Sol du nevner, så blir det ofte endringer, og det har jeg benyttet meg av. Men heretter blir det nok Flightpark i stedet. Må ha mulighet til å avbestille, om noe dukker opp!
Ringte inn og kansellerte en booking nå. Det første hun spurte om var når bookingen var gjort. Det var 9/6, og da sa hun ok. I eposten jeg fikk da det ble bestilt står det veldig tydelig at det er mulig å kansellere inntil 2 timer før innkjøring. Så jeg var klar for kamp, men det var ikke nødvendig. Regner med at teksten i eposten er endret i nye bestillinger gjort etter at endringen kom.
Det er en ganske stor endring av produktet å gå fra 2 timer før planlagt innkjøring til 24 timer etter bestilling. Fra tilnærmet full fleksibilitet til tilnærmet ingen. Kan ikke se at prisene har gått ned i forbindelse med dette, eller tar jeg feil? Vet ikke om det hjelper å klage, men kanskje Avinor tenker seg om hvis flere gjør det? Det hjalp jo når de forsøkte seg å ta bort bagasjetraller….
Det er helt håpløst, spør du meg. Jeg har ofte behov for å kunne endre/avbestille parkering. Da kan jeg ikke booke hos Avinor. De vil tydeligvis at folk skal la være å kjøre bil. Eller at man skal vente med å booke parkering til man er 100% sikker på at man skal reise, og da må betale blodpris. De kunne hatt en høyere pris for plasser som er mulig å avbestille. Jeg hadde gått for det. Akkurat som hoteller og flybilletter.
Blir jo vettskremt av å sjekke parkeringspriser på Gardermoen... Fikk et tips om at det var gratis å stå parkert på Eidsvoll stasjon i helgene. Finner følgende informasjon her: https://www.banenor.no/reise-og-trafikk/stasjoner/-e-/eidsvoll/ Reisende med enkeltbillett kan benytte dagparkering. Dagparkeringen er skiltet "mot avgift". Betaling på p-automat eller via appen EasyPark. Kr. 40,- per døgn, maks 72 timer. Ved bruk av appen Easypark betaler du 15 % i servicetillegg per parkering i tillegg til parkeringstaksten. Jeg kommer kjørende nordfra og skal stå fra i morgen tidlig av til sent søndag kveld. Hopper på toget i Eidsvoll og går rett inn på stasjonen. Kostnader: Parkering: 40 x 2 = 80 kroner. Tog T/R Eidsvoll-Oslo Lufthavn: 82 kroner. Sum: 162 kroner. Dalen skal til sammenligning ha 600 kroner for denne perioden. Oppdaterer med hvordan det går
Oppsummering parkering Eidsvoll: Tar av fra E6 og kjører inn på stasjonen torsdag ~10:00. Finner såvidt en ledig plass. Betaler frem til fredag 17:00. Gratis å stå her i helgene, så fra fredag 17:00 til mandag 05:00 betaler man ingenting. Tar tog til Gardermoen og går rett inn på flyplassen. Retur søndag kveld. Tar tog tilbake, henter bilen og kjører ut. Kostnad: Tog T/R: 42 * 2 = 84 Parkering: 40 kr per påbegynt døgn + 15% avgift = 92 Totalt: 176 Eneste negative med å parkere her er at man risikerer full parkeringsplass når man ankommer. Da bør man ha en backup-plan, som f.eks å kjøre inn på Gardermoen eller Dalen. Bilen står jo også uten tilsyn på nattestid. Jeg ankommer nordfra så kommer nok til å prøve på dette igjen. Merk også at det er 5-6 minutter å kjøre fra E6 til Eidsvoll Stasjon, så hvis man får en "bomtur" ryker man fort 15 minutter også.. så bør være ute i god tid!