Passasjer slapp om bord på Norwegian-fly uten billett

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sikiduck, 13. okt 2018.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.tv2.no/nyheter/10140556/

Hva tenker dere om denne saken?

Helt sinnsykt at noen kommer ombord uten billett. Dette må bare skje i Bergen.
    Har Widerø billett og sitter på Norwegian fly ...

Tør ikke tenke hvis det var noe alvorlig sikkerhetsrisiko.

Shyneno liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Ref @Are og avvisning på Norwegian så skulle det uansett ikke vært mulig:

"Etter det TV 2 får opplyst, kom passasjeren til gaten i siste liten. Bakkepersonalet fikk ham ikke opp på passasjerlisten, men de trodde det var fordi det var så sent og slapp ham om bord."

Sikiduck liker dette
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er så forbanne dum at du ikke klarer å finne riktig gate så kan du bare ha det så godt

Sikiduck liker dette
  4. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Er vel ikke noen større risiko å ha en person uten billett enn noen som har billett eller?

5. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje ikke. Men han kunne vært hvem som helst ...

Utrolig at flyet valgte å kjøre tilbake og slippe han av ...:rolleyes:

6. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Så hvis en booker en full flex for å komme igjennom kontrollen, kansellerer billetten innenfor, kommer pesende til en gate i siste sek... Så flyr du gratis??? Hmm.. Lurer på om det går å gjøre til Spania. En gratis tur til spania er ikke til å kimse av :rolleyes:

7. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg jobbet i kabinen i Norwegian i to år. På den tiden opplevde jeg selv tre ganger å ha passasjerer om bord som var på feil fly. I ett tilfelle ble det oppdaget ved headcounts før døren var lukket. I de to andre ble det oppdaget underveis.
    Den merkeligste var han som halvveis til Stavanger indignert lurte på når vi skulle begynne å servere frokost. Noen minutter senere ble det klart for både han og oss at han hadde billett med et SAS fly med omtrent samme avgangstid.
    Så dette skjer nok mye oftere enn folk liker å tro...

Kalsnes, oyvindm, Avixlo and 6 others like this.
  8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ikke prøve, også rapportere her....:p

DanH and NoLimit like this.
  9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Får snakke med en venn som er journalist, og prøve stuntet? :rolleyes:

10. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Vel,
    Jeg jobbet tidligere i et flyselskap og mottok klage av ri kunde som hadde tatt feil fly og landet feil sted i Norge.
    Hun forlanget ganske mye og ønsket å gå til aviser.
    Ingenting fikk hun og ingen større sak ble det.

Skarven liker dette
  11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Holdt på å gå feil på Gardermoen, tror både Florø og Sandane boardet på likt og gatene låg tett. Ute i regnet og vinden måtte jeg krysse over der de som gikk til Sandane gikk. Flaks jeg spurte

12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Første gang jeg landet på en av B-gatene på OSL var jeg heeelt sikker på at jeg hadde sittet på et fly til feil destinasjon :confused: Tok meg flere minutter før jeg skjønte at jeg faktisk var på OSL..

Eddie47, ElinPelin and Skarven like this.
  13. NilsernNilsen

NilsernNilsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var dessverre (etter at SAS kansellerte og jeg måtte rekke videre fly fra OSL) ombord på denne flyvningen! Det som skjedde var at etter en lang, kaotisk og uhyggelig boarding kom det en fyr løpene ned midtgangen med en koffert på slep. Jeg tror han tok det første ledige setet han fant, for etter å ha romstert lenge for å få plass til kofferten i hattehylla, kikket han forfjamset rundt seg og satt seg ved nødutgangen. Etter at kapteinen hadde innformert om at flyet skulle til OSLO, etter push back, etter sikkerhetsdemo, reiste han seg plutselig opp, fant kofferten sin og spurtet frem til CC. Deretter returnerte vi til gate, hvor vi ble stående i 20 min mens CC telte, Aviator Supervisor og kapteinen snakket i telefon, og jeg så for meg at både passasjerer og bagasje måtte gjøres rede for! Heldigvis kom vi oss etter hvert til Oslo, og jeg rakk videre forbindelse med SAS! Der var alt i skjønneste orden, og jeg kunne nyte noe godt i glasset vel vitende om at alle som var ombord var på riktig fly! :)

Forklaringen var for øvrig at passasjeren hadde kommet etter at gaten var stengt, og handleren fra Aviator trodde det var derfor passasjeren hadde blitt denied boarding. For å være snill hadde han sluppet passasjeren ombord likevel ...

Last edited: 13. okt 2018
    Kalsnes, SAJblue, Eddie47 and 2 others like this.
  14. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg tok Widerøe fra CPH til TRP i april ble en guttunge på 7-8 år geleidet inn av personal. Tok vel fem- seks minutter før det kom noen å hentet han igjen.

For si det slik at heldigvis oppdaget de feilen før avgang.

Del denne siden