Passasjerene fra helvete...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kjakan, 19. sept 2014.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Artig artikkel på Side3 vedrørende alles skrekk på flyet: Folk som bare tenker på seg selv.
    De henviser til Facebook-siden "Passenger Shaming" som har neste 90.000 likes, og jeg må si jeg er virkelig forundret over hva folk tenker på og med... At det går an!

    Hva er din værste opplevelse av "passasjeren fra helvete?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    I de siste ukene har det blitt lagt ut flere og flere bilder på nettet over folk som viser lite hensyn til sine medpassasjerer under flyreiser. På Facebookgruppen PassengerShaming legges det stadig ut bilder fra folks flyturer.

    Hva er din verste opplevelse? Og hva mener du er akseptabelt?

    Kjør debatt! :)

    Se også vår sak på forsiden av Bonusfeber: http://bonusfeber.no/passengershaming-nytt-fenomen-pa-nettet/
     
    Last edited: 19. sept 2014
  3. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    nappet avisen ut av fingra av mannen bak meg engang. Han brukte toppen av min setereygg som bord for avisen,slik at 1/3 av dagbladet var oppå hodet mitt og selv etter endel kremting,vifte avisen vekk og stygge blikk tok han ikke hintet.
     
    Fnate, bjornjohansen and tommy777 like this.
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Som fersking her skal ikke jeg pipe så mye og virke surmaget, men jeg startet en tråd på samme tema i samme forum i dag kl. 08:51.
    Er det en grunn til at man starter en identisk tråd samme dag med samme tema som jeg ikke har fått med meg? :confused::confused::confused::confused:
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry for det. Det hadde jeg ikke fått med meg. Laget tråden på bakgrunn av forsideoppslaget som ble lagt ut i dag.
     
    Kjakan liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Denne Facebooksiden var jo på nyhetene over hele verden i går, så det er ikke så rart at flere vil snakke om det i dag, derfor to tråder som jeg elegant slo sammen.

    Jeg synes jaggu det er på tide at man setter fokus på etikette ombord i fly.

    Gruppen er selvsagt startet i USA og ikke uten grunn, selv om man ser my rart rundt om er det i USA man ser mest ufyselige ting. Akkurat nå sitter jeg på rad 10 på MCE hos AA og ser på en barfotet taper som har planta de sure pedalene sine på bulkhead.

    Her er min oppfatning. Det viktigste er respekt for dine medpassasjerer.

    Det å være barfot ombord i fly er uakseptabelt og det er uhygienisk som fy. Planlegger du å ta av deg skoene-sandalene mv. behold sokkene på eller ha på deg strømpebukse. Det er ingen som vil se din døde stortånegl og dine gule bunions. Gross.

    Hold føttene nede fra bulkhead, med eller uten sko. Dersom du var gjest hjemme hos meg hadde du gått på huet og rævva ut dersom du hadde plantet pedalene oppover veggene mine. Tenk deg om, folk med manerer gjør ikke det, derfor har jeg tilgode å kaste ut gjester

    Dersom du skal på dass, ikke gå i sokkelesten. Kan ikke nedlegge at noen er såpass hjernedød at de ikke skjønner hvorfor.

    Sjorta beholder du på, shorts er OK.

    Dersom du har medbragt mat mv, rydd opp etter deg og kast søpla i posen flyvertinna kommer rundt med.

    Det er vel enkle ground rules
     
    wilhelm, Scandi, Fjordheim and 2 others like this.
  7. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Satt ved siden av en lokal helt til Moskva, Les; innfødt russer, som satt og knipte negler/skrapet negler (ja han klippet dem også) rett på golvet. Ga klar beskjed om at det ikke holdt mål, men fyren var langtifra edru, jævlig discusting rett og slett (beklager språkbruk), crew kom til slutt og ga klar beskjed om at dette ikke er holdbart, bra.
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig problemet med å gå inn på toalettet med sokker på? Om man vil samle eventuelle toalettrester på sokkene sine, er vel opp til den enkelte. Men plager det noen andre, egentlig?
     
    Supersergei liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Mens med sko på så.... ? ;)

    Anyway - barfot på dass, da er du så dum at du burde få tilbake skolepenga.
     
    Jørgen and tommy777 like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har du uavhengige tester å vise til her? Jeg vil tro det avhenger av kontaktflate på såler og sålens materiale.

    Synes det blir vanskelig å forholde seg til en sånn bastant uttalelse uten at det foreligger skikkelige testresultater der man sammenligner tepper og galleyvegg med ulike sko/sokker etter overtramp. Helst bør det kanskje testes på ulike tepper også.
     
    Jørgen, Joachim, Bizflyer and 3 others like this.
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er enig i at det er stor forskjell på å ha på seg sko og ikke ha på seg sko på toalettet. En av funksjonene til sko er jo nettopp å beskytte sokkene fra diverse ulumskheter. Det kunne aldri falt meg inn å gå uten sko på et flytoalett. Det å gå/sitte barbeint på fly er jo bare helt hinsides. Jeg har aldri sett det selv og håper jeg aldri kommer til å se det. Generelt mener jeg at det er aldri for mange bare føtter i dagens samfunn. Jeg ønsker ikke å se andres nasty føtter, enten det er på et fly eller et annet sted.
     
  12. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sent bestiller du billett hvis du ikke klarer å få et eneste vindussete på høyresiden? Og hvor mange % av vanlige passasjerer tror du noen gang har tenkt tanken "Ai, klokken er 20:07, og vi skal fly heading 225 mot oslo, da vil jo solen gå ned på høyre side av flyet, og det liker jo ikke jeg, så nå må jeg huske å sette meg på andre siden!"

    :rolleyes:
     
    Joachim and SASDC8 like this.
  13. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo tydelig at dette plager deg og Siden du skriver "alltid" er det jo noe du svært ofte opplever. Jeg kan ikke skjønne at du ikke booker den flybilletten tidligere og reserverer et F sete da?
    Dette må du skylle på deg selv og ikke alle andre!
    Selv liker jeg også solnedganger, men å sitte med solen rett i fleisen i en time og mer kan jo bli litt mye for de fleste må du vel skjønne.
     
  14. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Selv jeg som flyr myyye har vel aldri valgt sete på flyet etter hvor sola er.. Sorry..

    Har havnet rett i en flott solnedgang noen ganger, men det "hakke vært min skyld"..
     
    Joachim and PettR like this.
  15. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    DSC_0022.JPG

    Barfot kineser med føttene på touch-skjermen...
     
    Zzzindre, Fnate and Helikopter like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    PettR, Islending, Darkcho and 2 others like this.
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Sitter stort sett på 1C siden jeg av ulike grunner må raskest mulig av flyet. Dette er formiddagsfly, og det er masse ledige plasser, kanskje 3 seter pr person. 3 av de 4 siste gangene har jeg derimot opplevd en situasjon som er så og si identisk. Så identisk at jeg har lurt på om det er skjult kamera, evt skjult karma.

    1. Velger 1C god tid i forveien. Jeg er første til å reservere sete stort sett.
    2. Sjekker dagen før. Da har det et par ganger vært reservert 1A, men 1B er ledig.
    3. Møter opp ved gate, lite folk. Går på som en av de siste.
    4. Kommer på. Der sitter det fanken med en fyr i 1B på rundt 50 år, i dress, som enten:
    a) prøver å sove
    b) ser på nettbrett
    Felles for begge er at de breier seg noe voldsomt uten at de ser ut til å respektere min side av armlenet overhodet. Sist gang tok jeg demonstrativt og dyttet armen hans tilbake på armlenet og samtidig gjorde krav på bakre del av det.
    5) Heldigvis er det under en halvtime i luften, så jeg klarer å ikke irritere meg for mye underveis. Riktignok sender jeg innimellom noen lange blikk i misunnelse bort mot 1D, som sitter der med ledig midtsete.
    6) Fremme ved gate slukkes setebeltelyset, og jeg reiser meg for å hente håndbagasjen. Klok av skade stiller jeg meg helt fremme mens jeg strekker meg halvveis bakover for å hente ned håndbagasjen. Og hva skjer da? Jo...
    7) Fyren i 1B presser seg frem foran meg med krok rygg mens han prøver å gjøre seg så smal som mulig for å skvise seg gjennom de 3 cm med ledig plass jeg ikke klarer å blokkere. For så å strekke seg langt bakover for å rekke baggasjen og dra den mot seg via ansiktet mitt. Sist gang lot jeg være å flytte hodet, så han fikk litt ekstra jobb der han desperat sto på tå for å lirke den forbi meg.
    8) Etter å ha talt rolig til 10 tenker jeg at han kanskje har det enda mer travelt, og da er det jo greit. Han har jo tross alt valgt sete 1B i siste sekund selv om det er ledige 3-setere fra rad 4 og bakover.
    9) Neida, ut gaten har han allverdens tid, gjerne mens han surfer på mobilen. Og for ordens skyld passer han på å gå midt i slusen hele veien ut, mens jeg går i sikksakk bak mens jeg prøver å finne en vei forbi.

    Dette har altså skjedd på 3 av de 4 siste turene, og nei, dette er ikke samme person. Og personen reiser ikke sammen med 1A. Passasjer 1B, forbanna tulling. Takk, det var dagens utblåsning.
     
    KRS, DanH, Adrian E and 7 others like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    I slike tilfeller blir jeg litt ufin, dytter vedkommende til side og sier unnskyld meg. De fleste går jo bare i sin egen verden. De prøver ikke å være idioter :)
     

Del denne siden