Passasjerene fra helvete...

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Kjakan, 19. sept 2014.

1. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Artig artikkel på Side3 vedrørende alles skrekk på flyet: Folk som bare tenker på seg selv.
    De henviser til Facebook-siden "Passenger Shaming" som har neste 90.000 likes, og jeg må si jeg er virkelig forundret over hva folk tenker på og med... At det går an!

Hva er din værste opplevelse av "passasjeren fra helvete?

2. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    I de siste ukene har det blitt lagt ut flere og flere bilder på nettet over folk som viser lite hensyn til sine medpassasjerer under flyreiser. På Facebookgruppen PassengerShaming legges det stadig ut bilder fra folks flyturer.

Hva er din verste opplevelse? Og hva mener du er akseptabelt?

Kjør debatt! :)

Se også vår sak på forsiden av Bonusfeber: http://bonusfeber.no/passengershaming-nytt-fenomen-pa-nettet/

Last edited: 19. sept 2014
  3. Jameson

Jameson Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    nappet avisen ut av fingra av mannen bak meg engang. Han brukte toppen av min setereygg som bord for avisen,slik at 1/3 av dagbladet var oppå hodet mitt og selv etter endel kremting,vifte avisen vekk og stygge blikk tok han ikke hintet.

Fnate, bjornjohansen and tommy777 like this.
  4. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    Som fersking her skal ikke jeg pipe så mye og virke surmaget, men jeg startet en tråd på samme tema i samme forum i dag kl. 08:51.
    Er det en grunn til at man starter en identisk tråd samme dag med samme tema som jeg ikke har fått med meg? :confused::confused::confused::confused:

5. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry for det. Det hadde jeg ikke fått med meg. Laget tråden på bakgrunn av forsideoppslaget som ble lagt ut i dag.

Kjakan liker dette
  6. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,524
    Bonuspoeng:
    113
    Denne Facebooksiden var jo på nyhetene over hele verden i går, så det er ikke så rart at flere vil snakke om det i dag, derfor to tråder som jeg elegant slo sammen.

Jeg synes jaggu det er på tide at man setter fokus på etikette ombord i fly.

Gruppen er selvsagt startet i USA og ikke uten grunn, selv om man ser my rart rundt om er det i USA man ser mest ufyselige ting. Akkurat nå sitter jeg på rad 10 på MCE hos AA og ser på en barfotet taper som har planta de sure pedalene sine på bulkhead.

Her er min oppfatning. Det viktigste er respekt for dine medpassasjerer.

Det å være barfot ombord i fly er uakseptabelt og det er uhygienisk som fy. Planlegger du å ta av deg skoene-sandalene mv. behold sokkene på eller ha på deg strømpebukse. Det er ingen som vil se din døde stortånegl og dine gule bunions. Gross.

Hold føttene nede fra bulkhead, med eller uten sko. Dersom du var gjest hjemme hos meg hadde du gått på huet og rævva ut dersom du hadde plantet pedalene oppover veggene mine. Tenk deg om, folk med manerer gjør ikke det, derfor har jeg tilgode å kaste ut gjester

Dersom du skal på dass, ikke gå i sokkelesten. Kan ikke nedlegge at noen er såpass hjernedød at de ikke skjønner hvorfor.

Sjorta beholder du på, shorts er OK.

Dersom du har medbragt mat mv, rydd opp etter deg og kast søpla i posen flyvertinna kommer rundt med.

Det er vel enkle ground rules

wilhelm, Scandi, Fjordheim and 2 others like this.
  7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Sassy Stew har jo lenge lagt ut bilder av folk som driver og stikker ekle bærfotede bein hit og dit ombord på fly. Jeg er, som Tommy, superhappy for at dette kommer mer ut i media så folk kanskje tenker seg litt om. Jeg blir fysisk uvel av barføtter på fly.

Mine verste opplevelser?
    1) Indierene på tur til Montreal.
    2) Mor med ung liten jente som barbeint ble sendt inn på flydoen. Stakkars barn.

8. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43
    Satt ved siden av en lokal helt til Moskva, Les; innfødt russer, som satt og knipte negler/skrapet negler (ja han klippet dem også) rett på golvet. Ga klar beskjed om at det ikke holdt mål, men fyren var langtifra edru, jævlig discusting rett og slett (beklager språkbruk), crew kom til slutt og ga klar beskjed om at dette ikke er holdbart, bra.

9. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig problemet med å gå inn på toalettet med sokker på? Om man vil samle eventuelle toalettrester på sokkene sine, er vel opp til den enkelte. Men plager det noen andre, egentlig?

10. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Du soper det med deg ut i kabinen...

Scandi liker dette
  11. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    Mens med sko på så.... ? ;)

Anyway - barfot på dass, da er du så dum at du burde få tilbake skolepenga.

Jørgen and tommy777 like this.
  12. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo prøve å se overføringsevnen til en sokk som du gjerne kombinerer med å ha i setet, oppetter veggen etc - versus en hard skosåle som du holder på kabingulvet...

Samme gjelder barbeinthet, bar hud trekker til seg drit ikke langt unna hva sokker gjør :p

13. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,283
    Bonuspoeng:
    113
    Har du uavhengige tester å vise til her? Jeg vil tro det avhenger av kontaktflate på såler og sålens materiale.

Synes det blir vanskelig å forholde seg til en sånn bastant uttalelse uten at det foreligger skikkelige testresultater der man sammenligner tepper og galleyvegg med ulike sko/sokker etter overtramp. Helst bør det kanskje testes på ulike tepper også.

Jørgen, Joachim, Bizflyer and 3 others like this.
  14. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde logikk og rasjonell tanke var nok for de fleste :p

15. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Argh, akkurat nå føles en annen type passasjerer som passasjerer fra helvete.

På sørgående fly Tromsø-Oslo er det F-siden som får finest utsikt til solnedgangen. Derfor har selvfølgelig hele jævla window-shade-down-garden satt seg på den siden av flyet. Ikke ett vindussete igjen på sol-siden. Jeg undres om de virkelig gjør det bare for å irritere seg selv (tydeligvis hater de å få sola inn i ansiktet siden de alltid smeller igjen window-shaden, hvorfor FAKK setter du deg ikke på andre siden da?!!!) og andre - som meg som ELSKER å se solnedgangen fra flyet. I stedet må jeg sitte på skyggesiden (igjen) og regner med at jeg som sist gang når jeg forsøkte å se over til den nydelige solnedgangen bare ser nedtrukne gardiner... Det provoserer meg bare helt. Villt.

Og er et EKSTREMT first world problem :D

16. Herlov

Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    3,450
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig i at det er stor forskjell på å ha på seg sko og ikke ha på seg sko på toalettet. En av funksjonene til sko er jo nettopp å beskytte sokkene fra diverse ulumskheter. Det kunne aldri falt meg inn å gå uten sko på et flytoalett. Det å gå/sitte barbeint på fly er jo bare helt hinsides. Jeg har aldri sett det selv og håper jeg aldri kommer til å se det. Generelt mener jeg at det er aldri for mange bare føtter i dagens samfunn. Jeg ønsker ikke å se andres nasty føtter, enten det er på et fly eller et annet sted.

17. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor sent bestiller du billett hvis du ikke klarer å få et eneste vindussete på høyresiden? Og hvor mange % av vanlige passasjerer tror du noen gang har tenkt tanken "Ai, klokken er 20:07, og vi skal fly heading 225 mot oslo, da vil jo solen gå ned på høyre side av flyet, og det liker jo ikke jeg, så nå må jeg huske å sette meg på andre siden!"

:rolleyes:

Joachim and SASDC8 like this.
  18. ruby1968l

ruby1968l Tomleskolt

Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo tydelig at dette plager deg og Siden du skriver "alltid" er det jo noe du svært ofte opplever. Jeg kan ikke skjønne at du ikke booker den flybilletten tidligere og reserverer et F sete da?
    Dette må du skylle på deg selv og ikke alle andre!
    Selv liker jeg også solnedganger, men å sitte med solen rett i fleisen i en time og mer kan jo bli litt mye for de fleste må du vel skjønne.

19. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,451
    Bonuspoeng:
    113
    Amagaaaad, dere MÅÅÅÅ begynne å ta meg bittebittelitt mindre seriøst! :D Jeg tuller innmari ofte når jeg skriver de tingene jeg skriver, jeg er veldig uhøytidelig og bør muligens sette tulle-ironi-alert på mine posts noen ganger? ;)

Det er jo derfor det er et #firstworldproblem. Man tuller med "life ruining problems in ones egocentrical point of view in life".

For å minske mine first world problems synes jeg folk flest skulle begynne å planlegge sine flyturer etter heading og solens oppgang og nedgang :cool: Men for å være litt seriøs: det kan da umulig være vanskelig å forstå at solen kommer inn på flyets høyre side når du flyr fra nord mot sør, enn så lenge sola står opp i øst og går ned i vest... Hvis man ellers gjør seg tanker om at man er allergisk mot en vakker, duslilla og gylden solnedgang, så er det omtrent som å legge sammen 2+2 å finne ut hvor sola titter fram ;)

20. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Selv jeg som flyr myyye har vel aldri valgt sete på flyet etter hvor sola er.. Sorry..

Har havnet rett i en flott solnedgang noen ganger, men det "hakke vært min skyld"..

Joachim and PettR like this.

Del denne siden