Passer dere på når dere bestiller hos SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av hifiman, 26. mars 2018.

1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å ta skjermbilde

Men når jeg bestilte billetter i stad (for penger) så
    Under navn at det var haket av for en boks der det stod «jeg ønsker ikke å opptjene eurobonus poeng for denne reisen»
    Hva er det for noe?? Her kan må jo gå på en skikkelig smell.

2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel berekna på ærekjære tilsette i staten.

OttoL liker dette
  3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Den er der pga det er i staten blant annet ikke lov å tjene poeng på reise betalt av arbeidsgiver.
    Sikker noen kommuner, fylker og kanskje private firmaer som har disse retningslinjene også.

Men tipper en del etterregistrerer istedet;)

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Takk gud for at min ene reise, som sikkert er den eneste jeg noen gang får, var booket gjennom Berg-Hansen.

5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Hyyyyyyysj :oops:

Kaffen, KHHPedersen and Tore like this.
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Inne på https://www.sas.no/profile/#/profile?userAction=Settings er det en avkrysningsboks for om poengopptjening skal være aktivert eller ikke. Selv har jeg (antagelig) kommet borti denne ved et uhell tidligere uten å oppdage det.

Attached Files:

hifiman liker dette
  7. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Det de i staten kan gjøre er å registrere EB ved check-in eller etter reg. :D

8. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset :)

9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man huker av, får man allikevel registrert en flight (for mulig statusoppgradering)?

Fattern er i Staten og har over en million ubrukte poeng fordi fordi han vil ha statusen men ikke vil bli «tatt» for å ha brukt dem på seg selv. Mener det ikke er noe problem for Staten at han har statusfordelene og får smidigere jobbreiser. Det tåpelige er jo at jobb-poengene og privat-poengene er sauset sammen slik at han ikke får brukt noe som helst (uten å føre sirlig regnskap på siden og det gidder han ikke).

Han er veldig redd for å røre poengene i det hele tatt fordi hans «kjære» arbeidsgivers i et annet tilfelle med en kollega (som de var misfornøyde med av andre grunner og som hadde samlet og brukt noen poeng), kjørte oppsigelsessak på det grunnlaget at han hadde tatt private fordeler. Kjekke folk....

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Han kan bruke de på oppgradering av sine reiser uten problem.

WannaBeFrequentFlyer liker dette
  11. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Kan han ikke bare sende en kort, hyggelig og tilsynelatende uskyldig mail til sjefen sin, så har han sitt på det tørre skriftlig om han gis lov, eller slipper uvissheten om han ikke får lov.

12. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg til oppgraderinger på jobbreiser så vet jeg at noen statsansatte bruker delbetal med poeng tilsvarende opptjeningen på enkelte reiser kun for å kunne ha noe å dokumentere med dersom de skulle bli sjekket. Det er også en grei måte og gjøre det på dersom du ikke er tvunget til å bestille igjennom agent/portal. Jeg hadde en arbeidsgiver i det private som også ønsket at vi gjorde det slik innimellom, begrunnelsen vi fikk var at de hadde fått ønske om dokumentasjon av skatteetaten.

Bonuspoeng er veldig å ettergå i detaljer så for mange er det bare viktig å ha litt dokumentasjon på at ikke alle poengene kun går rett til privat bruk.

Del denne siden