Passet mitt!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 21. okt 2015.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Jeg har en koffert som jeg bor i. I den ligger alt jeg trenger, inkl passet mitt, ekstra kredittkort, tannbørste etc. Kofferten er en liten carry-on og min kone kaller den for "nallen" (svensk for kosebamse) siden den stort sett er mindre enn 2 meter fra meg.

    I dag skal jeg ha med kone og en av ungene på tur, og ettersom jeg har seks timer mellom et møte i Oslo og flighten til AMS, og min kone og ene sønn kommer med flyet fra BOO midt i mellom disse klokkeslettene, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne sette meg i gullstua og jobbe litt.

    Som sagt så gjort, men denne gangen frakter jeg også noen malersaker for kona, så jeg måtte dessverre sjekke inn nallen min.

    ....og nå sitter jeg her i gullstua uten pass. Jeg skal jo bare til AMS, så det skal vel gå bra, skal det ikke?

    /koffert.
     
    mhsalv liker dette
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    thx. Har sett andre ha trøbbel gjennom ex-schengen-slusa på OSL på vei til LHR, men jeg regner med at NL fremdeles er med i fullt EU-samarbeid også om fire timer....
     
  3. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Teknisk sett så trenger man passet. Til tross for passfrihet innenfor Schengen-samarbeidet, så er passet den eneste offentlige norske legitimasjonen som er gyldig i utlandet, ettersom vi ikke har fått på plass nasjonale ID-kort enda.

    ... meeeen altså, sannsynligheten for å bli stoppet i identitetskontroll er ekstremt liten og forhåpentligvis vil de nikke anerkjennende til førerkort og muligens bankkort :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy til Paris en gang uten pass, og det var ikke lenge etter 9/11, gikk helt fint.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Men det kommer selvsagt an på hvem du møter i skranken.
     
  6. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg reiste til Amsterdam uten Pass i forrige uke, fikk ingen problemer.
     
  7. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har reist t/r AMS med pass , UTEN å vise det. Sjekket inn på nettet , dumpet bagasje , uten noen ba om det.
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg var i Amsterdam i mars, var eneste plass jeg måtte vise det under innsjekk på hotellet.
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Slik ble det for oss også.
     

Del denne siden