Hei, noen som har flydd til Argentinske Patagonia i Sør-Amerika med Star Alliance? Hvilken flyplass landet dere på? Vil gjerne komme så nærme Patagonia som mulig. Lars
Så vidt jeg kan se så kommer du deg kun til Buenos Aires med Star Alliance, med fokus på argentinske Patagonia. Separat billett videre med non *A-selskap, alternativene er flere, avhengig av hva du ønsker å se og gjøre. All flights to Argentinian Patagonia go via Buenos Aires - and what a wonderful city to see en route. Within Patagonia Argentina there are several airports you can use, including: (from north to south) Neuquen (NQN), San Carlos de Bariloche (BRC), Esquel (EQS), El Calafate (FTE) and Ushuaia (USH). Ingen av disse flyplassene har *A-trafikk meg bekjent. Noen dager i Buenos Aires er for øvrig en no-brainer i min bok - en fantastisk by! Kilde og mer info: https://www.swoop-patagonia.com/visit/flights
Var nede i El Calafate og San Carlos de Bariloche i fjor. Innenriks i Argentina tror jeg det er ganske dårlig med muligheter til å fly med Star Alliance. Det gikk for det meste med DY, Aerolineas Argentinas eller LATAM. For øvrig var det mulig å gjøre noen veldig gode poengdealer med fly fra Buenos Aires til Carribean / Nordlige deler av Sør-Amerika, da det ble regnet som samme sone i Star Alliance. F.eks. BA til Galapagosøyene via Texas og Panama i UA biz til 30k poeng